Tesla Owners Online Forum banner
21 - 40 of 53 Posts
Dit is de prijs van snelle introductie van nieuwe functies. Ik gebruik een bepaalde functie over het algemeen pas als ik voldoende feedback van andere gebruikers zie dat deze stabiel lijkt te zijn.

Om te beginnen, ik wou dat Tesla gewoon een gewone cruise control zou aanbieden, zodat ik niet continu mijn snelheid hoef te controleren tijdens het cruisen op de snelweg, want de "actieve" cruise is onbruikbaar in zijn huidige vorm. Het verandert willekeurig zijn setpoint terwijl ik op de snelweg cruise, waardoor mijn auto plotseling vertraagt zonder reden. Het is niet alleen irritant, het is gevaarlijk. Vandaag op weg naar mijn werk veranderde het plotseling van een setpoint van 73 mph naar 30 en begon hard te remmen. Dit gebeurde bij klaarlichte dag en goed weer, terwijl er geen andere auto's waren op een paar honderd meter voor me (niet dat het oké zou zijn om dit onder andere omstandigheden te doen). Als een apart probleem zal het vaak (zoals misschien een of twee keer per mijl) op de remmen gaan terwijl ik andere voertuigen op aangrenzende rijstroken inhaal, vermoedelijk omdat de software denkt dat de aangrenzende auto's misschien mijn rijstrook oprijden (wat ze niet doen).
Mijn gedachten precies

Ik gebruik TACC en autopilot vrijwel elke keer als ik rijd. Ik heb af en toe spookremmen door mensen die ver voor me oversteken, viaducten en onjuiste snelheidslimieten. Ik weet waar de snelheidslimieten verkeerd zijn en heb geverifieerd dat ze van Google Maps komen. Ik gebruik autopilot niet op die locaties en gebruik TACC op zichzelf, wat in mijn ervaring geen invloed heeft. Ik ben het ermee eens dat het vervelend is en potentieel gevaarlijk kan zijn, maar het is niet zo erg dat het me ervan weerhoudt het de hele tijd te gebruiken. Ik begin te denken dat dit een van hun grootste problemen op dit moment is. Als je zelf rijdt, is het één ding, maar het is vooral erg voor een passagier. Ik denk dat het mijn vrouw echt op de auto heeft afgeknapt. We waren net op een feestje met een stel met een Model 3 en ze hebben precies dezelfde situatie. De man rijdt de auto en zijn vrouw wil er niets mee te maken hebben vanwege Autopilot en spookremmen. Dit is wat ze andere mensen vertellen als ze over de auto praten. Niet de beste verkooppraatjes. En er zijn duidelijk mensen die regelmatig in de auto rijden en hier klagen.

Het lijkt erop dat dit een hoge prioriteit zou moeten hebben bij Tesla, maar dat lijkt niet zo te zijn. Ik zou veel liever geen spookremmen en nauwkeurige snelheidslimietdetectie hebben dan NOA. Ik kijk graag hoe de worst wordt gemaakt, maar op een gegeven moment wil ik de worst eten.

Ik gebruik TACC en autopilot vrijwel elke keer als ik rijd. Ik heb af en toe spookremmen omdat mensen ver voor me oversteken, viaducten en onjuiste snelheidslimieten. Ik weet waar de snelheidslimieten verkeerd zijn en heb geverifieerd dat ze van Google Maps komen. Ik gebruik de autopilot niet op die locaties en gebruik TACC alleen, wat in mijn ervaring geen invloed heeft. Ik ben het ermee eens dat het vervelend is en mogelijk gevaarlijk kan zijn, maar het weerhoudt me er niet van om het de hele tijd te gebruiken. Ik begin echter te denken dat dit een van hun grootste problemen is. Als je zelf rijdt, is het één ding, maar voor een passagier is het vooral erg. Ik denk dat het mijn vrouw echt op de auto heeft uitgekeken. We waren net op een feestje met een stel met een Model 3 en ze hebben precies dezelfde situatie. De man bestuurt de auto en zijn vrouw wil er niets mee te maken hebben vanwege Autopilot en spookremmen. Dit is wat ze andere mensen vertellen als ze over de auto praten. Geen geweldige verkooppraatje. En er zijn duidelijk mensen die regelmatig in de auto rijden en hier klagen.

Het lijkt erop dat dit een hoge prioriteit zou moeten hebben bij Tesla, maar dat lijkt niet zo te zijn. Ik zou veel liever geen spookremmen en nauwkeurige snelheidslimietdetectie hebben dan NOA. Ik kijk graag hoe de worst wordt gemaakt, maar op een gegeven moment wil ik de worst eten.
TACC is waar spookremmen vandaan komen. Het is het "Traffic Aware"-gedeelte dat op sommige dagen een verkoudheid heeft.

In mijn ervaring worden verkeerde snelheden, beperkte snelheden en de meeste "incidenten" vooruit redelijk soepel afgehandeld.
Als het systeem denkt dat het een bakstenen muur op de snelweg gaat raken, is het behoorlijk eng. Het vertraagt, uit het niets, ongeveer zo snel als mijn Performance kan accelereren.

Af en toe zal een ernstige afsnijding ook de remmen behoorlijk hard raken, maar dat is in sommige gevallen min of meer correct, ook al heeft het soms meer gereageerd dan ik zou hebben gedaan.
Als iemand je afsnijdt en wegrijdt, ziet het dat en vertraagt het helemaal niet. Best indrukwekkend.

Discussion starter · #26 ·
Vanmorgen gebeurde het op een andere plek, maar ik merkte dat de navigatiekaart mijn huidige weggedeelte rood weergaf, wat een file aangaf (er was geen file, auto's reden soepel met ongeveer 75 mph). Misschien was er 15 minuten eerder een file geweest en was de kaart nog niet bijgewerkt. Zou het kunnen dat het deze vertragingen initieert op basis van recente verkeersinformatie? Is dat niet waar de camera's en radar voor zijn?

Vanmorgen gebeurde het op een andere plek, maar ik merkte dat de navigatiekaart mijn huidige weggedeelte rood weergaf, wat een file aangaf (er was geen file, auto's reden soepel met ongeveer 75 mph). Misschien was er 15 minuten eerder een file en was de kaart nog niet bijgewerkt. Zou het kunnen dat het deze vertragingen initieert op basis van recente verkeersinformatie? Is dat niet waar de camera's en radar voor zijn?
Dat is een geweldige observatie. Dat zal ik in de gaten moeten houden.

In je TMC-bericht zeg je dat het gebeurt bij een snelwegknooppunt. TACC kan je ingestelde snelheid tijdelijk verlagen bij knooppunten, zelfs als de snelheidslimiet niet verandert. Uit de handleiding:

Wanneer ingeschakeld op een snelwegknooppunt of afrit, kan Traffic-Aware Cruise Control je ingestelde snelheid verlagen in stappen van 5 mph (5 km/h) - tot wel 25 mph (40 km/h) - om beter overeen te komen met de gemelde snelheden van andere Tesla-voertuigen die op die specifieke locatie hebben gereden. Om dit te overschrijven en door te gaan met cruisen op je ingestelde snelheid, tik je op het gaspedaal of raak je de plus (+) of min (-) knop op het touchscreen aan. De nieuwe ingestelde snelheid wordt gehandhaafd voor de duur van het knooppunt of de afrit (tenzij je deze overschrijft of Traffic-Aware Cruise Control annuleert). Na het knooppunt of de afrit kan de ingestelde snelheid terugkeren of veranderen, afhankelijk van de nieuwe locatie. Als je bijvoorbeeld een andere snelweg op bent gegaan, keert de ingestelde snelheid terug naar de ingestelde snelheid die in gebruik was voordat je het knooppunt opreed.
(1) Het is niet echt dat soort knooppunt. Er zijn geen bochten die ook maar enigszins scherp genoeg zijn om een snelheidsverlaging te rechtvaardigen en niemand vertraagt ​​terwijl hij erdoorheen rijdt.

Hier is een kaartweergave van het gedeelte waar de fouten optreden:
Image

(2) Meer ter zake, ik reed er gisteravond weer doorheen en lette goed op het scherm, en het snelheidslimietbord op het scherm verdwijnt eigenlijk een fractie van een seconde elke keer dat de ingestelde snelheid verandert. Het probleem lijkt dus te worden veroorzaakt door een probleem met de snelheidslimieten, maar het zijn blijkbaar ontbrekende gegevens in plaats van onjuiste snelheidslimieten die het probleem veroorzaken.

Ik heb destijds een bugrapport ingediend om de problemen met de snelheidslimiet te melden.

Maar ik begrijp nog steeds niet waarom het ontbreken van snelheidslimietgegevens voor een zeer kort stuk snelweg zou moeten resulteren in een verandering van de cruisesnelheid in TACC. En aangezien het een snelweg met beperkte toegang is, mag dit ook geen invloed hebben op de ingestelde snelheden in AP.

(1) Het is niet echt zo'n soort uitwisseling. Er zijn nergens bochten die scherp genoeg zijn om een snelheidsvermindering te rechtvaardigen en niemand vertraagt ​​terwijl hij erdoorheen rijdt.

Hier is een kaartweergave van het gedeelte waar de fouten optreden:
View attachment 26506

(2) Sterker nog, ik ben er gisteravond weer doorheen gereden en heb goed op het scherm gelet, en het snelheidslimietbord op het scherm verdwijnt eigenlijk een fractie van een seconde elke keer dat de ingestelde snelheid verandert. Het probleem lijkt dus te worden veroorzaakt door een probleem met de snelheidslimieten, maar het zijn blijkbaar ontbrekende gegevens in plaats van onjuiste snelheidslimieten die het probleem veroorzaken.

Ik heb destijds een bugrapport ingediend om de problemen met de snelheidslimiet te melden.

Maar ik begrijp nog steeds niet waarom het ontbreken van snelheidslimietgegevens voor een zeer kort gedeelte van de snelweg zou moeten resulteren in een verandering van de ingestelde kruissnelheid in TACC. En aangezien het een autosnelweg met beperkte toegang is, zou dit ook geen invloed moeten hebben op de ingestelde snelheden in AP.
De gegevens komen van Google. U kunt daar een bugrapport indienen (Menu->Feedback verzenden). Wanneer u dat doet, moet u klikken op het gedeelte van de weg waar de fout zich bevindt. Ik heb dit geprobeerd op een lange oprit waar gegevens ontbreken, net als in uw geval. Ik ontdekte dat toen ik op het weggedeelte klikte, het in ongeveer 15 secties alleen al op deze oprit was verdeeld. Ze geven u geen informatie over de snelheidslimiet op de website, dus het is moeilijk om precies te weten wat er aan de hand is. Ze hebben snelheidslimieten in de mobiele app, maar alleen als u zich op de locatie bevindt. Ik denk niet dat ze degene die ik in het bugrapport heb verzonden al hebben opgelost. Het is zeker suboptimaal.

• Like
Reactions: DocScott
Houd er rekening mee dat er eigenlijk geen legitieme reden is voor TACC om ongecommandeerde snelheidsveranderingen te initiëren. Voor zover ik weet, doet CC dit niet in andere voertuigen.
Ze staan niet toe dat je de automatische piloot meer dan 5 mph boven de snelheidslimiet op stadswegen etc. gebruikt. Dus als je overgaat naar een weg die beperkt is, verandert hij de snelheid als deze meer dan 5 mph overschrijdt. Dit kan wenselijk zijn als de kaartgegevens correct zijn en vereist zullen zijn met FSD. TACC alleen heeft niet dezelfde beperking en ik denk niet dat het de snelheid verandert. Doet het dat?

• Like
Reactions: Mr. Spacely
TACC alone doesn't have the same restriction and I don't think it changes speed. Does it?
TACC alleen heeft niet dezelfde beperking en ik denk niet dat het de snelheid verandert. Doet het dat?[/QUOTE] TACC alleen verandert de snelheid niet als gevolg van snelheidslimietwijzigingen, maar het zal de snelheid tijdelijk veranderen als het vaststelt dat u zich op een snelwegknooppunt of afrit bevindt. Zie mijn eerdere post in dit draadje.

Ze staan niet toe dat je de automatische piloot meer dan 5 mph boven de snelheidslimiet op stadswegen, enz. gebruikt. Dus als je overgaat naar een weg die beperkt is, verandert de snelheid als deze meer dan 5 mph overschrijdt. Dit kan wenselijk zijn als de kaartgegevens correct zijn en vereist zijn met FSD. TACC alleen heeft niet dezelfde beperking en ik denk niet dat het de snelheid verandert. Doet het dat?
In het voorbeeld dat ik eerder plaatste, veranderde het de ingestelde snelheid tijdens het gebruik van TACC.

In je TMC-bericht zeg je dat het gebeurt bij een snelwegknooppunt. TACC kan je ingestelde snelheid tijdelijk verminderen bij knooppunten, zelfs als de snelheidslimiet niet verandert. Uit de handleiding:

Indien ingeschakeld op een snelwegknooppunt of afrit, kan Traffic-Aware Cruise Control je ingestelde snelheid verminderen in stappen van 5 mph (5 km/h) - tot wel 25 mph (40 km/h) - om beter overeen te komen met de gerapporteerde snelheden van andere Tesla-voertuigen die op die specifieke locatie hebben gereden. Om dit te negeren en door te gaan met cruisen op je ingestelde snelheid, tik je op het gaspedaal of raak je de plus (+) of min (-) knop op het touchscreen aan. De nieuwe ingestelde snelheid wordt gehandhaafd voor de duur van het knooppunt of de afrit (tenzij je deze negeert of Traffic-Aware Cruise Control annuleert). Na het knooppunt of de afrit kan de ingestelde snelheid terugkeren of veranderen, afhankelijk van de nieuwe locatie. Als je bijvoorbeeld een andere snelweg bent opgereden, keert de ingestelde snelheid terug naar de ingestelde snelheid die in gebruik was voordat je het knooppunt opreed.
Het is interessant dat ze hun eigen snelheidsdatabase hebben. Je zou denken dat ze een deel van deze ontbrekende kaartgegevens daarmee zouden kunnen oplossen. Ik weet alleen dat er iets moet veranderen, anders gaan zelfrijdende auto's 30 mph rijden in gebieden waar iedereen anders 60 mph rijdt. Dat is onveilig en zou de passagiers enorm angstig maken.

Discussion starter · #36 ·
Laten we het niet eens hebben over de merkschade die ongetwijfeld ontstaat doordat Tesla-auto's constant op de rem trappen op drukke snelwegen en gevaarlijke verkeersonderbrekingen veroorzaken. Mensen zullen zeggen: "Ik zou me niet in zo'n ding laten betrappen". Ze moeten dit gisteren repareren.

Discussion starter · #37 ·
Ze staan niet toe dat je de automatische piloot meer dan 5 mph boven de snelheidslimiet gebruikt op straten in de stad, enz. Dus als je overgaat naar een weg die beperkt is, verandert de snelheid als deze meer dan 5 mph te hoog is. Dit kan wenselijk zijn als de kaartgegevens correct zijn en vereist zullen zijn met FSD. TACC alleen heeft niet dezelfde beperking en ik denk niet dat het de snelheid verandert. Doet het dat?
Dit doet het wel alleen op TACC, en het doet het op de snelweg, en het zal vaak plotseling de snelheid veranderen naar 30 mph onder de snelheidslimiet. Het doet het op schijnbaar willekeurige en willekeurige punten langs de weg, blijkbaar als reactie op recente of historische files. Het is ook niet alleen in mijn omgeving, ik heb in het weekend een reis naar Brooklyn gemaakt en het gebeurde in CT, NY, MA en NH. Dit zijn ook geen obscure wegen, dit is op I95, de oostkustversie van I5 voor jullie gebruikers uit Californië.

Om te beginnen, ik wou echt dat Tesla gewoon gewone cruise control zou aanbieden, zodat ik niet continu mijn snelheid hoef te controleren tijdens het cruisen op de snelweg, want de "actieve" cruise is onbruikbaar in zijn huidige vorm. Het verandert willekeurig zijn setpoint terwijl ik op de snelweg cruise, waardoor mijn auto plotseling vertraagt zonder reden. Het is niet alleen irritant, het is ook gevaarlijk. Vandaag op weg naar mijn werk veranderde het plotseling van een setpoint van 73 mph naar 30 en begon hard te remmen. Dit gebeurde bij klaarlichte dag en goed weer, terwijl er geen andere auto's waren op een paar honderd meter voor me (niet dat het oké zou zijn om dit onder andere omstandigheden te doen). Als een apart probleem zal het vaak (zoals misschien een of twee keer per mijl) op de rem gaan terwijl ik andere voertuigen op aangrenzende rijstroken inhaal, vermoedelijk omdat de software denkt dat de aangrenzende auto's misschien naar mijn rijstrook gaan (wat niet zo is).
Ik merk dat handmatig langzamer verkeer aan mijn rechterkant inhalen vaak een tijdelijke snelheidsdaling veroorzaakt als ik NOA of gewone TACC gebruik. Het doelwit bevindt zich altijd in mijn rechter voorste kwadrant.

Houd er rekening mee dat er eigenlijk geen legitieme reden is voor TACC om ongecommandeerde snelheidsveranderingen te initiëren.
Ja, die is er wel degelijk, en mijn auto op 16.2 doet dit heel, heel goed. Voorbeeld: noordwaarts rijden op I-85 naar Piedmont Triad International (PTI) airport. Met TACC, NoAP en al het andere. Op eigen kracht met bevestiging van mij door het stuurwiel te draaien, verlaat het voertuig automatisch de I-85 (70 mph limiet), vermindert de snelheid voor de oprit, reset de snelheid voor de volgende Interstate (65 mph), verlaat automatisch een andere Interstate en reset de snelheid naar 55 mph, de limiet op die weg, en neemt dan de afslag naar de luchthavenoprit, waarbij de snelheid opnieuw wordt verlaagd naar de nieuwe limiet van 45 mph. Dan verbreekt NoAP de verbinding en blijven TACC en AutoSteer actief. Vrij verbazingwekkend voor mij, want het werkte allemaal goed en zonder momenten van terreur voor mij of de omringende bestuurders. Samenvattend: dit waren vier ongecommandeerde snelheidsveranderingen, die alle nodig waren vanwege veiligheid (vermindering van de oprit-snelheid) of veranderingen in de wettelijke snelheidslimieten. Naar mijn mening moet de auto dit aankunnen, en dat doet hij.

Ja, dat is er inderdaad, en mijn auto op 16.2 doet dit heel, heel goed. Voorbeeld: rijdend naar het noorden op I-85 naar Piedmont Triad International (PTI) airport. Gebruikmakend van TACC, NoAP en al het andere. Op eigen kracht, met bevestiging van mij door aan het stuur te draaien, verlaat het voertuig automatisch de I-85 (70 mph limiet), vermindert de snelheid voor de oprit, reset de snelheid voor de volgende Interstate (65 mph), gaat automatisch naar een andere Interstate en reset de snelheid naar 55 mph, de limiet op die weg, neemt dan de afrit naar de oprit van de luchthaven en vermindert opnieuw de snelheid naar de nieuwe limiet van 45 mph. Dan verbreekt NoAP de verbinding en blijven TACC en AutoSteer actief. Vrij verbazingwekkend voor mij, want het werkte allemaal goed en zonder momenten van terreur voor mij of de omringende bestuurders. Samenvattend: dit waren vier ongevraagde snelheidsveranderingen, die allemaal nodig waren vanwege veiligheid (vermindering van de oprit snelheid) of veranderingen in de wettelijke snelheidslimieten. Naar mijn mening moet de auto dit aankunnen, en dat doet hij.
Mooi als het werkt. Op weg naar mijn werk heeft de straat een snelheidslimiet van 60 km/u, maar de auto denkt dat het 80 is en wil versnellen, dus dat is niet zo geweldig. Er moet absoluut een instelling zijn om het uit te schakelen.

21 - 40 of 53 Posts