Tesla Owners Online Forum banner
461 - 480 of 556 Posts
Ik heb net mijn bedrading en behuizing afgerond voor de subwoofers die ik toevoeg aan mijn 2019(?) SR+ zonder premium audio. Ik ben eigenlijk erg blij met de niet-premium stereo in deze auto. Het is een van de betere OEM-stereo's die ik heb gehoord. Het enige dat ik heb gemist, is diepe, punchy bass. Vroeger installeerde ik professioneel auto-stereo's en ik zit nog steeds in de branche, dus ik heb veel bedrading en een aantal echt geweldige apparaten liggen. Nadat ik zaterdag een vriend had geholpen met het bouwen van een behuizing voor zijn vrachtwagen, besloot ik een deel ervan te gebruiken.

Ik heb een behuizing gebouwd voor drie JL Audio 10" W6v3 woofers en een JL Audio HD1200/1 bedraad met een Wavtech LinkQ LOC met single band EQ.

Ik zal een paar foto's plaatsen zodra ik mijn behuizing heb bekleed met tapijt en een "voet" heb gebouwd die hem zonder bevestigingsmiddelen op zijn plaats vergrendelt, maar ik dacht dat ik mijn tot nu toe geleerde lessen zou delen.

1. 12V voeding voor versterker:
Ik vond online zoveel tegenstrijdige informatie (inclusief deze thread). Hier zijn de problemen die ik tegenkwam bij het verkrijgen van een inschakelsignaal en het aftappen van 12V voeding voor de versterker.
- De 12V ACC-draad die in bericht #1 van deze thread is geïdentificeerd, bestond niet zoals afgebeeld in mijn voertuig. Er was geen dikke rode draad op die locatie. Ik gebruikte de auto-inschakelgenerator van mijn Wavtech LinkQ, die erg goed heeft gewerkt.
- De 12V Penthouse was extreem problematisch toen ik het probeerde te gebruiken om mijn versterker van stroom te voorzien. Ik heb online verschillende bronnen gevonden die zeggen dat de penthouse een geweldige bron van stroom is, en verschillende die zeggen dat het onverstandig is. Mijn conclusie is dat het niet de juiste plek is om je voeding te halen. De eerste keer dat ik het aftapte, moest ik het elektrische systeem hard resetten. Daarna werkte het een tijdje OK. Bij het afspelen op volume mat ik de spanning bij de versterker (het was slechts een ~4' run van 4Ga), en het was erg stabiel. De volgende dag, na het loskoppelen en opnieuw aansluiten van mijn versterker, kon ik de HV-schakelaars niet opnieuw inschakelen, zelfs niet na het proberen van verschillende harde resets. De meldingen op mijn scherm waren iets in de trant van "Verminderd vermogen gedetecteerd", "Even wachten terwijl de voertuigsystemen opstarten", "Voertuig verbruikt meer vermogen inactief", en mijn auto was niet bestuurbaar terwijl deze werden weergegeven. Nadat ik mijn versterker had losgekoppeld, een harde reset had uitgevoerd en mijn auto weer in een bestuurbare staat had gebracht, besloot ik de penthouse te vermijden. Uiteindelijk heb ik een 0Ga draad naar de 12v-accu vooraan gelegd en tot nu toe heb ik geen problemen gehad.

2. Signaalbron
Als je een subwoofer toevoegt, haal dan gewoon je signaal van de voordeur woofers. In het begin dacht ik dat ik gewoon de achterspeakers kon aftappen en de paragraphische EQ op mijn Wavtech LinkQ kon gebruiken om de lage frequenties weer naar een acceptabel niveau te verhogen. De high-pass filter op de achterspeakers is echter niet het enige probleem. Het signaal dat daarnaartoe gaat, is ZWAK. Ik gok dat het veel minder is dan 2v, wat absurd laag is voor een speakerniveau signaal. Ik ving ook wat zware laagfrequente ruis op het signaal van de achterspeakers op, waardoor het erg moeilijk werd om de single-band EQ te gebruiken om de lage bas te herstellen, omdat deze de ruis zelf versterkte, samen met het signaal. Toen ik mijn signaalbron veranderde van de achterspeakers naar de voorwoofers, kreeg ik een veel schoner, krachtiger signaal en het was uiteraard ook veel voller, waardoor de LinkQ minder werk hoefde te doen.

Ik heb er nog niet veel tijd aan besteed om het af te stellen, maar het is zeker LUID. Car audio is een hellend vlak, dus nu de lage tonen bijna volledig de voorste fase kunnen overstemmen, kan ik wat upgrades doen aan de voorste speakers. Ik ben een beetje terughoudend om voorste speakers te doen, omdat ze wat permanenter zijn dan het plaatsen van wat subs in de kofferbak, vooral omdat ik van plan ben deze auto in te ruilen voor de Cybertruck wanneer deze beschikbaar komt.

Hier is een teaserfoto van de onafgewerkte behuizing en bedrading...

Image

Gebaseerd op de TeslaOffer-harnas en met behulp van de Alpine-versterker... dit is het bedradingsschema dat ik heb opgezet... hopelijk heb ik het goed gedaan.

Ik heb eerst gekeken naar de draden die uit de Teslaoffer-stekkerharnas van de ICE kwamen en die vergeleken met het schema dat ik vond van de audio-uitgangsdraden van de standaard SR+-harnas. Het vreemde is dat de Teslaoffer-harnas alle zwart gestreepte draden als positief had, behalve de linker achterdeur.

Ik heb toen die draden blootgelegd van de zwarte bekleding op de TeslaOffer-harnas voordat ze de zwarte doos ingingen die zich opsplitst in de andere luidsprekeraansluitingen.

Ik heb toen die draden doorgesneden en de Alpine-versterker aangesloten. Merk op dat de Alpine-versterkerdraden... de zwart gestreepte draden negatief zijn.

Ik heb de versterker onder de middenconsole gemonteerd in de grote opening tussen de afdekpanelen. Hierdoor hoefde ik alleen de luidsprekerdraden van de harnas te verlengen en aan te sluiten op de versterkeringangsdraden. De uitgangsdraden waren lang genoeg om onder het tapijt door te lopen en terug te verbinden met de harnas.

Ik heb de stroom onder het vloertapijt aan de voorkant van de passagier en langs de dorpelpanelen van de passagiersdeur geleid en aangesloten op de Penthouse.

Een paar vragen die ik heb voor de experts hier:
1. Hoe weet ik of mijn versterker werkt? Er gaat geen lampje aan, dus ik weet het niet. Het klinkt goed, maar beter dan zonder de versterker, maar ik wist het niet zeker.
2. Hoe weet ik of mijn aarde goed is? Ik vond een bout die in de carrosserie van de auto op de console was geschroefd en die gebruikt.
3. Is mijn stroomkabel die naast mijn luidsprekerdraden loopt slecht? Ik kon geen andere manier bedenken om het te vermijden.
4. Mijn versterker is gemonteerd onder de console in de opening tussen de panelen: Zal dit een hitteprobleem zijn? Ik zag anderen het onder de stoelbekleding plaatsen... dus ik dacht dat dit hetzelfde zou zijn.

Attachments

Gebaseerd op de TeslaOffer-harnas en met behulp van de Alpine-versterker... dit is het bedradingsschema dat ik heb opgezet... hopelijk heb ik dit goed gedaan.

Ik keek eerst naar de draden die uit de Teslaoffer-stekkerharnas van de ICE kwamen en matchte dat met het schema dat ik vond van de audio-uitgangsdraden van de standaard SR+-harnas. Het rare is dat de Teslaoffer-harnas alle zwart gestreepte draden als positief had, behalve de linker achterdeur.

Ik heb toen die draden blootgelegd van de zwarte bekleding op de TeslaOffer-harnas voordat ze de zwarte doos ingingen die zich opsplitst in de andere luidsprekeraansluitingen.

Ik heb toen die draden doorgesneden en de Alpine-versterker aangesloten. Merk op dat de Alpine-versterkerdraden... de zwart gestreepte draden negatief zijn.

Ik monteerde de versterker onder de middenconsole in de grote opening tussen de afdekpanelen. Hierdoor hoefde ik alleen de luidsprekerdraden van de harnas te verlengen en aan te sluiten op de versterkeringangsdraden. De uitgangsdraden waren lang genoeg om onder het tapijt te lopen en weer in de harnas te worden aangesloten.

Ik heb de stroom onder het vloertapijt aan de voorkant van de passagier en langs de dorpelpanelen van de passagiersdeur geleid en aangesloten op de Penthouse.

Een paar vragen die ik heb voor de experts hier:
1. Hoe weet ik of mijn versterker werkt? Er gaat geen lampje aan, dus ik weet het niet. Het klinkt goed, maar en beter dan zonder de versterker, maar ik wist het niet zeker.
2. Hoe weet ik of mijn aarde goed is? Ik vond een bout die in de carrosserie van de auto op de console was geschroefd en die gebruikt.
3. Is mijn stroomkabel die naast mijn luidsprekerdraden loopt slecht? Ik kon geen andere manier bedenken om het te vermijden.
4. Mijn versterker is gemonteerd onder de console in de opening tussen de panelen: Zal dit een hitteprobleem zijn? Ik zag anderen het onder de stoelbekleding plaatsen... dus ik dacht dat dit hetzelfde zou zijn.
Hé maat, ik probeer hetzelfde met de bedradingsharnas. Ik wil de achterste plankluidsprekers en een versterker installeren.

Mijn gedachten zijn om de Penthouse te gebruiken voor 12V, want dat is gemakkelijk toegankelijk onder de achterstoelen. Voor de luidsprekers zou ik verbinding maken met de stekker in de bedradingsharnas die over de lengte van de auto loopt en die normaal gesproken verbinding maakt met de achterste rechterstijl waar de luidsprekeraansluiting is voor de M3 SR+ die met de achterste plankluidsprekers werd geleverd, maar niet was aangesloten. Ik zou deze in de versterker plaatsen en dan de luidsprekers aansluiten op de versterker.

Dit is allemaal nieuw voor mij, dus ik vraag me af wat jouw (of andermans) gedachten hierover zijn?

Dit product is interessant. Het zou het aftappen van de aansluitingen op de ICE-computer veel gemakkelijker maken en biedt ook de ontbrekende tweeterstekker aan de passagierskant. Ik zou het echter niet aanraden om het zo te gebruiken. Zoals gezegd, het toevoegen van extra luidsprekers parallel verhoogt de belasting van de OEM-versterker, die in de ICE-computer is ingebouwd. Het beschadigen hiervan zou duur zijn. Het lijkt ook geen filtering te bevatten. Je zou dus de middentonen van de voorste dashboardluidsprekers naar de tweeters sturen.
Dit is hoe ik de mijne heb afgetapt. Het is bijna alsof ze mijn berichten hebben gelezen om de gemakkelijke manier te vinden om het te doen. Desalniettemin wed ik dat een premium geluidssysteem van Tesla de middentonen niet filterde van de tweets en vice versa. Het is niet alsof je lage frequenties in een tweet of hoge frequenties in een sub invoert. Mijn auto klinkt geweldig. Het is veel beter, vooral voor films. Ik zou graag ooit een versterker en sub willen toevoegen. Maar voor nu is het geweldig. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken over het voeden van deze luidsprekers vanaf de hoofdversterker en ze parallel te hebben met de andere luidsprekers, in feite wed ik dat Tesla dat sowieso heeft gedaan op het premium geluidssysteem. Het is niet alsof je om een ​​waanzinnige toename van het vermogen vraagt, het zijn slechts een paar watt meer en wat betreft de lagere weerstand, de draden en connectoren voegen waarschijnlijk genoeg weerstand toe om dat alleen al goed te maken. Ik heb de mijne draaiende sinds ik het heb gepost en het is perfect. Veel van die tijd opengedraaid!

Hé maat, ik probeer hetzelfde te doen met de bedrading. Ik wil de speakers op de achterste plank en een versterker installeren.

Mijn gedachten zijn om het Penthouse voor 12v te gebruiken, omdat dat gemakkelijk toegankelijk is onder de achterstoelen. Voor de speakers zou ik me aansluiten op de stekker in de bedrading die over de lengte van de auto loopt en die normaal gesproken wordt aangesloten op de achterste rechterstijl waar de speaker aansluiting zit voor de M3 SR+ die werd geleverd met de speakers op de achterste plank, maar niet waren aangesloten. Ik zou deze in de versterker plaatsen en dan de speakers aansluiten op de versterker.

Dit is allemaal nieuw voor mij, dus ik vraag me af wat jouw (of andermans) gedachten hierover zijn?
ik heb de Tesla-aanbiedingskabel gebruikt. In die kabelboom de Alpine-versterker gesplitst en de versterker onder het voorste deel van de middenconsole gemonteerd...volledig verborgen. Vervolgens heb ik de woofers van de voordeuren afgetapt en deze naar een oem subwoofer met een Rockford Fosgate-versterker geleid. Ik ben nog steeds bezig met het tweaken van de instellingen op de subversterker, maar tot nu toe gaat het goed.

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken over het voeden van deze luidsprekers vanaf de hoofdversterker en ze parallel te hebben aan de andere luidsprekers. Sterker nog, ik wed dat Tesla dat sowieso heeft gedaan op het premium geluidssysteem.
Die weddenschap zou je verliezen. Er is een tweede versterker geïnstalleerd voor het premium geluidssysteem.

TeslaOffer waarschuwt zelfs voor het gebruik van hun eigen product.
Image

Ik heb de connectoren van de Tesla Offer kabelboom afgeknipt en mijn eigen kit in elkaar gezet. De kabelboom die ik heb gemaakt, maakt de 4 voorste tweeters en 2 achterste dashboardluidsprekers mogelijk, aangedreven door een Alpine KTP-445u. Dezelfde kabelboom stuurt ook een signaal naar een Rockford Fosgate R2-250X1 om een OEM 8" subwoofer van stroom te voorzien. Alles is volledig plug-and-play, geen draad aftappen en volledig verwijderbaar. Stuur me een bericht als je geïnteresseerd bent in aankoop. Ik kan het installeren als je in de SF Bay Area woont.

Ik heb de connectoren van de Tesla Offer-harnas afgeknipt en mijn eigen kit in elkaar gezet. De harness die ik heb gemaakt, maakt de 4 voorste tweeters en 2 achterste dashboardluidsprekers mogelijk, aangedreven door een Alpine KTP-445u. Dezelfde harness stuurt ook een signaal naar een Rockford Fosgate R2-250X1 om een OEM 8" subwoofer van stroom te voorzien. Alles is volledig plug-and-play, geen draad aftappen en volledig verwijderbaar. Stuur me een bericht als je geïnteresseerd bent in aankoop. Ik kan het installeren als je in de SF Bay Area woont.
Je hebt precies gedaan wat ik wilde doen! Als ik niet in Australië was, zou ik op je deur kloppen en om een installatie vragen :) Mijn enige probleem is dat mijn auto nieuwer is en er geen achterluidsprekers zijn geïnstalleerd en het lijkt erop dat ik de hoedenplank moet doorknippen om luidsprekers te plaatsen.

Ik heb de connectoren van de Tesla Offer-harnas afgeknipt en mijn eigen kit in elkaar gezet. De harnas die ik heb gemaakt, maakt de 4 voorste tweeters en 2 achterste dashboardluidsprekers mogelijk, aangedreven door een Alpine KTP-445u. Dezelfde harnas stuurt ook een signaal naar een Rockford Fosgate R2-250X1 om een OEM 8" subwoofer van stroom te voorzien. Alles is volledig plug-and-play, geen draad aftappen en volledig verwijderbaar. Stuur me een PM als je geïnteresseerd bent in aankoop. Ik kan het installeren als je in de SF Bay Area bent.
View attachment 35713 View attachment 35714 View attachment 35715 View attachment 35716 View attachment 35717 View attachment 35718
Man, ik wou dat ik dit een paar weken geleden had gehad. :( Maar ik had mijn kit al gekocht voordat je zei dat je dit ging doen. :(. een paar vragen:
1. heb je ook de basisblokkers hierin geïnstalleerd? En waar in de teslaoffer-harnas heb je het gedaan en welke heb je gebruikt?
2. Ik zie dat je de RFamp-instellingen hebt afgeplakt... mag ik vragen waarop je de instellingen hebt ingesteld?
3. waar heb je de RF-amp subwoofer remote gemonteerd?

Man, ik wou dat ik dit een paar weken geleden had gehad. :( Maar ik had mijn kit al gekocht voordat je zei dat je dit ging doen. :(. een paar vragen:
1. Heb je de basisblokkers hier ook in geïnstalleerd? En waar in de Teslaoffer-harnas heb je het gedaan en welke heb je gebruikt?
2. Ik zie dat je de RFamp-instellingen hebt afgeplakt... Mag ik vragen waarop je de instellingen hebt ingesteld?
3. Waar heb je de RF-amp subwoofer remote gemonteerd?
1. Ja, er zijn PAC BB-6PR ingebouwd in de harnas. Ze zijn geïnstalleerd op de vooruitgang van de Alpine-versterkers.
2. Ik heb het afgeplakt om de installatie minder verwarrend te maken voor iemand anders.
Auto Remote Turn On - Aan
Punch EQ - min
Freq Hz - 250
Infra Sonic - 15
Gain - 1
Image

3. Ik monteer de remote knop niet. Ik wil dat alles er OEM uitziet.

1. Ja, er zitten PAC BB-6PR's in de kabelboom. Ze zijn geïnstalleerd op de vooruitgang van de Alpine-versterkers.
2. Ik heb het afgeplakt om de installatie minder verwarrend te maken voor iemand anders.
Auto Remote Turn On - Aan
Punch EQ - min
Freq Hz - 250
Infra Sonic - 15
Gain - 1
View attachment 35737
3. Ik monteer de afstandsbedieningsknop niet. Ik wil dat alles er OEM uitziet.
Bedankt!

461 - 480 of 556 Posts