Tesla Owners Online Forum banner
61 - 79 of 556 Posts
Hey, are you me from this other thread?

[Mods: Hope it's okay to link to another forum??]

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/vancouver-bc-model-3-sr-subwoofer-installation.154340/

If you've tracked down someone local with Tesla experience, let's compare notes! I'll probably also swap out the 3 dash speakers and add a sub, but can't find any local shop that's done a Tesla!
HĂ© 9volt, ik zit op het andere forum. Ik heb iemand lokaal gevonden, maar ik hoop daar persoonlijk langs te gaan om met hem te praten. Ja, laten we zeker notities vergelijken.

Heel erg bedankt Plur voor al je documentatie. Ik heb de installatie succesvol uitgevoerd, en wauw! Groot verschil, en ik ben nu zo veel blijer met mijn Model 3. Zo de moeite waard. Ik heb mijn sub nog niet geplaatst, maar het activeren van de luidsprekers van de voordeurspiegel en de luidsprekers van de achterste plank heeft een aanzienlijk verschil gemaakt in de geluidsbeleving. Ik heb alle draden voor de sub alvast gelegd en ik zal dat waarschijnlijk vanavond afmaken. Zoals je voorstelde, ben ik voor een kleinere sub gegaan. Ik heb een 8" genomen, omdat ik geen dreun wil, maar gewoon een schoon, vol geluid. Ik heb er de tijd voor genomen, omdat ik mijn Tesla super netjes wilde houden; het kostte me ongeveer 6 uur. Ik weet niet of dit iemand kan helpen, maar ik heb de afgebeelde pc-connector gebruikt om mijn tweeter van de passagiersdeur te bedraden met behulp van de witte socket die er al zit. Ik heb het socket-uiteinde van de pc-connector gebruikt en een kleine schroef gebruikt om de gaten iets te verbreden. Daarna heb ik dit in de witte connector in de auto geduwd, gevolgd door het splitsen van de pinconnectorzijde en vervolgens de uitgangsdraden van de versterker aangesloten. Veel gemakkelijker om de verbinding op deze manier te krijgen.

Ik ga een fabriekssubwoofer (met aangepaste bedrading) en een compacte 5-kanaals versterker installeren om alles verborgen te houden. Uiteraard zou een aftermarket sub meer bas kunnen produceren (en veel minder kosten), maar een bolt-on optie zal fijn zijn.

Wat betreft de A-stijl speakers, die sla ik voorlopig over. Ik kan ze uiteindelijk parallel met de hoekspeakers bedraden.

Ik ga een fabriekssubwoofer (met aangepaste bedrading) en een compacte 5-kanaals versterker installeren om alles verborgen te houden. Uiteraard zou een aftermarket sub meer bas kunnen produceren (en een stuk minder kosten), maar een bolt-on optie zal fijn zijn.

Wat betreft de A-stijl luidsprekers, die sla ik voorlopig over. Ik kan ze uiteindelijk parallel bedraden met de hoekluidsprekers.
Misschien is dit de beste optie voor de pasvorm om een fabriekssubwoofer van eBay te nemen, zodat ik geen ruimte verlies. Ik wacht op de offerte van de lokale car audio shop en beslis dan. Hopelijk is het geen al te groot probleem om de fabriekssubwoofer te openen om de bedrading op de aftermarket versterker aan te sluiten

Ik ga een fabriekssubwoofer (met aangepaste bedrading) en een compacte 5-kanaals versterker installeren om alles verborgen te houden. Uiteraard zou een aftermarket sub meer bas kunnen produceren (en een stuk minder kosten), maar een bolt-on optie zal fijn zijn.

Wat betreft de A-stijl speakers, die sla ik voorlopig over. Ik kan ze uiteindelijk parallel bedraden met de hoekspeakers.
Waar heb je een fabriekssub gevonden? Ebay? Ik overweeg dat ook te doen, dus ik zou graag horen hoe het voor je gaat!

Discussion starter · #72 ·
Ik wacht op een offerte van de car audio shop, maar ik vermoed dat de offerte hoog zal zijn op basis van wat ze zouden kunnen aanbevelen voor een versterker. Ik vind de 5-kanaals versterker die aan het begin van deze thread wordt genoemd wel goed en aangezien deze de zes luidsprekers plus sub kan aansturen, zal ik kijken of ze bereid zijn om die voor mij te installeren. Dan blijft de vraag over een sub. Ik ben erg terughoudend om kofferbak-/subkofferbakruimte te verliezen, dus welke opties heb ik, is er iets dat mogelijk rechtsachter past waar de fabriekssub zou zijn geweest, of andere ideeën?

Ook vraag ik me af of ik die helemaal over moet slaan, aangezien de A-stijl tweeters niet zo krachtig zijn?

Bedankt,
Hier is een alternatief idee voor degenen die ruimte willen besparen.

Die lege ruimte op het rechter achterlicht kan een compacte sub kwijt. Je zult het moeten opmeten, maar ik denk dat een compacte sub zoals Alpine PWE-S8 wel eens in deze ruimte zou kunnen passen. Je zult een manier moeten vinden om hem te monteren/vast te zetten. Deze sub zal niet hard beuken of super laag gaan, maar kan net genoeg zijn om de muziek die je luistert aan te vullen. Het goede hieraan is dat hij zelfvoedend is (geen extra subversterker nodig), dus je kunt dit combineren met de compacte 4-kanaals alpine-ktp versterker en je setup is klaar.

@Vector : Heb je de 8" pionner shallow sub gekregen? Kun je testen of hij achter de lege sleuf van het rechter achterlicht past?

Degene in de A-stijl draaien op 3w, je kunt die aansluiten op de tweeterdraad.
Je hebt maar een 4-kanaals versterker nodig.
Aangezien de A-stijl tweeter slechts 3 watt aankan, weet iemand of er een risico is om de tweeter op te blazen wanneer deze parallel wordt bedraad door een alpine-ktp versterker met een vermogen van 45 watt/ch? (sorry, ik ben geen elektricien of ingenieur om dit te weten)

Ik heb een paar dagen geleden mijn sub geplaatst. Ik heb deze compacte 8" actieve Kenwood sub gebruikt die ik op Amazon heb gekocht en verborgen op de plek waar de fabriekssubwoofer zat. Hij is gemakkelijk klein genoeg om te passen en ik heb een houder gemaakt met een stuk hout dat ik heb vastgezet op de plek waar de plastic beugel van de sub zat. Dus in mijn opstelling zie je geen draden, geen versterkers en geen sub.

Kenwood KSC-SW11 Compacte actieve subwoofer

Ik heb een paar dagen geleden mijn sub geplaatst. Ik heb deze compacte 8" actieve Kenwood sub gebruikt die ik op Amazon heb gekocht en verborgen op de plek waar de fabriekssubwoofer zat. Hij is gemakkelijk klein genoeg om te passen en ik heb een houder gemaakt met een stuk hout dat ik heb bevestigd op de plek waar de plastic beugel van de sub zat. Dus in mijn opstelling zie je geen draden, geen versterkers en geen sub.

Heb je net de sub toegevoegd of heb je ook de andere speakers (tweeters, achterste plank) van stroom voorzien?

Waar heb je een fabriekssubwoofer gevonden? Ebay? Ik overweeg dat ook te doen, dus ik zou graag horen hoe het voor je gaat!
Ja, ik heb de mijne op eBay gevonden. Er lijken er een paar rond de $300 te zijn, maar af en toe kun je er een goedkoper krijgen.

Wat betreft een kleine update, ik heb net de achterbank verwijderd en helaas is mijn 5-kanaals versterker te groot om onder het zijvlak te passen. Ik ga experimenteren met een paar montageplaatsen, maar ik wil absoluut dat het er OEM uitziet.

Ja, ik heb de mijne op eBay gevonden. Er lijken er een paar rond de $300 te zijn, maar af en toe kun je er een goedkoper krijgen.

Wat betreft een kleine update, ik heb net de achterbank verwijderd en helaas is mijn 5-kanaals versterker te groot om onder het zij kussen te passen. Ik ga experimenteren met een paar montage locaties, maar ik wil absoluut dat het er OEM uitziet.
Voor de OEM sub, hoe heb je die aangesloten op je versterker? Heb je de behuizing uit elkaar gehaald, RCA-stekkers?

Ik heb een paar dagen geleden mijn sub geplaatst. Ik heb deze compacte 8" actieve Kenwood sub gebruikt die ik op Amazon heb gekocht en verborgen op de plek waar de fabriekssubwoofer zat. Hij is gemakkelijk klein genoeg om te passen en ik heb een houder gemaakt met een stuk hout dat ik heb bevestigd op de plek waar de plastic beugel van de sub zat. Dus in mijn opstelling zie je geen draden, geen versterkers en geen sub.

Ik zie uit je eerste bericht dat je ook de achterste plank en tweeters hebt ingeschakeld. Wat heb je gebruikt voor een versterker voor de 4 luidsprekers die je hebt ingeschakeld? Waar heb je hem gemonteerd? Vind je dat de Kenwood genoeg bas toevoegt? Ik zit in hetzelfde schuitje en heb geen dreunende bas nodig. Ik wil gewoon genoeg om een goed vol geluid te krijgen. Heb je je versterker via de Penthouse van stroom voorzien? Problemen met fouten?

En heb je een LC2i of LC7i met je opstelling gebruikt?

De autostereowinkel waar ik mee samenwerk, vertelt me dat er geen reden is om een LC2i of LC7i te gebruiken. Ze kunnen hetzelfde bereiken met een onderdeel van $20-$30. Dit klinkt niet juist, maar ik weet niet genoeg om hen te vertellen waarom een LC2i of LC7i nodig is. Kan iemand me helpen waarom dat nodig is bij het inschakelen van de speakers en tweeter van de achterste plank en/of het toevoegen van een sub?

Ook vertelt de autostereowinkel me dat ze zich beter zouden voelen bij het voeden van de standaard autoaccu dan van het penthouse. Ik heb meldingen gezien van mogelijke fouten voor beide. Ik probeer alle threads bij te houden, maar ik heb moeite om de optie te vinden waar de meesten voor kiezen. Is er een manier om met vertrouwen van het penthouse af te komen zonder foutmeldingen te krijgen?

De autostereowinkel waar ik mee samenwerk, vertelt me dat er geen reden is om een LC2i of LC7i te gebruiken. Ze kunnen hetzelfde bereiken met een onderdeel van $20-$30. Dit klinkt niet juist, maar ik weet niet genoeg om ze te vertellen waarom een LC2i of LC7i nodig is. Kan iemand me helpen waarom dat nodig is bij het inschakelen van de luidsprekers en tweeter van het achterdek en/of het toevoegen van een sub?

De autostereowinkel vertelt me ook dat ze zich beter zouden voelen bij het voeden van de standaard autoaccu dan van het penthouse. Ik heb melding gemaakt van mogelijke fouten voor beide. Ik probeer alle threads bij te houden, maar ik heb moeite om de optie te vinden waar de meeste mensen voor gaan. Is er een manier om met vertrouwen van het penthouse af te komen zonder foutmeldingen te krijgen?
De LC7i is moeilijk te verkrijgen in het VK, toen ik naar alternatieven zocht, vond ik het onderstaande, het lijkt erop dat ze hetzelfde doen? De laatste heeft een afstandsbediening, dus ik kan hem aansluiten op de versterker, is dat wenselijk?

Speaker naar RCA Converter / High naar low Line Level Converter

Vibe Audio Critical Link Car 4 Channel Speaker Wire To 4 Channel Low Level RCA Output Line Convertor With Auto Sense

Ik zie uit je eerste bericht dat je ook de achterste plank en tweeters hebt ingeschakeld. Wat heb je gebruikt voor een versterker voor de 4 luidsprekers die je hebt ingeschakeld? Waar heb je hem gemonteerd? Heb je het gevoel dat de Kenwood genoeg bas toevoegt? Ik zit in jouw situatie en heb geen dreunende bas nodig. Ik wil gewoon genoeg om een goed vol geluid te krijgen. Heb je je versterker van stroom voorzien via de Penthouse? Problemen met fouten?

En heb je een LC2i of LC7i gebruikt met je setup?
Ik heb de versterker gebruikt zoals voorgesteld in de originele post van @PLUR, de Alpine KTP-445U gekocht op Amazon voor 119,99 dollar. Ik heb hem verstopt zoals gebruiker @fstr deed achter het achterste rechterschouderpaneel van de stoel. Ik zal zijn afbeelding hieronder toevoegen en de mijne bevindt zich op exact dezelfde locatie. De sub biedt genoeg vermogen voor mij. Hij trapt en ik heb hem niet eens half open...en ja, hoewel ik niet echt naar rap luister, heb ik een paar nummers getest en het draagt een goede basweerklank door. Hij trekt ook niet te veel stroom van de Penthouse samen met de Alpine Amp die op dezelfde plek is aangesloten - dus geen autofouten voor mij. Ik heb mooie audio-opstellingen gehad in al mijn auto's nadat ik het werk zelf had gedaan, maar ik was het meest bang om iets aan een Tesla te doen. Het is echter waarschijnlijk de schoonste en best klinkende opstelling die ik ooit heb ervaren nadat het werk allemaal gedaan was.

Ik heb de LC2i of LC7i niet gebruikt, maar ik heb een paar oude Infinity componentfilters gebruikt die ik had liggen om de treble te scheiden van de tweeterluidsprekers van de voordeurspiegel. Het werkt echter ook zonder, want ik heb het ook zonder aangesloten met behulp van de HPF of high pass filter op de Alpine Amp en het ophalen van het ingangsgeluid van de achterdeurluidsprekers voor de linker- en rechterkanalen in 2-kanaalsmodus, die de 2 kanalen uitvoert naar zowel de voorste spiegelluidsprekers als de achterste plankluidsprekers op alle vier de kanalen. Voor iedereen die dit trouwens wil doen, ik heb de originele post van @PLUR 8 tot 10 keer gelezen voordat ik ĂĽberhaupt begon. Sommige van de afbeeldingen werden niet meteen begrepen totdat ik dingen zelf begon uit elkaar te halen om te zien hoe mijn auto overeenkwam met de afbeeldingen. Mijn auto is pas op 30 juni aan mij geleverd, dus het is een super recente build, maar komt overeen met alles uit de @PLUR post.

Attachments

61 - 79 of 556 Posts