Tesla Owners Online Forum banner

Voorruit 3 keer gebarsten in 2,5 jaar

1 reading
1.3K views 17 replies 10 participants last post by  garsh  
#1 ·
Hallo,
Ik heb een Model X uit 2022. En dit is de 3e keer dat ik de voorruit vervang.
Als ik met het Tesla serviceteam praat, zeggen ze dat het komt door steenslag, maar mijn andere Honda auto die ik al 11 jaar heb en de Jeep van 8 jaar, hebben dat probleem nooit.
Nog iemand die vergelijkbare problemen heeft of ben ik de enige :(
Bedankt.

#3 ·
Ik heb een beschermende film op mijn Tesla laten aanbrengen. Enkele kleine vervormingen als je ernaar zoekt. Maar geen scheuren van de gebruikelijke verdachten. Een klein puntje in de film, maar verder niets.

#4 · (Edited)
Een van de voordelen van hogere auto's is minder steenslag. Let op het verkeer, ga snel weg van direct achter vrachtwagens zonder spatlappen, vooral de *******-exemplaren met liftkits (verblindend, ook de mensen met open mond vergeten de koplampen af te stellen). Hier in de buurt van de Marcellus Shale hebben we de witte, kale vrachtwagens die de frackers gebruiken om het probleem te vergroten.

#5 ·
Ik heb een Model X uit 2022. En dit is de 3e keer dat ik de voorruit vervang.
Als ik met het Tesla serviceteam praat, zeggen ze dat het komt door steenslag, maar mijn andere Honda auto die ik al 11 jaar heb en de jeep van 8 jaar heeft dat probleem nooit gehad.
Ik weet niet of dit je helpt, maar hier is een snelweg genaamd 417 die al jaren permanent in aanbouw is. Ik nam hem vroeger af en toe, en hij beschadigde twee voorruiten in 3 jaar. Dus ik ben een andere route gaan nemen die ongeveer 5 minuten langer duurt, en sindsdien heb ik geen voorruit meer beschadigd.

Soms is dat alles wat nodig is, het vermijden van een route die ofwel een bijzonder slordige bouwploeg heeft, of gewoon toevallig veel grind en puin heeft.

#6 · (Edited)
Mijn voorvallen met voorruit en dakglas:
  • Een dumper op de tegenovergestelde rijstrook op een provinciale weg liet een kleine steen van de achterkant vallen die in mijn auto stuiterde.
  • Betonwagen om 5:30 uur 's ochtends reed over een hobbel en los grind lanceerde van een achterplatform in mijn auto.
  • Op de snelweg pakte een vrachtwagen een kleine steen van de berm op en deze boog zich ballistisch op het dakglas.
Sinds ik de blanke lakfilm heb, zijn er minstens drie afzonderlijke inslagen geweest, waarvan ik één het punt van impact op de film kan identificeren. Het glas scheurde niet. Maar het was niet goedkoop.

Het kostte ~$1.000 en een overnachting in de buurt van de werkplaats. Maar vergeleken met het vervangen van een voorruit, heeft het zichzelf al terugverdiend.

Bob Wilson

#7 ·
Mijn voorvallen met de voorruit en het dakglas:
  • Een dumper op de tegenovergestelde rijstrook op een staatsweg liet een klein steentje van de achterkant vallen dat in mijn auto stuiterde.
  • Een betonwagen om 5:30 uur 's ochtends reed over een hobbel en los grind lanceerde van een achterplatform in mijn auto.
  • Op de Interstate pakte een vrachtwagen een klein steentje van de berm op en het boog zich ballistisch op het dakglas.
Wow, woont u in de buurt van een steengroeve of mijn, of heeft uw staat gewoon geen voorschriften over het afdekken/controleren van ladingen op dumpwagens?

#13 ·
Begon de scheur aan de binnenkant van de voorruit of aan de buitenkant? Mijn voorruit van model X 2021 scheurde van binnen naar buiten. De scheur ontstond onder de sensorassemblage van de achteruitkijkspiegel en spinnenwebde zich in drie richtingen.
Ik vermoed dat dit een fabricagefout was die hopelijk ook door de reparatie is gecorrigeerd. Een verkeerd gemonteerde voorruit kan scheuren vanuit een spanningspunt waar de scheur begon. Als het een tweede keer gebeurt, dien dan een klacht in (niet dat het veel zal helpen).

Bob Wilson

#14 · (Edited)
Het heeft echt meer te maken met draadpatronen en hoe strak ze zijn dan met vrachtwagens zonder spatlappen, vooral die *******-vrachtwagens. Vrachtwagen-spatlappen moeten 18 inch of minder van de grond zijn, dus een verhoogde vrachtwagen zal meer banden laten zien, maar de meeste van die vrachtwagens hebben ook bredere bandgroeven, dus de meeste pick-ups gooien heel weinig stenen op. Dus tenzij de spatlappen de grond raken of er geen spatlappen zijn zoals bij auto's, is er weinig verdediging tegen steenslag, behalve het aanhouden van afstand. Ik woon in de hoofdstad van de wereld voor steenslag...Alaska. De gemiddelde levensduur van een voorruit, waarbij problemen worden vermeden, is 2 jaar. Ik heb meer steenslag van auto's gehad dan van *******-vrachtwagens. Ik rijd ongeveer 6.000 mijl per maand, inclusief een dumper, en geen enkel voertuig presteert beter dan een ander als het gaat om steenslag.

#15 ·
de ruitbeschadigingshoofdstad van de wereld…Alaska.
Ik heb voor het eerst over steenbescherming, voorruitfilms geleerd van berichten van een bestuurder uit Alaska. Het kostte me ongeveer evenveel als het vervangen van de voorruit en er zitten al kleine impactpunten in de film.

Steenbeschermingsfilms zijn niet "kogelvrij". Door lucht/water tegen te houden van zelfs de kleinste scheur, voorkomt het dat een scheur groeit en een probleem wordt.

Bob Wilson

#16 ·
Hi,
Ik heb een Model X uit 2022. En dit is de derde keer dat ik de voorruit vervang.
Wanneer ik met het Tesla-serviceteam overleg, zeggen ze dat het komt door een steenslag, maar mijn andere Honda-auto die ik al 11 jaar bezit en mijn Jeep die ik al 8 jaar bezit, hebben dat probleem nooit gehad.
Heeft iemand anders vergelijkbare problemen of ben ik de enige :(
Bedankt.
Ik voel met je mee. Ik heb VANDAAG net een Model 3 opgehaald. Op weg naar huis, boem, barst in de voorruit. De medewerker van het servicecentrum zegt dat het een steen is, het is geen steen. Een steen heeft niet op wonderbaarlijke wijze de zijkant van het glas geraakt en de stijlen gemist. Het is duidelijk een defect en ze proberen hun verantwoordelijkheid af te schuiven.

#18 ·
Ik voel je pijn. IK heb VANDAAG net een Model 3 opgehaald. Tijdens de rit naar huis, pats, barst in de voorruit. De medewerker van het Service Center zegt dat het een steen is, het is geen steen. Een steen heeft niet op wonderbaarlijke wijze de zijkant van het glas geraakt en de stijlen gemist. Het is duidelijk een defect en ze proberen hun verantwoordelijkheid te ontlopen.
Laat het repareren. En wees aardig tegen het Tesla-serviceteam. Je komt nergens als je confronterend bent.
Als ze het nog steeds niet onder garantie dekken, neem dan contact op met het hoofdkantoor van Tesla. Als dat niet helpt, ga dan naar arbitrage of de kleine rechtszakenrechtbank.
Of laat het dekken door de glasverzekering van je auto. Deze heeft meestal een laag eigen risico.