Om te beginnen, ik wens echt dat Tesla gewoon een gewone cruise control zou aanbieden, zodat ik niet continu mijn snelheid hoef te controleren tijdens het cruisen op de snelweg, want de "actieve" cruise is onbruikbaar in zijn huidige vorm. Het verandert willekeurig zijn setpoint terwijl ik op de snelweg cruise, waardoor mijn auto plotseling vertraagt zonder reden. Het is niet alleen irritant, het is gevaarlijk. Vandaag op weg naar mijn werk veranderde het plotseling van een setpoint van 73 mph naar 30 en begon hard te remmen. Dit gebeurde bij klaarlichte dag en goed weer toen er geen andere auto's waren voor honderden meters voor me (niet dat het oké zou zijn als het dit onder welke omstandigheden dan ook zou doen). Als een apart probleem, zal het vaak (zoals misschien een of twee keer per mijl) de remmen volledig intrappen terwijl ik andere voertuigen in aangrenzende rijstroken inhaal, vermoedelijk omdat de software denkt dat de aangrenzende auto's mogelijk mijn rijstrook inrijden (wat ze niet doen). Zoals het er nu voorstaat, kan ik cruise control echt helemaal niet gebruiken zonder serieus geïrriteerd te raken (en ongetwijfeld de andere auto's om me heen te irriteren), wat betekent dat mijn Tesla uit 2019 minder automatisering heeft dan mijn Honda Accord uit 1989. Ik bid dat dit vooral te wijten is aan mijn firmwareversie (2019.7.105) en de relatieve nieuwheid van HW3.