Tesla Owners Online Forum banner
41 - 47 of 47 Posts
Op basis van deze nieuwste informatie zal één band niet langer legaal zijn na 25.000 mijl en twee andere zullen niet langer legaal zijn na 35.000 mijl.

Ik heb er bijna van afgezien om weer voor de OE Goodyear-banden te gaan en neig nu na wat onderzoek naar Hankook iON EVO-banden. Ik zal de beste Goodyear-band als reserve houden.
Nou, hier is een verrassing...

De OE Goodyear-banden zijn in prijs gedaald en zijn nu goedkoper dan de Hankook iON EVOs!

Ik zit nu op 27.000 mijl en de meest versleten OE Goodyear-band heeft nog steeds profiel - ik was er zeker van dat hij inmiddels letterlijk kaal zou zijn geweest, hoewel hij er dichtbij komt.

Dus, op dit moment is mijn plan weer verschoven naar de OE Goodyear-banden en het lijkt erop dat ik minstens 30.000 uit de meest versleten band zal halen.

Een andere optie is om alleen die ene band te vervangen en te streven naar 40-45K uit de andere.

Ik ben van plan om een nieuwe Model Y te kopen wanneer de garantie van 50.000 mijl op mijn huidige afloopt en ik ben al over de helft. Als ik nu vier nieuwe banden koop, zal de volgende eigenaar ze moeten vervangen.

Beslissingen, beslissingen...

Image

Nu ik dichter bij het kopen van nieuwe banden kom, was ik er vrij zeker van dat ik voor Hankook ION EVO AS SUV wilde gaan, maar nu overweeg ik Goodyear ElectricDrive 2.

Normaal gesproken geef ik de voorkeur aan OE-banden, maar bij 28.000 mijl op de OE Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 20" banden:

• Tramlining begon rond 20.000 mijl. Uitlijning is prima.
  • Minstens twee ervan slijten aanzienlijk meer in het midden dan aan de randen, wat normaal gesproken een symptoom is van overinflatie. Mijn banden zijn nog nooit overbelast geweest.
  • Lichte afschilfering/loslating van het binnenste loopvlak.
  • Onverwacht korte levensduur, ook al ben ik een rustige bestuurder die 99,99% van de tijd de Chill Mode gebruikt.
Zaken die voor mij belangrijker zijn:

• Stil
  • Glad
  • Lange levensduur

Zaken die voor mij minder belangrijk zijn:

• Handling (dit is een dagelijkse bestuurder - geen raceauto)
  • Winterweerprestaties (sneeuw is zeer zeldzaam op mijn locatie)
  • Prestaties bij nat weer (de meeste dagen regent het niet)

De Goodyears zagen er misschien beter uit op papier, maar mijn instinct bleef me naar de Hankooks duwen, dus dat is wat ik vorige week koos.

De Hankook iON evo AS SUV-banden zijn iets, maar merkbaar stiller en soepeler dan de originele Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5-banden. De handling lijkt ongeveer hetzelfde. De prestaties bij nat weer lijken net zo goed als de originele banden, wat me verraste met hun weerstand tegen aquaplaning, zelfs toen ze versleten waren. Ik kan nog geen commentaar geven op de prestaties in de winter, maar de OE-banden waren niet bijzonder goed in de sneeuw.

Ik ben van plan om een vernieuwde Model Y te kopen voordat deze Hankook-banden versleten zijn, dus hopelijk gaan ze minstens zo lang mee als de originele Goodyear-banden.

Vier nieuwe banden kostten bij Discount Tire $ 1.410,16 inclusief belasting en dat was MET een korting van ongeveer $ 40 per band. Er is ook een postkorting van $ 120, waardoor het totaal uitkomt op $ 1.290,16. Uiteraard heeft Discount Tire ALLE VIER DE WIELEN op verschillende plaatsen in verschillende mate bekrast, dus ze zullen moeten betalen om ze opnieuw te laten afwerken. De meeste mensen zouden de kleine schade niet opmerken of erom geven, maar ik wel. In eerste instantie zeiden ze dat het er voor hen uitzag als stoeprandbeschadiging, maar uiteindelijk waren ze het erover eens dat het hun schuld was en boden ze een gedeeltelijke terugbetaling of reparatie aan. Ik koos ervoor om ze te laten repareren.

In eerste instantie ben ik tevreden met de Hankook-banden en beveel ze aan boven de Goodyears. We zullen zien hoe ze zich in de loop van de tijd houden.

Ik ben van de overtuiging om de velgen te verkleinen en ik heb gekeken naar 255/50/18......die bijna geen bandenopties hebben. Uw 245/50/18 (-1,4%), en 245/55/18 (+2,1%) zijn mogelijkheden.

Wat is uw ervaring met bandenslijtage met de 245/50/18?

Proost
Vandaag, 10 februari 2025, heb ik 35.000 mijl op mijn PSAS4s. Ze zien eruit alsof ze nog ongeveer de helft van het profiel hebben. Ik zal ze waarschijnlijk voor de volgende winter vervangen, omdat ik genoeg profiel wil hebben om wat grip in de sneeuw te hebben.

De Goodyears zagen er misschien beter uit op papier, maar mijn instinct bleef me naar de Hankooks duwen, dus daar heb ik vorige week voor gekozen.

De Hankook iON evo AS SUV-banden zijn iets, maar merkbaar stiller en soepeler dan de originele Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5-banden. De handling lijkt ongeveer hetzelfde. De prestaties bij nat weer lijken net zo goed als de originele banden, wat me verraste met hun weerstand tegen aquaplaning, zelfs toen ze versleten waren. Ik kan nog geen commentaar geven op de prestaties in de winter, maar de OE-banden waren niet bijzonder goed in de sneeuw.

Ik ben van plan om een vernieuwde Model Y te kopen voordat deze Hankook-banden versleten zijn, dus hopelijk gaan ze minstens zo lang mee als de originele Goodyear-banden.

Vier nieuwe banden bij Discount Tire kostten $1.410,16 inclusief belasting en dat was MET een korting van ongeveer $40 per band. Er is ook een postkorting van $120, waardoor het totaal uitkomt op $1.290,16. Uiteraard heeft Discount Tire ALLE VIER DE WIELEN op verschillende plaatsen in verschillende mate bekrast, dus ze zullen moeten betalen om ze te laten opknappen. De meeste mensen zouden de kleine schade niet opmerken of erom geven, maar ik wel. In eerste instantie zeiden ze dat het er voor hen uitzag als stoeprand schade, maar uiteindelijk gaven ze toe dat het hun schuld was en boden ze een gedeeltelijke terugbetaling of reparatie aan. Ik koos ervoor om ze te laten repareren.

In eerste instantie ben ik tevreden met de Hankook-banden en beveel ze aan boven de Goodyears. We zullen zien hoe ze zich in de loop van de tijd houden.

View attachment 56091
Ik heb nu bijna 10.000 mijl op de Hankook-banden. Ik heb ze nog niet gerouleerd omdat ik dacht dat ik een nieuwe Model Y zou hebben gekocht en deze zou hebben verkocht, maar ik ben er nog niet aan toegekomen. :)

Ik heb vandaag de profieldiepte gemeten. Drie waren op 9/32". De rechter achterband was op 8/32". De banden begonnen op 10/32".

Bij dezelfde kilometerstand waren de OE-banden op 7/32", behalve de rechter voorband, die op 6/32" stond. De banden begonnen op 8/32".

Ik schat dat de Hankook-banden ongeveer 40.000 mijl zullen meegaan, vergeleken met 30.000 mijl voor de Goodyear-banden, voornamelijk omdat de eerste met meer profiel begonnen. De slijtage lijkt vergelijkbaar te zijn.

41 - 47 of 47 Posts