Mijn Tesla 3 SR is pas 4 maanden oud met 4000 mijl. De actieradius is gedaald van 273 mijl naar 267 mijl bij 100% lading, dat is 2% in 4 maanden tijd. Is dit normaal? Heeft iemand dezelfde ervaring?
Rijd met uw auto naar 20% en laat hem dan een paar uur staan.. (Ik gebruik 6 uur) laad hem dan op tot 100%. Nu zou u moeten zien dat uw kilometerstand weer omhoog gaat. Stel dan uw maximale lading opnieuw in op 75-90% (ik gebruik 85%).4 maanden geleden zou het warmer zijn geweest. Dat is waarschijnlijk de belangrijkste reden voor de daling van de voorspelde kilometers.
LFP Tesla's zijn nieuwer, dus er is niet veel informatie over de echte batterijdegradatie voor hen.Mijn Tesla 3 SR is pas 4 maanden oud met 4000 mijl. De actieradius is gedaald van 273 mijl naar 267 mijl bij 100% lading, dat is 2% in 4 maanden tijd. Is dit normaal?
Dat klopt. Die waarde is hetzelfde als percentage, maar geschaald naar EPA-geclassificeerde mijlen en rekening houdend met eventuele degradatie....het lijkt me dat het niet zo werkt met Tesla, tenminste niet als het tot 100% is opgeladen.
Ontspan, maak je geen zorgen. Het is normaal en de meter liegt.Mijn Tesla 3 SR is pas 4 maanden oud met 4000 mijl. De actieradius is gedaald van 273 mijl naar 267 mijl bij 100% lading, dat is 2% in 4 maanden tijd. Is dit normaal? Heeft iemand dezelfde ervaring?
Je hebt veel geluk dat je de lithium-ijzerfosfaatbatterijen hebt gekregen. Ze zijn licht en laden het liefst op tot 100%. Ze werken tot het einde van hun lading met maximale stroom, waarna ze plotseling uitvallen, maar ze moeten gemakkelijk te voorspellen zijn aan de hand van de actieradius van het voertuig. Mijn nieuwe Model Y Performance uit 2023 heeft de lithium-ionbatterijen. Ik heb er een beetje spijt van dat ik niet op de nieuwe batterijen heb gewacht. Beschouw jezelf als gelukkig.Mijn Tesla 3 SR is pas 4 maanden oud met 4000 mijl. De actieradius is gedaald van 273 mijl naar 267 mijl bij 100% lading, dat is 2% in 4 maanden tijd. Is dit normaal? Heeft iemand dezelfde ervaring?
Ze "verkiezen" het niet om tot 100% te worden opgeladen. Ze tolereren het gewoon beter. Ze moeten vaak tot 100% worden opgeladen om de BMS te kalibreren, maar net als elke lithium-gebaseerde batterij kunnen ze het beste in de buurt van hun nominale spanning worden gehouden, die op 20-80% ligt. Ze zijn niet optimaal als ze lange tijd op 100% staan.Je hebt veel geluk dat je de lithium-ijzerfosfaatbatterijen hebt gekregen. Ze zijn licht en laden het liefst op tot 100%. Ze werken tot het einde van hun lading met maximale stroom, waarna ze plotseling afnemen, maar dit zou gemakkelijk voorspeld moeten kunnen worden door de actieradius van het voertuig. Mijn nieuwe 2023 model Y performance heeft de lithium-ion batterijen. Ik heb er een beetje spijt van dat ik niet heb gewacht op de nieuwe batterijen. Beschouw jezelf als gelukkig.
Ik denk dat het aanbevolen laadniveau 80% is, tenzij u een lange reis plant.Mijn Tesla 3 SR is pas 4 maanden oud met 4000 mijl. De actieradius is gedaald van 273 mijl naar 267 mijl bij 100% lading, dat is 2% in 4 maanden tijd. Is dit normaal? Heeft iemand dezelfde ervaring?
Slechts een keer per week. Niet dagelijks. Tesla heeft zijn aanbeveling op het scherm bijgewerkt. Ze zeiden vroeger "laad minstens een keer per week 100% op", nu is het veranderd in "Laad 100% een keer per week op". Het woord minstens is verwijderd.LFP is 100% ongeacht wat.
Batterijen ontladen niet precies gelijkmatig en bij het opladen kan hetzelfde gelden. Ik heb ontdekt dat de bandenspanning ook de actieradius kan veranderen. Weersomstandigheden zijn ook een variabele voor de actieradius, zoals wind en regen. Als er iets mis zou zijn, zou Tesla u op de hoogte stellen. Aerodynamica is een groot onderdeel, dus gebruik ook een goede reiniger en wax, ik gebruik producten van Jay Leno. Maak je geen zorgen, het komt allemaal goed.Mijn Tesla 3 SR is pas 4 maanden oud met 4000 mijl. De actieradius is gedaald van 273 mijl naar 267 mijl bij 100% lading, dat is 2% in 4 maanden tijd. Is dit normaal? Heeft iemand dezelfde ervaring?
Dit deel van uw bericht is misschien een beetje misleidend. Tesla zal waarschijnlijk niet uit eigen beweging contact met u opnemen als er een probleem is. Maar u bedoelde misschien "uw Tesla" zal u op de hoogte stellen. En dit is waarschijnlijk waar.Als er iets mis was, zou Tesla u op de hoogte stellen
De mijne is nog slechter dan die van jou. Ik kreeg mijn model 3 op 31-12-22 en ik gebruikte de gratis supercharger één keer per week op 100%. Ik zag 5 mijl batterijdegradatie (van 272 naar 267) binnen 2 maanden met 2000 mijl. Vrienden suggereerden om slechts 80% in te stellen, ik zal het proberen.Mijn Tesla 3 SR is pas 4 maanden oud met 4000 mijl. De actieradius is gedaald van 273 mijl naar 267 mijl bij 100% lading, dat is 2% in 4 maanden tijd. Is dit normaal? Heeft iemand dezelfde ervaring?
Kreeg je geen melding om niet tot 100% op te laden?Die van mij is nog erger dan die van jou. Ik kreeg mijn model 3 op 31-12-22 en ik gebruikte de gratis supercharger een keer per week op 100%. Ik zag 5 mijl batterijdegradatie (van 272 naar 267) binnen 2 maanden met 2000 mijl. Vrienden suggereerden om slechts 80% in te stellen, ik zal het proberen,
is dat niet het tegenovergestelde van wat Tesla aanbeveelt?LFP opladen net als een gewone batterij tot 70-80% meestal,
U heeft de link niet in deze draad geplaatst. Ik heb hem in een andere draad gevonden:Ik ging er ook van uit dat mensen die deelnemen aan een discussie de hele draad lezen, waar ik de link al had geplaatst
Chicagobob123, ik doe hetzelfde met mijn 2023 Model 3 LFP. Houd ons op de hoogte van de degradatie met uw oplaadplan... Ik ben erg benieuwd hoe het gaat! Tot nu toe verlies ik één kilometer bereik per maand over vijf maanden toen mijn auto nieuw was, zoals ik al eerder zei. Bedankt voor het plaatsen!Mijn auto arriveert over minder dan een week, dus ik probeer informatie over best practices te verzamelen. De 80%-regel is oké voor mij. Eén keer per week op 100% is ook oké. Ik probeer gewoon het beste plan te kiezen, aangezien ik in de zomer verschillende uitstapjes plan. Kortom, ik ben blij dat ik me heb aangemeld en dit allemaal heb gehoord voordat ik hem elke dag aansloot om maximaal op te laden. Mijn huidige plan is 100% ongeveer om de twee weken en maximaal 80% de rest van de tijd.
PSA: Vertrouw niet blindelings op de kennis van Tesla-vertegenwoordigersIk heb net met de Tesla-vertegenwoordiger gesproken over de aankomst van mijn nieuwe 3 en gevraagd naar het opladen tot 100%. Ze zeiden dat het goed was. Ik zei dat er controverse over is, weet u het zeker? Ze zei dat ze deze vraag de hele tijd krijgen en dat 100% in orde is. Zoals alles in de beginperiode is het zo onduidelijk als modder
Niet helemaal zinloos. Als je een binaire vraag stelt, is hun antwoord ongeveer 50% van de tijd correct.wat ze zeggen is zinloos.
De CCS-adapter werkt prima... als je een betrouwbare stroombron kunt vinden. Tenzij je dagelijks ongewoon lange afstanden rijdt, kom je wel toe met een mobiele connector en een 115a-stekker.Het lijkt erop dat zaterdag de dag is dat ik deze auto mee naar huis kan nemen. Zal wat foto's maken. Gebruikt iemand de CCS-adapter met de auto? Het duurt ongeveer een maand voordat iemand level 2 in huis installeert.
Zeer goede uitleg waarom LFP regelmatig tot 100% moet worden opgeladen om de BMS te kalibreren (samen met het corrigeren van de onnauwkeurigheid die wordt veroorzaakt door het geheugeneffect van kleine laders). Ik wil er alleen op wijzen dat niemand dat betwist en dat het niet betekent dat het op 100% moet worden gelaten of dat volledig opladen goed/wenselijk is voor de batterij.Hier is iemands commentaar over de schonere watt-video. Klinkt logisch.
Het vlakke deel van de curve is waarschijnlijk vlakker dan getoond in zijn grafiek. Het is niet mogelijk om de individuele cellen in dit deel van de ontladingscurve in evenwicht te brengen, omdat het zo vlak, vrijwel horizontaal is. Bij LFP wordt het dan ook alleen in evenwicht gebracht bij hogere spanningen op het steile deel van de laadcurve (ongeveer 3,4 tot 3,6 V per cel). Als je niet regelmatig volledig oplaadt, raken de cellen uit balans. Wanneer de batterij dan wordt ontladen, kan een individuele groep cellen onder de minimale celspanning komen en wordt de batterij uitgeschakeld door het batterijbeheersysteem om de cellen te beschermen tegen verdere schade, ook al zou de totale batterijspanning suggereren dat er lading beschikbaar is.
Ik heb dit al eerder gepost, maar laat me mijn geval herhalen: ik kocht M3 LFP begin december 22, laadde voornamelijk thuis op voor de eerste 2000 mijl, ging toen op een lange reis met alle snelle oplaadbeurten en nu heb ik er 7500. Ik laad af en toe op tot 100%, maar laat hem daar nooit langer dan een paar uur staan. Mijn volle batterij geeft nu 270 aan.Ik kocht mijn LFP Model 3 RWD eind december 2022. Ik ervaar ook dat soort degradatie... begon bij 272 en stopt nu met opladen bij 100%, wat aanvoelt als 269 na in feite drie maanden eigendom! Ik zag het YouTube-kanaal van CleanerWatt dat het gebruikelijk is dat LFP-batterijen sneller degraderen dan NCM, althans met de tot nu toe beschikbare informatie.
Ik heb me aangemeld bij Recurrent voor gratis batterijgezondheidsrapporten die eenmaal per maand beschikbaar zijn. Ik heb me pas een paar dagen geleden aangemeld op het moment dat ik dit schrijf, dus ik ben erg benieuwd wat ze zullen zeggen...
Ik heb precies hetzelfde; 4000 mijl, gedaald van 273 naar 267 in vier maanden, een daling van 2%. Een mijl actieradius per maand verliezen. De enige troost is dat als het in dit tempo blijft verslechteren, we na 8 jaar in aanmerking komen voor een batterijvervanging. Ik denk dat als het onder de 70% garantie daalt, ik ga kijken of ik een nieuwe batterij kan krijgen... ik bedoel, het kan nooit kwaad om te vragen.Mijn Tesla 3 SR is pas 4 maanden oud met 4000 mijl. De actieradius is gedaald van 273 mijl naar 267 mijl bij 100% lading, dat is 2% in 4 maanden tijd. Is dit normaal? Heeft iemand dezelfde ervaring?
Ik denk dat je een LFP-pack hebt dat wat bereik verliest en dan nietIk heb precies hetzelfde; 4000 mijl, in vier maanden van 273 naar 267 gedaald, een daling van 2%. Een mijl per maand aan bereik verliezen. De enige troost is dat als het in dit tempo blijft verslechteren, we na 8 jaar in aanmerking komen voor een batterijvervanging. Ik denk dat als het onder de 70% garantie daalt, ik ga kijken of ik een nieuwe batterij kan krijgen... ik bedoel, vragen kost niets.