Tesla Owners Online Forum banner
321 - 340 of 850 Posts
Weet u hoe de CC+s zich verhouden qua zuinigheid?
Mijn ervaring is misschien geen goed voorbeeld, aangezien we zelden op de snelweg zitten, maar sinds ik mijn CrossClimates in juni heb geïnstalleerd, is mijn zuinigheid tot 25% beter dan de MXM4's die ik had. Dus het is veilig om te zeggen dat ze minstens zo goed zouden moeten zijn als uw rechtervoet zwaarder is dan de mijne.

Na 32.000 mijl en bij 3/32 en 4/32 profiel op de originele Cont. Pro Contact 19" banden heb ik net Cont. Pure Contact LS banden gekocht, met 70.000 mijl garantie.

Het goede nieuws is dat de auto geweldig rijdt en deze banden iets stiller zijn op de snelweg.
Het slechte nieuws is dat de efficiëntie aanzienlijk is afgenomen. 5% tot 10% slechter. Met ongeveer 50 mijl op de nieuwe banden begon ik aan een reis van meer dan 400 mijl. 42 PSI per band.

Een tussenliggend traject van ongeveer 2,5 uur rijden met hoge snelheid op de snelweg zou de batterij van SuperCharger 1 bij 90% naar 16% brengen toen ik SuperCharger 2 bereikte op de originele banden nadat ze 20.000 mijl hadden gereden. De reis de afgelopen 6 maanden 3x gedaan.
Dezelfde SuperCharger delta, dezelfde weg, vergelijkbaar verkeer, vergelijkbaar weer, dit keer met nieuwe banden ging ik van 90% SOC naar 9% SOC.

De voorspelling van de auto was verkeerd bij elke SuperCharger-stop naar de volgende SuperCharger. Het voorspelde 2-4 punten hoger aan het begin van de rit naar de volgende SuperCharger.

Ik herinner me dat de originele banden de efficiëntie in de loop van de tijd verbeterden en hoop dat dat het geval is.
Dit is meer dan ik had verwacht.

• Like
Reactions: TM3 CA
Heb dit weekend een roadtrip gemaakt. Heb de uitlijning laten doen op de bestemming. Ze hadden een coole computeruitdraai van de specificaties voor en na, de uitlijning was ver buiten de specificatie, wat de eerdere slechte slijtage verklaart. Nu heb ik wat tijd doorgebracht met de Goodyear Exhilarates. De prestaties zijn top. Het bereik is vergelijkbaar voor de 19's. Ongeveer 275Wh/mi in de zone van 75-80 mph. Op nominaal <65 mph. Het comfort is goed en absorbeert hobbels goed, plus het heeft een extra lip om de velg wat meer te beschermen. Geluid is waar het laat zien dat het een UHP-band is, nogmaals, het heeft geen schuim, dus het rotatiegeluid is wat meer hoorbaar. De tijd zal het leren of de slijtage goed is, maar hopelijk wel, aangezien de auto nu goed is uitgelijnd.
Heb de Exhilarates nu een maand op de auto en ongeveer 1000 mijl gereden. Ze grijpen als de duivel, wat fijn is, maar er is zeker wat extra lawaai. Een combinatie van een echoachtig en rommelig geluid boven de 50 mph. Het is een afweging voor de prestaties, maar ik weet niet zeker of ik deze route nog een keer zou nemen.

Heb de Exhilarates nu een maand en ongeveer 1000 mijl erop zitten. Ze grijpen als de duivel, wat fijn is, maar er is zeker wat extra lawaai. Een combinatie van een echoachtig en rommelig geluid boven de 50 mph. Het is een afweging voor de prestaties, maar ik weet niet zeker of ik deze route nog een keer zou nemen.
Ja, de geluidsfactor maakte me zorgen in de Tire Rack-recensies. Heb je al lange reizen gemaakt voor Wh/mijl-vergelijkingen?

Efficiëntie is altijd slechter op gloednieuwe banden.

https://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=5

Onthoud dat elke band een inloopperiode van 500 mijl vereist voor optimale prestaties.
Ja, dat wist ik wel en had dat artikel gelezen. Verwachtte de 10% daling niet, maar heb nu net 500 mijl gereden, dus als ik binnenkort de volgende reis van 400 mijl maak, wordt het misschien iets beter. Maar ik vind het lagere geluid prettig. Ze zijn wat stiller.

• Like
Reactions: gparr and garsh
Gisteren een set CrossClimate+ laten installeren door Costco. Afgesteld op 45 psi.
Zeker zachter over de vangrails op de snelweg. Ander geluid bij lage snelheden, niet per se luider.
Nog te vroeg om het echt te weten.
Mijn originele MXM's waren bij 26.000 km afgesleten tot 3/32-4/32. De klantenservice van Michelin gaf me een zaaknummer, Costco belde, ik krijg over 4-6 weken een cheque voor 30% van de bandenkosten ~ $252,00 (installatie en belasting niet inbegrepen in 30%).

Ja, de geluidsfactor maakte me zorgen in de Tire Rack-recensies. Heb je echte lange reizen gemaakt voor Wh/mijl-vergelijkingen?
Ik ben het eens met
Heb de Exhilarates nu een maand en ongeveer 1000 mijl. Ze grijpen als een gek, wat fijn is, maar er is zeker wat extra lawaai. Een combinatie van een echoachtig en rommelig geluid boven de 50 mph. Het is een afweging voor de prestaties, maar ik weet niet zeker of ik deze route nog een keer zou nemen.
deze dingen grijpen de weg vast alsof je het niet zou geloven voor een A/S, maar hebben meer lawaai dat afneemt rond de 70. Ik heb 1800 mijl op deze set, 266 Wh/mi gemiddeld. Recente reis, ik legde 282 mijl af van 90 SOC was ongeveer 220 Wh/mi voor die reis (perfect weer, airco op auto en autopilot die de snelheidslimiet van 65 reed) en ja, ik reed hem terug tot 2% toen ik de oprit opreed. Het is dezelfde Wh/mi die ik had op de 317 mijl die ik eruit perste op mijn beste range test bij 70 mph op versleten OEM-banden van 99 - 1 SOC (ik ben het bewijs dat de geclaimde range kan worden gehaald op de 19's). Dus ik denk niet dat deze banden zo efficiënt zijn als de vorige twee sets, het is gewoon die tijd van het jaar met ideale omstandigheden. Ik heb deze set 9-15 Wh/mi hoger gezien op de linker rijstrook dan mijn 271 Wh/mi gemiddeld over de levensduur op een reis met 600 mijl op de banden, maar zoals gezegd waarschijnlijk omdat ze nieuw waren. Ik denk dat die Wh/mi-kloof kleiner wordt.

Heb net gehoord dat Eric Camacho @ecfix dol is op zijn CrossClimate+ band, vermeld in de nieuwe Tesla Owners Online podcast "89 - Sentry mode is gonna get you" opgenomen op 15 oktober, hier is het segment:
https://overcast.fm/+NOGu-IOo8/1:12:57
met afspeelsnelheidsregelaars, maar je moet je abonneren met je favoriete podcast-app:
https://www.feedspot.com/infiniterss.php?_src=feed_title&followfeedid=5047888&q=site:http://feeds.soundcloud.com/users/soundcloud:users:450375237/sounds.rss

Hetzelfde banden discussie segment op YouTube hier op deze plek:

Ter info, Kim Paquette gebruikte de CrossClimate+ banden op haar recente cross-country trip:
Ze zijn geweldig geweest!! Ik merkte geen significante daling in efficiëntie! Ik kan niet wachten om mijn nieuwe orbital aero covers te plaatsen om te zien of ze helpen het te verbeteren.
na een dialoog met mij eerder dit jaar, voordat ik enig idee had dat ze nogal Twitter-beroemd was.

Ik heb de podcast en deze forumdiscussie toegevoegd aan mijn originele lange artikel over de CrossClimate+ banden ervaring hier:
https://TinkerTry.com/crossclimate-...ssclimate-plus-for-tesla-model-3-for-better-performance-and-curb-rash-avoidance

@Mad Hungarian

Mijn originele MXM's waren gezakt tot 3/32-4/32 bij 26k. De klantenservice van Michelin gaf me een casenummer, Costco belde, krijgt over 4-6 weken een cheque voor 30% van de bandkosten ~ $ 252,00 (installatie en belasting niet inbegrepen in 30%)
Ik dacht dat Michelin geen garantie gaf op in de fabriek gemonteerde banden? Mijn banden zijn momenteel in wezen drag slicks bij 27k. Ik kan echter nog geen vervanging kiezen. Hier in PA heb ik waarschijnlijk de cross climate + nodig, maar wil ik de prestaties of het weggedrag niet opofferen.

Ik dacht dat Michelin geen garantie gaf op fabrieksgeïnstalleerde banden? Mijn banden zijn momenteel in wezen drag slicks bij 27k. Ik kan echter nog niet beslissen over een vervanging. Hier in PA heb ik waarschijnlijk de cross climate + nodig, maar wil ik de prestaties of het rijgedrag niet opofferen.
U zult blij zijn te weten dat ze dat wel doen, per geval. Hier is het telefoonnummer #(888) 553-4327. U kunt ongeveer $250 verwachten. Michilein heeft een aantal mooie banden naast de CrossClimate+. De Pilot-serie is geweldig, of neem een andere set MXM's...

De banden van mijn M3 zijn zojuist gezakt voor de NYS-voertuiginspectie. Slechts 17.800 km. Deze OEM-banden vallen, op zijn zachtst gezegd, tegen. De banden zitten onder de profielgrens aan de binnenrand, maar niet ver achter aan de buitenrand. Ze zijn gerouleerd bij ongeveer 10.000 km.

Dus ik heb de berichten hier bekeken om wat richting te krijgen voor nieuwe banden. Is er een favoriet voor de gemiddelde bestuurder, 10.000 mijl per jaar? Ik zal ook de Michelin-garantie moeten bekijken.

• Like
Reactions: Mike
Tires are under the tread limit on the inside edge, but not far behind on the outside edge. They were rotated at around 10K.
Ongelijke slijtage zoals die wordt meestal veroorzaakt door verkeerde uitlijning in plaats van een bepaalde band. Zorg ervoor dat de auto wordt uitgelijnd vóór, tijdens of kort nadat u nieuwe banden krijgt om te voorkomen dat dit opnieuw gebeurt.

De banden van mijn M3 zijn net gezakt voor de NYS-voertuiginspectie. Slechts 17.800 km. Deze OEM-banden vallen tegen, om het zacht uit te drukken. De banden zitten onder de profielgrens aan de binnenrand, maar niet ver achter aan de buitenrand. Ze zijn geroteerd bij ongeveer 10.000 km.

Dus ik heb de berichten hier bekeken om wat richting te krijgen voor nieuwe banden. Is er een favoriet voor de gemiddelde bestuurder, 10.000 mijl per jaar? Ik zal ook de Michelin-garantie moeten bekijken.
Ik ben een gemiddelde 10.000 km/jaar man. Mijn originele MXM4-banden waren klaar bij 21.000 km en ik heb ze vervangen door CrossClimate+. De klantenservice van Michelin was behulpzaam nadat ik had aangedrongen op de vroege slijtage en dat ik Michelin-banden was blijven gebruiken.
Slechts 4.000 km tot nu toe mee gereden, maar de auto is blij en ik ben blij.
Wat je ook krijgt, ik raad ten zeerste aan om een uitlijning te laten doen. De mijne was waarschijnlijk direct uit de fabriek niet in orde.

Ongelijke slijtage zoals die wordt meestal veroorzaakt door verkeerde uitlijning in plaats van een bepaalde band. Zorg ervoor dat de auto wordt uitgelijnd voor, tijdens of kort na het plaatsen van nieuwe banden om te voorkomen dat dit opnieuw gebeurt.
Bij de bandenwissel van 10.000 km was er geen sterke indicatie van ongelijke slijtage, dus de verkeerde uitlijning is dit jaar waarschijnlijk erger geworden. Moeilijk te zien als het de binnenrand is. De eerste binnenste loopvlakband zit onder de slijtage-indicator, terwijl het loopvlak over de banden naar de buitenrand net boven de indicator zit. Het is niet zo extreem als ik heb gezien op banden op andere verkeerd uitgelijnde voorwielophangingen. Zowel voor als achter hebben hetzelfde patroon.

Wat de nieuwe banden ook zijn, er zal tegelijkertijd een uitlijning worden uitgevoerd.

• Like
Reactions: Mike and garsh
321 - 340 of 850 Posts