Tesla Owners Online Forum banner
81 - 100 of 153 Posts
@tencate, je kunt een software-update krijgen die je FSD-versie niet wijzigt, maar andere niet-FSD-dingen bijwerkt. Hier is een momentopname van de meest recente versies van de Teslafi-vloot, met FSD in het rood.
Image

Ik heb gisteren v12.6.4 gekregen.
Heb net een paar ritten gemaakt.

Kaartgegevensfouten, zoals verkeerde ingang, etc. zijn er nog steeds.

Het aarzelde en werd nerveus toen het voor het eerst rechtsaf sloeg bij een stopbord.

Lijkt iets beter in de rijstrook te centreren dan 12.6.3.

Verder tot nu toe erg vergelijkbaar.

Update verliep soepel, ongeveer 45 minuten.

Na het lezen over al deze problemen, begin ik te denken dat ik gewoon bij mijn 11/2016 Model S met de MCU1 en 12.3.6 lifetime FSD blijf! Het belangrijkste probleem voor mij is de geleidelijke afname van de snelheid tijdens het gebruik van FSD. Het verliest ongeveer elke 30 seconden een mijl per uur, en ik moet het steeds weer omhoog zetten.

Grappig dat je “al deze problemen” noemt. Ik ben redelijk tevreden met de huidige versie, maar vraag me af of een toekomstige update mijn auto zou kunnen ‘brick’en.

Had een slechte ervaring gisteren met FSD 12.6.4 op mijn HW3 model X. Het was als in de dagen van eerdere FSD, onnodig van rijstrook wisselen en agressief met snelheid, niet vertragen als er abrupt verkeer stil stond. Het voelde echt alsof mijn auto aan de drugs zat.
Ik reed gisteren 700 mijl in deze auto. Mijn plan was om terug te keren naar EAP in plaats van FSD voor het grootste deel van de reis. Ik kreeg echter een "Autostuur Tijdelijk Niet Beschikbaar" bericht bij het proberen te activeren van niet-FSD autopilot. Na ongeveer 500 mijl besloot ik de camera's opnieuw te kalibreren en dat werkte om niet-FSD te herstellen.

Gelukkig waren de eerste 500 mijl op FSD eigenlijk best goed. Geen van het gekke gedrag dat ik 5 dagen geleden op de snelwegen in Pittsburgh had ervaren. Ik schakelde over naar EAP voor het laatste deel van de rit en voelde een zucht van verlichting dat ik een maximumsnelheid kon instellen en dat deze zo bleef. De FSD-snelheidsvariabiliteit op de snelweg is nog steeds een probleem. Het lijkt te hebben geleerd van mensen die geen cruise control gebruiken!

Discussion starter · #86 ·
Ik had gisteren op 12.6.4 een nieuwe interventie toen ik op I-20W in Wills Point, Texas invoegde.

In plaats van linksaf te slaan op de korte oprit om de snelweg op te gaan, versnelde mijn auto en reed rechtdoor op de parallelweg.

Er stond een bord met de tekst "parallelweg eindigt - geen doorgaand verkeer" en het wegdek was ernstig verslechterd sinds deze Google Street View twee jaar geleden werd vastgelegd. Als ik het voertuig had laten doorrijden, neem ik aan (of hoop ik!), dat het uiteindelijk zou zijn gestopt en op input zou hebben gewacht nadat het zich realiseerde dat het de afslag had gemist en waarschijnlijk zou zijn geëindigd met beschadigde banden en wielen.

Nadat ik me realiseerde dat het me "offroad" zou brengen, remde ik hard om te stoppen en keerde toen om en voegde correct in op de snelweg.

Ook op deze 200 mijl lange roadtrip kreeg ik voor het eerst een bericht "aandachtsmonitoring niet beschikbaar - handen niet klaar om over te nemen ". Ik had mijn handen een tijdje tussen mijn borst en het stuur gevouwen. Geen problemen met mijn handen op de armleuningen, schoot, benen, knieën of gevouwen.

Verder was de 200 mijl rit erg comfortabel. Ik was onder de indruk dat het voertuig om een zwarte vogel heen reed die midden op de rijstrook in een woonwijk van een knaagdier genoot.

2019 M3 LR AWD V12.6.4
Zuid-Florida - Hurry-modus

Voor de eerste keer doet hij dit.

Ik zette de richtingaanwijzer aan om in de spitsstrook te voegen. Hij heeft dit al eerder overdag in de standaardmodus zelf gedaan, dus ik dacht er niet veel van. Toen ik de invoegstrook naderde waar een onderbreking in de verkeersscheidingen is, vertraagde hij enorm en het stuur begon van links naar rechts te gaan, alsof hij er niet zeker van was of dit veilig was om te doen. Ik hield het stuur recht en trapte het gaspedaal in, waardoor de auto werd uitgeschakeld, maar bij 70+ mph was dat een behoorlijke schrik.

Ik weet niet zeker of het de nacht was die hem bang maakte, of dat het niet zijn idee was om in de spitsstrook te voegen. Ik heb het gebruik van HOV-banen aangevinkt.

Ik weet niet zeker wat er zou zijn gebeurd als ik het zijn gang had laten gaan.

Heb afgelopen weekend 1300 mijl gereden voor een robotcompetitie in Texas. Ongeveer 1300 mijl. Moet toegeven dat ik serieus onder de indruk ben. Vooral toen het in de binnenstad van Plano rondreed. Maar zelfs op de snelweg. Ik denk dat ik iets tussen Chill en Standaard prefereer. Slechts twee echte ontkoppelingen, een verwarde keuze bij een kruispunt terwijl het licht op rood ging, en een vrachtwagen die invoegde en een bouwplaats. ERG onder de indruk echter.

Ik heb dit vaak meegemaakt. Ik beschouw het als een HW3-ding. Ik herinner me niet dat ik dat ooit op HW4 heb meegemaakt.
Het deed iets soortgelijks bij mij in een Tesla-leenauto in mijn buurt. Gelukkig niet eng, want het ging van 25 mph naar nul voordat het dat deed, maar toch irritant. FSD vertraagde en stopte midden op de weg, en toen draaide het stuur besluiteloos heen en weer, maar het weigerde te bewegen. Geen kruising daar, maar het naderde uiteindelijk een rotonde.

Ik zit al een paar weken op 12.6.4 en doe meestal ritten in de stad en woon-werkverkeer met heel weinig snelwegrijden. Ik heb een 2021 Model Y performance. De Y heeft zijn ups en downs gehad met eerdere versies, maar met deze versie kan ik zeggen dat ik niet angstig of enthousiast ben over een update. Deze versie werkt bijna foutloos en doet een aantal geweldige dingen. Ik reed op een weg met 3 rijstroken en naderde een kruispunt waar een brandweerwagen het kruispunt naderde. De Model Y was als eerste op het kruispunt en de brandweerwagen sloeg rechtsaf en positioneerde zich in dezelfde richting achter de Model Y. Onmiddellijk zette de Model Y zijn richtingaanwijzer aan en ging 1,5 rijstroken naar rechts en stopte, waardoor de brandweerwagen kon passeren. Daarna hervatte hij zijn rit. Ik wou dat ik de dashcam-video had opgeslagen.
Bij een andere rit stond de Model Y op navigatie en bevond zich op de linkerrijstrook om een U-bocht te maken. Er stond een U-Haul-truck voor. Het licht sprong op groen en de U-Haul begon een linksaf te slaan, maar maakte in werkelijkheid een ruime U-bocht. De Model Y was bezig met het maken van een krappere U-bocht, maar kon remmen en een mogelijke aanrijding voorkomen. Mijn belangrijkste conclusie is dat deze versie de dingen heel zelfverzekerd doet en me in staat stelt het zijn ding te laten doen in plaats van in te grijpen. Het lijkt erop dat bijna al mijn interventies dienen om het navigatiepad naar mijn zin aan te passen.

Ik heb verschillende problemen zoals u na de voorlaatste update op mijn M3 2019.
-Geen constante snelheid op FSD
-Niet in staat om te bedienen met het RH-stuur
-Snelheid gaat op en neer

Ik kan niet geloven dat ik in 2019 de volle prijs voor een systeem FSD heb betaald en het nog steeds niet goed werkt. Tesla zei dat het over twee jaar klaar zal zijn.

Ik vermoedde dat ze iets in de instellingen hebben veranderd met de update. Probleem begon na de upgrade.

Gelieve te adviseren

@Tuanis18, FSD-bediening is een beetje veranderd vanaf FSD 12.6., met name met betrekking tot snelheidsregeling. Eerder in deze thread staan een aantal samenvattingen van die wijzigingen. Ik ben het ermee eens dat snelheid nog steeds een groot probleem is dat ze nog niet goed hebben. Ik merk het vooral op de snelweg wanneer een constante snelheid haalbaar is, maar FSD 12.6. de snelheid veel varieert. Voor de snelwegsituatie houd ik een tweede bestuurdersprofiel met FSD uitgeschakeld en Navigeren op Autopilot ingeschakeld. De oude Enhanced Autopilot werkte goed voor mij toen ik woensdag 700 mijl snelweg reed. Het handhaaft de snelheid die ik instel.

Een reproduceerbaar probleem, de auto gaat naar links in een bijna aflopende invoegstrook en dan terug naar de juiste rijstrook voor een toekomstige invoeging:

Het lijkt op een probleem van lange tijd geleden dat ik de "Wilson weave" noemde. Op een weg met 5 rijstroken, een middelste linksafslagstrook, zou de auto naar de middelste rijstrook gaan, terug en weer naar de middelste rijstrook, en terug. Dit probleem is bijna een jaar geleden verholpen.

Bob Wilson

Ik heb gemerkt dat 12.6.4 niet vroeg genoeg vertraagt op de snelweg wanneer je richting verkeer gaat dat stilstaat of veel langzamer rijdt. Het voelt alsof het gaspedaal te lang ingedrukt blijft, terwijl het in plaats daarvan zou moeten uitrollen voordat het vertraagt. Het voelt alsof het ofwel versnelt of vertraagt, niets daartussen.

Het heeft ook een paar keer rechtsaf geslagen voor verkeer dat redelijk snel reed, waarbij ik weet dat de tegemoetkomende auto tot een storende mate heeft moeten remmen.

Over dat gesproken, haast lijkt ook volledig onbewust van de borden die het einde van de rijstrook aangeven, want het gaat de al krimpende "inhaal"strook in.
Ik zie dit de hele tijd bij "normale" bestuurders, dus misschien zijn er veel slechte voorbeelden die aan de AI worden gevoerd. Ik hoop dat Tesla een manier heeft om bekende goede voorbeelden te voeden, als in een bibliotheek ervan die wordt onderhouden en in elke nieuwe versie van FSD wordt gevoed.

Ik heb een 2022 MY met FSD V12.6.4 (Intel Atom) en hier is mijn feedback over mijn huidige versie van FSD:

1. Snelheid:
Bijvoorbeeld op een snelweg met een limiet van 65 m/u rijden de meeste mensen in CA 70 – 75. Zelfs in de haastmodus vertraagt FSD, vaak tot 55 – 60 m/u zonder duidelijke reden.
Dit is gevaarlijk! Dit gebeurt ook op wegen in de stad. Waarom kan het niet met de minimumsnelheid rijden?

2. Volg een auto
Als je bijvoorbeeld een auto op een snelweg (een auto voor je) en vaak op wegen in de stad "volgt", wordt de afstand steeds groter
Na verloop van tijd kunnen andere auto's erin sluipen of zelfs de auto achter me me inhalen en weer voor me komen, omdat ik te langzaam rijd.
Waarom in godsnaam kun je de auto niet gewoon volgen (als deze binnen de limieten rijdt) en de afstand bewaren (ik begrijp dat met
Verhoogde snelheid moet je ook de afstand vergroten)?
Dit is dom en gevaarlijk!

3. Rijstrookberekening
Ik heb verschillende keren gemerkt (zelfs na kalibratie) dat FSD/Autopilot zonder reden te ver naar links rijdt, soms
Zelfs de kleine bumpers raken. Waarom kan het niet worden gerepareerd?

4. Dode hoek
Waarom in godsnaam positioneer je mijn auto in de dode hoek van aangrenzende auto's (bijv. 45 graden)? Je zet het op
Voor een ongeluk veroorzaakt door de andere auto. Of opschuiven of achterblijven!

5. Drempels
Waarom laat je geen verkeersdrempels zien in het display? Ik weet nooit of mijn auto de verkeersdrempel herkent of niet.

6. Veranderen van rijstrook
Als ik mijn auto opdracht geef om van rijstrook te wisselen, duurt het 1) veel te lang om het te doen (soms negeert het zelfs mijn commando; het is ook illegaal in sommige landen)
2) Gebruik de richtingaanwijzer niet, tenzij je op het punt staat van rijstrook te wisselen. Het verward andere bestuurders wanneer mijn richtingaanwijzer
Aan staat, maar mijn auto wisselt niet van rijstrook! Dit is gevaarlijk!

7. Rijstrookselectie
Waarom neemt mijn auto niet onmiddellijk de nieuwe rijstrook? Soms is een auto achter me sneller en neemt de rijstrook.

8. Spraakinvoer
Ik merkte dat de spraakopdrachten meestal niet werken; bijvoorbeeld als ik zeg "navigeer naar Food4less in Oceanside" zegt het alleen: "toon kaart". 1 of 2 versies eerder kon ik de opdracht gebruiken, maar niet meer. Sommige opdrachten zijn echter nog steeds oké.

Over het algemeen denk ik dat de nieuwste versie een stap TERUG is in vergelijking met eerdere V12-versies.
Wat is jouw ervaring?

Discussion starter · #100 ·
Ik had gisteren mijn eerste "echte" interventie in lange tijd. Ik reed achter een motorfiets bij een drukke kruising met vier richtingen. Nadat de motorfiets de kruising was gepasseerd, reed mijn auto vol vertrouwen door en volgde hem zonder te stoppen en te wachten op zijn beurt. Ik stopte ruim voorbij de stopstreep. Wat mijn voertuig deed, zou zeer onwaarschijnlijk een aanrijding hebben veroorzaakt, maar het was illegaal en onbeleefd.

81 - 100 of 153 Posts