Tesla Owners Online Forum banner

Zijspiegels keren na Easy Entry niet terug naar de juiste positie

1 reading
24K views 22 replies 10 participants last post by  pfortin  
#1 ·
Model 3P
Software 8 & 9

Als de auto Easy Entry verlaat en terugkeert naar het vorige bestuurdersprofiel, past alles zich correct aan (stuur, stoelen etc.), behalve de zijspiegels. Ze blijven in de East Entry-positie (naar beneden gericht, zoals bij achteruitrijden). Als ik handmatig nogmaals op het bestuurdersprofiel druk, worden de zijspiegels correct aangepast.

Ik heb geprobeerd het bestuurdersprofiel te verwijderen en nieuwe aan te maken, en zelfs geprobeerd het Easy Entry-profiel te wijzigen zodat het overeenkomt met de zijspiegels van de primaire bestuurder - beide werkten niet.

Ik heb dit gemeld aan het Service Center in Costa Mesa, CA en de Tesla Store in Mission Viejo in CA en ze hadden hetzelfde ervaren in de M3 en MX, maar hadden geen antwoord op het probleem.

Dit gebeurde in zowel software 8 als 9.

Heeft iemand hetzelfde ervaren en/of een oplossing?

#2 ·
Ja, dat heb ik ook gehad, ook met tussenpozen, dus er leek geen patroon te zijn. Mijn simpele oplossing was om het automatisch inklappen van de spiegels bij het achteruitrijden uit te schakelen. Ik vond het toch al niet fijn. Het probleem met dit soort problemen is dat ze zo moeilijk te diagnosticeren zijn, tenzij het echt duidelijk is, en ik vond het niet de moeite waard om Tesla's geld te besteden aan het plaatsen van nieuwe spiegels op de auto, terwijl het misschien gewoon een softwareprobleem is. Dus nu staan mijn spiegels zoals ik ze wil, en ze blijven daar.

#5 ·
Geen problemen met de spiegels, maar de rugleuning van de bestuurdersstoel keert na Easy Access niet terug naar waar hij hoort te zijn. Het opnieuw opslaan van mijn bestuurdersprofiel met de stoel in de juiste positie lijkt niet te helpen. Soms gaat het goed, meestal zit het er een beetje naast.

#6 ·
Mijn passagiersspiegel kantelt naar beneden wanneer het stuurwiel in de easy entry-modus terugtrekt. Dan keert hij soms niet terug naar de oorspronkelijke positie. Milford CT service center heeft twee keer gekalibreerd en vervolgens de hele spiegelconstructie vervangen. Zelfde probleem. Dit gebeurt ongeacht of auto tilt en auto fold beide aan of uit staan. Ik heb ongeveer 4 softwareversies doorlopen, nu op V9.

#7 ·
Mijn passagiersspiegel kantelt naar beneden wanneer het stuurwiel zich terugtrekt in de easy entry-modus. Dan keert hij soms niet terug naar de oorspronkelijke positie. Milford CT service center heeft twee keer gekalibreerd en vervolgens de hele spiegelconstructie vervangen. Zelfde probleem. Dit gebeurt ongeacht of auto tilt en auto fold beide aan of uit staan. Ik heb ongeveer 4 softwareversies doorlopen, nu op V9. Erg vervelend....
Hier ook, met niet terugkeren naar de juiste positie na het instappen. Door over te schakelen naar een ander profiel en dan direct terug, keert de spiegel terug naar de juiste positie. Best irritant. Niet erg genoeg om een probleem te zijn, ik beschouw het als een van die Tesla-eigenaardigheden waar ik mee zal leven en die waarschijnlijk uiteindelijk wel worden opgelost.

#8 ·
Ik had precies dit probleem. Ik belde mijn dichtstbijzijnde SC en ze hebben dit op de een of andere manier opgelost met een OTA-update en voilà, alles is in orde. Het duurde echter wel een paar dagen... Ik raad aan om ze te bellen, want ze leken dit al eerder gehoord te hebben en weten hoe ze het moeten oplossen.

#13 ·
Dus mijn probleem lijkt op dat van de OP, maar dan met het stuur dat in de laatste positie blijft staan in plaats van de spiegels. In Easy Entry heb ik het stuur helemaal IN en OMHOOG, onder mijn profiel sla ik het op als UIT en MIDDEN, maar schakelen tussen de twee beweegt alles behalve het stuur.

Van V8 naar V9 software heeft het probleem voor mij niet echt verbeterd.

Ik heb profielen en easy entry instellingen verwijderd zonder succes... een beetje irritant en vreemd.

Heb je je probleem ooit opgelost @mptpro ?

#19 ·
Persoonlijk denk ik niet dat het hardware is, want mijn spiegelassemblage is nu twee keer vervangen.
100% mee eens, het moet een softwarefout zijn... Mijn stuur werkt verder perfect, om de een of andere reden worden de instellingen gewoon niet correct opgeslagen in de profielen/easy entry. :confused:

• Like
Reactions: mptpro
#22 ·
Ik ontdekte dat het nog steeds gebeurt als ik de automatische kantelspiegels aanzet, maar het kan me minder schelen omdat de spiegels na het achteruitrijden en in Drive zetten terugkeren naar de juiste instelling voor mijn bestuurdersprofiel. Dus ik weet niet zeker wat ik ermee moet doen.

#23 ·
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn bestuurdersspiegel. Ik stapte in en toen het naar mijn profiel schakelde, bewoog de spiegel, maar niet naar de juiste positie. Als ik mijn profiel handmatig opriep, bewoog de spiegel en bereikte eindelijk zijn eindpositie. Dit geeft voor mij aan dat het probleem software is en geen hardware.

In de tussentijd heb ik Easy Entry verwijderd en opnieuw aangemaakt op basis van mijn profiel, zodat de spiegels niet bewegen (alleen het stuur en de stoel). Ik heb ook het kantelen van de spiegel bij het achteruitrijden uitgeschakeld. Het is jammer dat ik dit moet doen, maar elke keer opnieuw afstellen was erg frustrerend!