Tesla Owners Online Forum banner
81 - 100 of 149 Posts
Maakt ook de garantie van het voertuig ongeldig...en ik vermoed dat Tesla die mogelijkheid zal uitschakelen met een software-update naarmate deze niet-goedgekeurde en onveilige apparaten vaker voorkomen. Een brand of elektrische schok zou dat proces moeten versnellen.
Natuurlijk, een of andere willekeurige persoon op internet zonder achtergrond of kennis van het product zegt dat het onveilig is, dus het moet wel onveilig zijn. Je weet toch dat er V2L-voertuigen zijn, toch? Misschien niet, omdat je vastzit aan Tesla en Elon je laat vertellen wat wel en niet mogelijk is. LOL

Ik denk dat dit een goede reden is om GEEN Tesla te kopen. Combineer een CCS1-versie hiervan met een gebruikte Bolt en je hebt een behoorlijk goedkope back-upoplossing voor thuis, vooral in CA. Laad op tijdens super-daluren en voorzie de 120V-belastingen van je huis hiervan.

Natuurlijk, een of andere willekeurige persoon op internet zonder achtergrond of kennis van het product zegt dat het onveilig is, dus het moet wel onveilig zijn. Je weet toch wel dat er V2L-voertuigen zijn, toch? Misschien niet, omdat je vastzit aan Tesla en Elon je laat vertellen wat wel en niet mogelijk is. LOL
Ik weet niet of het onveilig is of niet, maar het zou de boordlader in een Model Y kunnen beschadigen, en dan betaalt Tesla het niet.

Het is echter wel een beetje triest als je bedenkt hoeveel output het heeft voor dat geld.

Ik weet niet of het onveilig is of niet, maar het zou de boordlader in een Model Y kunnen beschadigen, en dan zal Tesla er niet voor betalen.

Het is echter wel een beetje triest als je bedenkt hoeveel output het heeft voor zoveel geld.
Uiteraard iemand die niet begrijpt hoe dit werkt. Het Tesla OBC-ontwerp beperkt het tot eenrichtingsconversie. Dit apparaat neemt gelijkstroom (gelijkstroom betekent dat de OBC wordt omzeild, net als bij DCFC) en zet deze om in 120v AC. Ja, duur, want dit is een nieuw ontwikkeld product om de beperking van het Tesla-product aan te pakken (uitzondering: Cyber Truck).

Je weet toch dat er V2L-voertuigen zijn, toch?
Ja, maar de Tesla Model Y (of S of X of 3) behoren niet tot die voertuigen.

En bij degenen met V2L-mogelijkheid, zoals de Cybertruck of F-150 Lightning, wordt gelijkstroom van de batterij niet naar een externe omvormer gevoerd. In plaats daarvan zet een omvormer in het voertuig 400-800 VDC van de batterij om in 120-240 VAC voor een externe belasting.

Natuurlijk, een of andere willekeurige persoon op internet zonder achtergrond of kennis van het product zegt dat het onveilig is, dus het moet wel onveilig zijn.
Het apparaat waarnaar je linkte, werkt door het voertuig te "bedriegen" of te "liegen" door het te vertellen dat er een DC-lader is aangesloten, waardoor het de DC-snellaadcontactoren sluit, waardoor de high-power pinnen in de NACS-connector rechtstreeks op de batterij worden aangesloten. Maar in plaats van dat het apparaat stroom naar de batterij stuurt om deze op te laden, gebruikt het stroom van de batterij om een externe omvormer van onbekende kwaliteit van stroom te voorzien. De bedrading en componenten die in dit apparaat worden gebruikt, zijn fysiek niet in staat om de hoeveelheid foutstroom te weerstaan die de 400V, ~80 kWh Li-ion batterij kan produceren. De vlamboog en/of elektrische schok zouden naar zijn.

Het apparaat waarnaar u linkte, werkt door het voertuig te "bedriegen" of te "liegen" door het te vertellen dat een DC-lader is aangesloten, wat het opdraagt de DC-snellaadschakelaars te sluiten, waardoor de high-power pinnen in de NACS-connector rechtstreeks op de batterij worden aangesloten. Maar in plaats van dat het apparaat stroom naar de batterij stuurt om deze op te laden, gebruikt het stroom van de batterij om een externe omvormer van onbekende kwaliteit van stroom te voorzien. De bedrading en componenten die in dit apparaat worden gebruikt, zijn fysiek niet in staat om de hoeveelheid foutstroom te weerstaan die de 400V, ~80 kWh Li-ion batterij kan produceren. De vlamboog en/of elektrische schok zouden naar zijn.
En u maakt deze bewering omdat u er een hebt afgebroken en alle componenten hebt geïnspecteerd? Van de steekproef van 1 (YouTuber) lijkt hij nog in leven te zijn. Waar is uw steekproef van 1 die is overleden door het gebruik van dit apparaat? Het lijkt erop dat u overdreven religieus bent over dit onderwerp. LOL

En u beweert dit omdat u er een hebt afgebroken en alle componenten hebt geïnspecteerd? Uit het voorbeeld van 1 (YouTuber) lijkt hij nog in leven te zijn. Waar is uw voorbeeld van 1 die is overleden door het gebruik van dit apparaat? Het lijkt erop dat u overdreven religieus bent over dit onderwerp. LOL
Ik hoef dit apparaat niet te analyseren - ik weet al hoe het werkt. Bijna 20 jaar ervaring in elektrotechniek en werkzaam bij een bedrijf dat industriële verwarmings- en stroomconversieapparatuur ontwerpt en produceert, heeft me wel het een en ander geleerd over hoe elektriciteit werkt. :D

In mijn hoedanigheid ben ik blootgesteld aan tal van productaansprakelijkheidsclaims, schadeclaims, letselschadeclaims en overlijdensclaims en rechtszaken en heb ik meer getuigenissen van experts in deze zaken afgelegd dan ik zou willen. Ik word betaald en heb een eigenbelang bij veiligheid.

Om terug te komen op de garantie: Tesla stelt duidelijk dat het voertuig niet als stationaire stroombron mag worden gebruikt.

Image

Natuurlijk, een of andere willekeurige persoon op het internet zonder achtergrond of kennis van het product zegt dat het onveilig is
Toch zou je een of andere willekeurige persoon op het internet vertrouwen die dit apparaat gratis heeft gekregen (samen met een verwijzingscode) zodat hij een video kon maken om het product te adverteren?

Uiteraard iemand die niet begrijpt hoe dit werkt. Het Tesla OBC-ontwerp beperkt het tot eenrichtingsconversie. Dit apparaat neemt gelijkstroom (gelijkstroom betekent dat de OBC wordt omzeild, net als bij DCFC) en zet deze om in 120v AC. Ja, duur, want dit is een nieuw ontwikkeld product om de beperking van het Tesla-product aan te pakken (uitzondering: Cyber Truck).
Oh goed, op die manier kunnen de hoogspannings-laadschakelaars van de auto vonken, omdat de auto niet weet hoe hij het apparaat moet vertellen om te stoppen met het trekken van 9 ampère (3600 watt bij 400 volt). Dat is een van de belangrijkste kenmerken van DC-snelladen, de auto heeft de mogelijkheid om het opladen te stoppen voordat de hoogspannings-laadschakelaars worden geopend om vonken te voorkomen.

Ik heb de kosten opgezocht van het vervangen van alle hoogspannings-laadschakelaars. Gelukkig is het niet duur (60 dollar aan onderdelen, 2 uur arbeid à gemiddeld 175 dollar/uur, totaal 410 dollar exclusief winkelkosten en belastingen), dus het gebruik van zoiets en het misgaan ervan kan een les zijn, maar geen dure.

Het goede nieuws is echter dat de batterijkoeling niet afhankelijk is van de laadsensoren, dus dat werkt tenminste als de stroomopname de batterij begint te verwarmen.

Ik hoef dit apparaat niet te analyseren - ik weet al hoe het werkt. Bijna 20 jaar ervaring in de elektrotechniek en werkzaam bij een bedrijf dat industriële verwarmings- en energieconversieapparatuur ontwerpt en produceert, heeft me wel het een en ander geleerd over hoe elektriciteit werkt. :D

In mijn functie ben ik blootgesteld aan tal van productaansprakelijkheids-, schade-, letsel- en overlijdensclaims en rechtszaken en heb ik meer getuigenissen van experts in deze zaken afgelegd dan ik zou willen. Ik word zowel betaald als heb een eigenbelang bij de veiligheid.

Terugkomend op de garantie, Tesla stelt duidelijk dat het voertuig niet als stationaire stroombron mag worden gebruikt.

View attachment 56712
"20 jaar ervaring" en "hoeft niet te analyseren" was wat Elon werd verteld toen hij zei dat hij een autobedrijf wilde beginnen... en je zou vandaag nog steeds in een Toyota rijden.

Je weet toch dat een zonne-omvormer 400V DC kan opnemen en omzetten in AC en dat dit al tientallen jaren bestaat, toch?

Ook had ik een man met 'decennia aan ervaring' die me vertelde dat er geen manier is om een EV op te laden met zonnepanelen. En hij bezit een Solar Edge zonne-omvormer met EV-opladen.

KEK

Ik heb de video bekeken. Gezien de manier waarop dit ding werkt, bevat het waarschijnlijk een condensator die wordt opgeladen tot ~500v om het voertuig te laten geloven dat het is aangesloten op een oplader, waardoor de NACS-poortpinnen worden verbonden met de batterij.

Tesla zal waarschijnlijk al deze apparaten onbruikbaar maken met een simpele software-update. Ik ben er een beetje verbaasd over dat ze het opladen nog niet stoppen als wordt ontdekt dat een "oplader" de batterij leegtrekt.

V2L van de NACS-poort! DC uit en het apparaat zet het om in 120v!

Oh goed, op die manier kunnen de hoogspanningslaadcontactoren van de auto een boog trekken wanneer ze opengaan, omdat de auto niet weet hoe hij het apparaat moet vertellen dat het 9 ampère (3600 watt bij 400 volt) moet stoppen met trekken. Dat is een van de belangrijkste kenmerken van DC-snelladen, de auto kan het opladen stoppen voordat de hoogspanningslaadcontactoren opengaan om boogvorming te voorkomen.

Ik heb de kosten opgezocht voor het vervangen van alle hoogspanningslaadcontactoren. Gelukkig is het niet duur (60 dollar aan onderdelen, 2 uur arbeid tegen gemiddeld 175 dollar/uur, totaal 410 dollar exclusief winkelkosten en belastingen), dus het gebruik van zoiets en het verkeerd gaan ervan kan een les zijn, maar geen dure.

Het goede nieuws is echter dat de batterijkoeling niet afhankelijk is van de oplaadsensoren, dus dat werkt tenminste als de stroomopname de batterij begint te verwarmen.
Als ik de video bekijk, lijkt het erop dat de auto de contactoren prima beheert met een knipperende knipperende knipperende kleurverandering.

Watching the video, looks like the car is managing the contactors just fine with blinky blinky blinky light color change.
Dat is het apparaat dat de auto vertelt wat er beschikbaar is. De vraag is of het apparaat reageert op de auto die zegt dat hij moet stoppen.

Tesla zal waarschijnlijk al deze apparaten onbruikbaar maken met een simpele software-update. Het verbaast me een beetje dat ze het opladen niet al stopzetten als wordt ontdekt dat een "oplader" de batterij leegtrekt.
Als Tesla ze onbruikbaar wil maken, zouden ze het zo doen: de auto zou de HV-laadcontactoren onmiddellijk openen als er negatieve kW wordt overgedragen. Het is nog nooit eerder gebeurd, dus de software van Tesla heeft er nog nooit mee te maken gehad.

Dat is het apparaat dat de auto vertelt wat er beschikbaar is. De vraag is of het apparaat reageert op de auto die hem zegt te stoppen.
Als je DCFC stopt, stopt de auto dan met opladen of het DCFC-station? Of zeg je dat ze allebei moeten stoppen, anders stopt geen van beiden?!?

Als je Tesla zegt te stoppen met opladen? Stopt de stroom dan niet?

Als je DCFC stopt, stopt de auto dan met opladen of het DCFC-station? Of zeg je dat beide moeten stoppen, anders stopt geen van beide?!?
Het hangt ervan af. De auto kan de DCFC vertellen te stoppen, en de DCFC kan de sessie ook stoppen. Het pilotsignaal kan door beide partijen worden verbroken. Het moet zo werken voor de veiligheid, want als de auto een veiligheidsprobleem heeft, of de batterij vol is, moet hij de spanning kunnen verbreken.

Het hangt ervan af. De auto kan de DCFC vertellen te stoppen, en de DCFC kan de sessie ook stoppen. Het pilotsignaal kan door beide partijen worden verbroken. Het moet zo werken voor de veiligheid, want als de auto een veiligheidsprobleem heeft, of de batterij vol is, moet hij de spanning kunnen uitschakelen.
Het lijkt er dan op dat je niet begrijpt hoe dingen werken in een V2L-omgeving. In een V2L-omgeving is de enige LIVE-partij de auto en het V2L-apparaat stuurt geen stroom naar de auto. Dus wanneer de auto de poort ontgrendelt, is er geen actieve stroom en is het veilig om de verbinding te verbreken.

Ik kan me voorstellen dat Elon met jullie zit terwijl zijn ingenieurs vertellen hoe dit en dat nooit zou werken. En ik kan hem voorstellen dat hij je ter plekke ontslaat en iemand anders met verbeeldingskracht krijgt om de dingen te laten werken. KEK

Het lijkt er dan op dat het probleem is dat u niet begrijpt hoe dingen werken in een V2L-omgeving. In een V2L-omgeving is de enige LIVE partij de auto en het V2L-apparaat stuurt geen stroom naar de auto. Dus wanneer de auto de poort ontgrendelt, is er geen actieve stroom en is het veilig om de verbinding te verbreken.
Ik weet hoe de CCS-laadstandaard werkt, en ik denk dat dit apparaat het pilotsignaal "Ik ben klaar om u laadstroom te sturen" naar de auto stuurt om hem de HV-laadcontactoren te laten sluiten, maar nooit een laadsnelheid onderhandelt, en profiteert van het feit dat Tesla geen time-out heeft om dit te vereisen. Wat ook betekent dat het apparaat niet luistert naar pilotsignalen van de auto (die normaal gesproken de laadpaal zouden vertellen hoeveel stroom hij aankan, of het opladen moet stoppen, enz.), wat een veiligheidsprobleem is.

Ik geloof de marketingpraatjes voor dit apparaat niet. Ik geloof niet dat het een doos is met onpeilbare "V2L-magie"-eigen elektronica die geen CCS of signalering gebruikt, en op de een of andere manier de auto ertoe aanzet om hem volledig veilig stroom te sturen door middel van V2L. Het gebruikt een exploit in de CCS-standaard, en het is een geweldige partytrick voor tailgate-feestjes, maar ik zou het niet vertrouwen om onbeheerd in mijn garage te draaien (en je kunt het zeker niet buitenshuis gebruiken, omdat het niet eens geïsoleerd is en waarschuwt om het niet nat te maken) en/of mijn huis van stroom te voorzien tijdens een storing.

Het heeft ook een limiet van 30 ampère omdat iemand goedkoop werd en geen grotere omvormer wilde installeren.

Natuurlijk, een of andere willekeurige persoon op het internet zonder achtergrond of kennis van het product zegt dat het onveilig is, dus het moet wel onveilig zijn. Je weet toch dat er V2L-voertuigen zijn, toch? Misschien niet, omdat je vastzit aan Tesla en Elon je vertelt wat wel en niet mogelijk is. LOL

Ik denk dat dit een goede reden is om GEEN Tesla te kopen. Combineer een CCS1-versie hiervan met een gebruikte Bolt en je hebt een behoorlijk goedkope back-upoplossing voor thuis, vooral in CA. Laad op tijdens superdaluren en voorzie de 120V-belastingen van je huis hiervan.
En ja, een Chinees bedrijf dat een product maakt, de naam Tesla erop plakt, er blijkbaar zijn naam niet op zet en het in een effen bruine doos verzendt, moet zeker als een betrouwbare bron worden beschouwd.
En dan wordt het "geweldig" als een YouTuber het recenseert.

Als we er genoeg over praten, ziet Tesla het misschien wel! (en schakelt het uit)

Heb je iets op het product gezien dat suggereert dat er veiligheidsmaatregelen zijn genomen? Het zou me niet verbazen als de twee AC-stekkers parallel zouden zijn bedraad.

En eerlijk gezegd, een metalen behuizing?

Als het een kwaliteitsproduct is, waarom staat er dan GEEN enkele indicatie van het bedrijf of contact op het apparaat?

Ik weet hoe de CCS-laadstandaard werkt, en ik denk dat dit apparaat het pilotsignaal stuurt voor "Ik ben klaar om u laadstroom te sturen" naar de auto om hem de HV-laadschakelaars te laten sluiten, maar nooit een laadsnelheid onderhandelt, en profiteert van het feit dat Tesla geen time-out heeft om dit te vereisen. Wat ook betekent dat het apparaat niet luistert naar pilotsignalen van de auto (die normaal gesproken de laadpaal zouden vertellen hoeveel stroom hij aankan, of het opladen moet stoppen, enz.), wat een veiligheidsprobleem is.

Ik geloof de marketingpraatjes voor dit apparaat niet. Ik geloof niet dat het een doos is met onpeilbare "V2L-magie"-eigen elektronica die geen CCS of signalering gebruikt, en op de een of andere manier de auto ertoe aanzet om hem volledig veilig stroom te sturen, louter op grond van het feit dat het V2L is. Het gebruikt een exploit in de CCS-standaard, en het is een geweldige partytrick voor achterklepfeestjes, maar ik zou het niet vertrouwen om onbeheerd in mijn garage te draaien (en je kunt het zeker niet buitenshuis gebruiken, omdat het niet eens geïsoleerd is en waarschuwt om het niet nat te maken) en/of mijn huis van stroom te voorzien tijdens een storing.

Het heeft ook een limiet van 30 ampère omdat iemand goedkoop is geworden en geen grotere omvormer wilde installeren.
niet anders dan het aansluiten van een bidirectionele OBC buiten het voertuig.

En ja, een Chinees bedrijf dat een product maakt, de naam Tesla erop plakt, blijkbaar zijn naam er niet op zet en het in een effen bruine doos verzendt, moet zeker als een betrouwbare bron worden beschouwd.
En dan wordt het "geweldig" als een YouTuber het recenseert.

Als we er genoeg over praten, misschien ziet Tesla het wel!

Heb je iets op het product gezien dat op veiligheidsmaatregelen duidde? Het zou me niet verbazen als de twee AC-stekkers parallel waren bedraad.

En eerlijk gezegd, een metalen behuizing?

Als het een kwaliteitsproduct is, waarom staat er dan GEEN enkele indicatie van het bedrijf of contact op het apparaat?
Oké, geloof wat je wilt. Product is er en werkt net als een bidirectionele OBC, dus het zou nooit kunnen bestaan. Oké. 😂

81 - 100 of 149 Posts