Tesla Owners Online Forum banner

In your 6-year-old Model 3 have you had Tesla replace your A/C Desiccant Bag?

• Yes

Votes: 3 14%
  • No, but scheduled

Votes: 0 0%
  • No, not going to unless A/C requires repairs

Votes: 10 45%
  • No, never, silly requirement

Votes: 4 18%
  • What’s a Desiccant Bag?

Votes: 5 23%
21 - 40 of 75 Posts
Hmmm. Maar als de autofabrikant de mensen aan hun lot overlaat en ze het systeem zelf opladen en vocht introduceren dat het droogmiddel afbreekt en het systeem aantast, wat vroegtijdig falen veroorzaakt, dan kunnen ze MEER verkopen dan alleen droogmiddel - zoals een nieuwe compressor, verdamper, condensor, enz. Dus, als het genereren van service-inkomsten het doel was, waarom zouden ze mensen hun spullen niet kapot laten maken? Of, wat dacht je van het aanbevelen van onderhoudsprocedures die grote storingen zouden veroorzaken net nadat de garantie afloopt?

Hmmm. Maar als de autofabrikant de mensen aan hun lot overlaat en ze het systeem zelf opladen en vocht introduceren dat het droogmiddel afbreekt en het systeem aantast, wat vroegtijdig falen veroorzaakt, dan kunnen ze MEER verkopen dan alleen droogmiddel - zoals een nieuwe compressor, verdamper, condensor, enz. Dus, als het genereren van service-inkomsten het doel was, waarom zouden ze mensen dan niet hun spullen laten kapotmaken? Of, wat dacht je van het aanbevelen van onderhoudsprocedures die grote storingen zouden veroorzaken net nadat de garantie afloopt?
Ze willen geen procedures uitvoeren die een enorme pijn zijn om uit te voeren, die verstoppen alleen maar de werkplaatsen en creëren lange wachttijden.

De droogmiddelvervanging is bijvoorbeeld 0,7 uur arbeid. Vervanging van de HVAC-compressor is 2,22 uur. Als je 5 compressorwissels moet doen, is dat bijna 11,5 uur, versus 5 droogmiddelwissels van 3,5 uur. In de werkplaatstijd betekent dat dat veel van die 5 compressorwisselauto's er 2 dagen zullen zijn, terwijl alle droogmiddelwissels aan het einde van de dag weg zullen zijn.

De vervanging van het droogmiddel is bijvoorbeeld 0,7 uur arbeid.
Omvat dat het verwijderen / opslaan van het bestaande koudemiddel, het evacueren en opnieuw vullen met nieuw koudemiddel na het vervangen van het droogmiddel? Lijkt me qua tijd een beetje krap. Hoewel de evacueer- / oplaadsystemen zeer geautomatiseerd zijn.

Als dat het geval was, waarom dan geen transmissievloeistof om de x aantal mijlen in plaats van "levenslange" transmissievloeistof? Lijkt erop dat ze daar een kans missen
Levenslange transmissievloeistof is een hoax. Tenzij men daarmee bedoelt om het niet te vervangen en de levensduur van de auto te verkorten.
Toyota ICE-monteurs raden aan om het elke 60.000 tot 75.000 mijl te vervangen, maar als je wacht tot 100.000 mijl, vervang het dan daarna niet meer, anders veroorzaakt het meer problemen. Het is niet zo duur.

Omvat dat het verwijderen / opslaan van het bestaande koudemiddel, het evacueren en opnieuw vullen met nieuw koudemiddel na het vervangen van het droogmiddel? Lijkt me qua tijd krap. Hoewel de evacueer-/oplaadsystemen zeer geautomatiseerd zijn.
Volgens de servicehandleiding is het inbegrepen.

Image

Het koelsysteem is een afgesloten systeem. Indien correct geïnstalleerd, hoeft u de filterdroger of het droogmiddel niet te vervangen. De filterdroger moet een droogmiddel bevatten. Het doel van het droogmiddel is om vocht te verwijderen. Met het systeem afgesloten, geëvacueerd en getest op lekken voordat het wordt gevuld, mag er geen vocht in het systeem zitten. Als er vocht in het systeem zit, zullen er operationele problemen zijn.

Discussion starter · #29 ·
Correct geïnstalleerd hoeft u de filterdroger of het droogmiddel niet te vervangen.
OK, behalve dat dit niet overeenkomt met de onderhoudsvereisten van Tesla zoals vermeld in de gebruikershandleiding en eerder in deze thread herhaald. Ik ben ook nog steeds bezorgd over het probleem dat @zroger73 in bericht #8 over TripleD heeft aangekaart. Heeft u bronmateriaal om een of beide te weerleggen?

OK, behalve dat dit in tegenspraak is met de onderhoudsvereisten van Tesla, zoals vermeld in de handleiding van de eigenaar en eerder in deze thread herhaald. Ik ben ook nog steeds bezorgd over het probleem dat @zroger73 in bericht #8 heeft aangekaart. Heeft u bronmateriaal om een of beide te weerleggen?
Mijn ervaring komt uit mijn commerciële koelachtergrond. In een schoon systeem worden de drogers niet vervangen vanwege de leeftijd. De enige keer dat een droger wordt vervangen, is vanwege een systeemprobleem waarbij het koelsysteem moet worden geopend om een lek te repareren of een compressor te vervangen.

Ik heb maar één droger uit elkaar zien vallen en dat kwam door zuur in het systeem door een uitbranding en de aannemer heeft de droger niet vervangen om het zuur te verwijderen. Die droger was ook een los gevuld droogmiddel en geen droogmiddel met een vaste kern.

Warmtepompen zien een groter bereik aan omstandigheden dan een normale airconditioning, maar het koudemiddel valt niet uiteen door gebruik. De koudemiddelolie is ontworpen om bewegende delen te smeren voor de levensduur van de apparatuur en moet schoon blijven, mits het systeem schoon blijft.

Als het systeem gesloten blijft, zouden er geen problemen moeten zijn met de drogers/droogmiddel. Ik begrijp dat Tesla het droogmiddel wil vervangen, maar ik zie geen geldige reden om dat te doen.

OK, behalve dat dit niet overeenkomt met de onderhoudsvereisten van Tesla, zoals vermeld in de gebruikershandleiding en eerder in deze thread herhaald. Ik ben ook nog steeds bezorgd over het probleem dat @zroger73 in bericht #8 heeft aangekaart. Heeft u bronmateriaal om een of beide te weerleggen?
Als het systeem gesloten blijft, zouden er geen problemen moeten zijn met de drogers/droogmiddel. Ik begrijp dat Tesla wil dat het droogmiddel wordt vervangen, maar ik zie daar geen geldige reden voor.
Zoals ik hierboven al zei, denk ik dat Tesla het aanbeveelt om te vervangen vanwege de beschikbaarheid van "Vul uw auto A/C"-bussen die iedereen kan kopen bij een auto-onderdelenwinkel, en de algemene mogelijkheid dat het systeem onjuist is onderhouden door een derde partij of gewoon een lek heeft. Omdat Tesla's verder weinig onderhoudsintervallen hebben, geeft een droogmiddelvervangingsinterval Tesla de kans om ook het koudemiddel te vervangen en ervoor te zorgen dat alles aan de fabrieksspecificaties voldoet.

De echte vraag is niet of het iets beschadigt als je het niet doet, want ik ben er vrij zeker van dat het niet zo is, zolang je er zeker van bent dat het systeem niet lekt en er niet mee is geknoeid. Ik ben benieuwd hoe "streng" de aanbeveling is. Dat wil zeggen, als je het niet laat vervangen en in de toekomst het systeem probeert te ontluchten en te vullen, zou Tesla kunnen zeggen: "U heeft het droogmiddelpakket niet vervangen, dus nu moeten we uw hele HVAC-systeem vervangen voor $4500". Ik heb zoiets echter niet in de servicehandleiding gezien.

En het proces van het vervangen van de droogmiddelzak opent het systeem, waardoor vocht wordt geïntroduceerd dat er waarschijnlijk niet was voordat het werd geopend om de zak te vervangen.
Daarom vereist de reparatiehandleiding het trekken van een vacuüm op het systeem voordat het wordt bijgevuld.

Daarom vereist de reparatiehandleiding dat er een vacuüm op het systeem wordt getrokken voordat het wordt bijgevuld.
Dat is toch al meer dan 70 jaar de standaardprocedure voor alle aircosystemen?

En tegenwoordig - in de werkplaatsen - gebeurt dat allemaal door één machine (vangen, terugwinnen, zuigen, bijvullen).

@SalisburySam heb je een beslissing genomen? Krijg in ieder geval een prijsraming?

• Like
Reactions: zroger73
Discussion starter · #37 ·
@SalisburySam heb je een beslissing genomen? In ieder geval een prijsraming krijgen?
TL;DR - Eh nee, en nee.

Eerlijke vraag, antwoord: min of meer. Ik heb later deze maand een serviceafspraak voor mijn jaarlijkse (en noodzakelijke) interieurfilterwissels en de toepassing van een servicebulletin om mijn 3kW max L2 thuis opladen aan te pakken, omlaag van de normale 6-7kW gedurende de laatste vijf jaar. Helaas is het een bezoek aan het servicecenter in plaats van een mobiele technicus, maar als ik de 20e ga, zal ik de vervanging van het droogmiddel met de servicemanager bespreken. Mijn gedachte op dit moment, vooral na de on-target opmerkingen van @Rlawson, is om dit over te slaan; mijn HVAC blijft goed werken in mijn 2018 M3LR RWD-auto. En ik deel de mening van @FRC over het repareren van dingen die niet kapot zijn.

Ik zal de definitieve beslissing baseren op wat de servicemanager zegt, de voorgestelde kosten, de beschikbaarheid van een leenauto of alternatieven, en waarschijnlijk vooral hoe ik als klant word behandeld. Koffie en verse donuts/gebak en onderdanige aanbidding zullen me overtuigen om uit te geven. Het is een nieuw geopend servicecenter, dus alles is mogelijk. Mijn typische scepsis doet me het ergste verwachten in de hoop aangenaam verrast te worden.

Ik heb het opgezocht in het servicehandboek, het is beoordeeld op 0,72 uur, wat ongeveer $140 zou moeten zijn. Ik weet niet wat de kosten van het onderdeel zijn, maar aangezien het HVAC is, zit het waarschijnlijk in de $100 range. Theoretisch zou de reparatie $240 + belasting en winkelkosten moeten zijn.
Tesla doet later deze maand "A/C Service" op mijn auto. Dat is de vervanging van het droogmiddel. De offerte is $340 bij het servicecentrum van Tampa.

21 - 40 of 75 Posts