De Goodyears zagen er misschien beter uit
op papier, maar mijn instinct bleef me naar de Hankooks duwen, dus daar heb ik vorige week voor gekozen.
De Hankook iON evo AS SUV-banden zijn iets, maar merkbaar stiller en soepeler dan de originele Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5-banden. De handling lijkt ongeveer hetzelfde. De prestaties bij nat weer lijken net zo goed als de originele banden, wat me verraste met hun weerstand tegen aquaplaning, zelfs toen ze versleten waren. Ik kan nog geen commentaar geven op de prestaties in de winter, maar de OE-banden waren niet bijzonder goed in de sneeuw.
Ik ben van plan om een vernieuwde Model Y te kopen voordat deze Hankook-banden versleten zijn, dus hopelijk gaan ze minstens zo lang mee als de originele Goodyear-banden.
Vier nieuwe banden bij Discount Tire kostten $1.410,16 inclusief belasting en dat was MET een korting van ongeveer $40 per band. Er is ook een postkorting van $120, waardoor het totaal uitkomt op $1.290,16. Uiteraard heeft Discount Tire ALLE VIER DE WIELEN op verschillende plaatsen in verschillende mate bekrast, dus ze zullen moeten betalen om ze te laten opknappen. De meeste mensen zouden de kleine schade niet opmerken of erom geven, maar ik wel. In eerste instantie zeiden ze dat het er voor hen uitzag als stoeprand schade, maar uiteindelijk gaven ze toe dat het hun schuld was en boden ze een gedeeltelijke terugbetaling of reparatie aan. Ik koos ervoor om ze te laten repareren.
In eerste instantie ben ik tevreden met de Hankook-banden en beveel ze aan boven de Goodyears. We zullen zien hoe ze zich in de loop van de tijd houden.
View attachment 56091