Tesla Owners Online Forum banner

SiriusXM gaat vanzelf aan en Sentry Mode

420 views 6 replies 3 participants last post by  youtube_8325  
#1 ·
De afgelopen maanden gaat de SiriusXM (daarom luister ik altijd) vanzelf aan, terwijl de auto in de garage geparkeerd staat. Ik moet hem ontgrendelen en dan weer vergrendelen om hem te laten stoppen. Ook gaat de Sentry Mode vanzelf aan! Ik was vorige maand niet in de stad en het duurde even voordat mijn man merkte dat de auto geluid maakte, dus het verbruikte nogal wat kilometers van de batterij. Ik belde Tesla en ze willen dat ik een serviceafspraak maak, maar ik ga er niet alleen voor dit probleem heen. De volgende keer dat ik hem moet meenemen, voeg ik dit toe aan de lijst met problemen. In de tussentijd heb ik een console-herstart gedaan en zelfs geprobeerd de auto uit te schakelen (hij gaat niet uit). Dit gebeurde waarschijnlijk met een software-update, alleen weet ik niet welke! En dit gebeurt ook na een software-update: het geluid gaat aan en de Sentry Mode wordt geactiveerd. Is dit jou overkomen? Is er een oplossing?

#2 ·
Ook schakelt de Sentry Mode zichzelf in!
Welk jaar is uw model X? De mijne is een 2017, die ik sinds nieuw heb, en hij maakt periodes door van het activeren van de sentry in de garage, ondanks dat ik hem voor thuis heb uitgeschakeld, en een hogere phantom drain (onafhankelijk van het sentry mode probleem). Ik heb geen magische oplossing, maar hier zijn dingen die soms hebben geholpen:

Herstart.
Sentry uit/aan zetten.
Sentry uitschakelen.
Alle USB's uit de poorten halen.
WiFi loskoppelen (die ik van de router heb moeten blokkeren) voor minstens 24 uur.

Ik heb op een gegeven moment een serviceverzoek ingediend toen het consequent 5%/dag was. Het is allemaal op afstand gedaan over een week of 2 met hen die me verschillende dingen lieten proberen. Niets is via dat proces opgelost. Het probleem heeft zich altijd vanzelf opgelost, neem ik aan, door software-updates. Maar ik voel me er nooit immuun voor dat het weer verschijnt.

#3 ·
De mijne is van 2018. Als u "herstarten" zegt, bedoelt u dan een herstart van de console? Ik heb het een keer gedaan, maar doe het graag nog een keer. Bedankt voor uw suggesties, ik zal ze allemaal proberen!

Ik merk dat de Sentry Mode onlangs is veranderd. Het staat niet langer op het hoofdscherm, tenzij ik het via het menu aanzet om het zo in te stellen dat het aangaat in Park. Dat zal ik ook uitzetten.

#4 ·
Als je "herstarten" zegt, bedoel je dan een herstart van de console?
Ja, de herstart met de 2 scrollwielen.
Ik merk dat de Sentry Mode onlangs is veranderd. Het staat niet langer op het hoofdscherm, tenzij ik het via het menu aanzet
Ik had de herindeling van de sentry-items in het Veiligheidsmenu niet opgemerkt. Maar elke optie om ze aan en uit te zetten, zorgt er bij mij niet voor dat ze van de bovenkant van het hoofdscherm verdwijnen.
Image

#6 ·
U (of een andere bestuurder) drukt waarschijnlijk per ongeluk op knoppen in de app op de telefoon.
Nee. Ik ben de enige die het gebruikt, en elke keer als ik de Sentry Mode uitschakel, gaat hij weer aan. MAAR ik heb Bigriver's suggesties geprobeerd, en tot nu toe, zo goed. Sentry Mode blijft uit (vandaag), en het geluid is niet vanzelf aangegaan. Duimen!