Tesla Owners Online Forum banner
41 - 60 of 153 Posts
2024.45.32.15 (FSD 12.6.3) 2023 MY HW3, vreselijke release voor mij, de laatste build was zoveel beter. Kan een rijstrook niet goed vasthouden op FSD (met echt duidelijke markeringen), en beslissingen komen ofwel heel laat of heel vroeg - ik wou dat ik terug kon naar de laatste build, want die was tot nu toe de beste.

Probeer uw camera's opnieuw te kalibreren. De laatste 2 updates vereisten dit om dit en vele andere afwijkingen te corrigeren.
Herijking loste de inbraak in een eindigende samenvoegstrook 30 minuten later niet op.

Ik heb geen probleem met camerarekalibratie op periodieke basis. Het kan nog een tweede probleem oplossen.

Bob Wilson

Mijn Model 3 uit 2018 ging van v2024.45.32.10 naar .15 en daarna, na slechts 6 dagen, naar .20. Ik heb de .15-release niet lang genoeg gehad om de auto die week zelfs maar te besturen. De .20-release kwam gisteravond en ik ga vandaag rijden om te bepalen wat (anders) kapot is.

12.6.4 - een inval in de eindvoegstrook op een toegangscurve. Het is geen eerdere voegstrook binnengedrongen. Moet getest worden omdat het reproduceerbaar was.

Bob Wilson

Dit is een reproduceerbare "inval in de binnenkort eindigende merge lane:"

Een eerdere versie op een rechte toegangsweg gebeurt niet meer. Het lijkt ook gerelateerd aan wat ik de "Wilson Weave" noemde, die een bocht naar links naar een hondenpark nadert. De auto weet dat hij linksaf gaat, maar herkent niet dat hij voortijdig een linksafvoegstrook heeft gekozen.

Bob Wilson

Nog een FSD-probleem:

In plaats van rechts de juiste rijstrook in te gaan, reed FSD rechtstreeks de tegenovergestelde richting in, de linkerrijstrook.

Bob Wilson

Niets nieuws hier. Doe dat al sinds de vroege versies van V11
'Regressietesten' genoemd, test ik na elke release elke reproduceerbare fout die ik ken opnieuw om te zien wat er in de huidige release zit. Nu vul ik het aan met video en een aanbeveling dat we op de juiste stuurknop moeten drukken en moeten zeggen, wanneer het gebeurt:
"rapport reed in een frontale botsingsstrook"​

Bob Wilson

Heb gisteren met mijn Model 3 uit 2018 met FSD v12.6.4 een rit van 40 mijl gemaakt en daarbij een grote verscheidenheid aan verschillende soorten wegen ervaren. In tegenstelling tot v12.6.3 bleef hij altijd in zijn rijstrook. Maar de onnodige neiging naar de linkerlijn is er nog steeds.

Als ik me plotseling van een jaar geleden naar de huidige prestaties zou kunnen verplaatsen, zou ik enthousiast zijn over FSD. Maar met de vergelijking met de huidige HW4 FSD 13.2.* voel ik de tekortkomingen van HW3 sterk aan.

Komt deze rotonde overeen met de rotondes waarvan is gemeld dat ze een probleem hebben?
Image

Ik kan deze gemakkelijk testen:
  • Invoegen vanaf het oosten, middelste rijstrook en bestemming zuid, middelste rijstrook?
    • Geen impliciete rijstrookwisseling na 3/4 van de cirkel
  • Invoegen vanaf het zuiden, middelste rijstrook en bestemming noord, buitenste rijstrook?
    • Impliciete rijstrookwisseling na 1/2 van de cirkel
  • Invoegen vanaf het oosten, middelste rijstrook en bestemming zuid, buitenste rijstrook?
    • Impliciete rijstrookwisseling na 3/4 van de cirkel
Het zou me helpen als je een kaartweergave kunt delen van een rotonde die tot problemen heeft geleid. Deze heeft twee in- en uitrijstroken die de cirkel inrijden, rondrijden en verlaten. Alle andere in Madison County zijn enkelbaans in en uit.

Een open uitnodiging: geef een kaart weer die een reproduceerbaar probleem met FSD laat zien, en ik zal proberen het te repliceren en te documenteren met een video. Begrijp dat intermitterende problemen mogelijk moeilijker te repliceren zijn, omdat er mogelijk andere, onafhankelijke variabelen zijn, zoals verlichting en verkeer, die veel moeilijker te repliceren zijn.

Bedankt,
Bob Wilson

ps. "Integration and Test Engineering" was een van mijn favoriete banen.

Bij de eerste benadering kon ik een probleem met een rotonde filmen dat ik later niet kon repliceren:
  • Eerste incident had een volgende auto
    • Naderend de rotonde vanaf de vijfbaansweg, Oost, zette de auto de linker richtingaanwijzer aan. Na het oversteken van de brug waar de middenbaanlijn op de brug brak, reed de auto de middelste linker afslagstrook in. Bij de rotonde begon hij terug te keren naar de oorspronkelijke rijstrook, maar er was een volgende auto. Uit voorzorg remde ik tot stilstand. Ze stopten ook en toeterden. FSD voltooide toen het terugkeren naar de juiste rijstrook en voltooide de rotonde.
  • Tweede succesvolle poging, geen andere auto's in de buurt
    • Knipperlicht actief maar het stuurde niet de middelste, linker afslagstrook in. Al het andere was normaal.
  • Alle andere pogingen vanuit verschillende benaderingen werkten perfect.
Bob Wilson

Onverwacht neveneffect, ik had grote, zeer snelle SD-kaarten besteld:
Image

Het effect was dat de videobestanden met een factor 9x groeiden, van ~4 MB naar ~38 MB:
Image

Meer pixels per videobestand op basis van de snelheid en grootte van de SD-kaart was een verrassing. Maar nu bevatten de "SavedClips" submappen een grotere set van meerdere bestanden.

Bob Wilson

Onverwacht neveneffect, ik had grote, zeer snelle SD-kaarten besteld:

Het effect was dat de videobestanden met een factor 9x groeiden, van ~4 MB naar ~38 MB:
Dat maakt me achterdochtig over de SD-kaarten die je hebt gekocht. Ik heb nog geen meldingen gezien van een Tesla die grotere bestanden opslaat op basis van de grootte van de opslag.

Stuur me een PB met het adres en ik stuur je er een om te testen. Ik was ook achterdochtig.

Mijn speculatie: de hogere schrijfsnelheid activeert de grotere bestanden. Ik heb geen gedetailleerde bestandsanalyse gedaan om te zien of ze 'Easter Eggs' bevatten.

Voer H2testw uit op de kaart.
Klaar. In eerdere versies had ik virtuele mappen gemaakt met behulp van MacOS-partitionering. Nu laat ik de auto de formattering van een enkele, dedicated SD-kaart afhandelen en ze presteren allemaal hetzelfde.

De reden voor deze post is het documenteren van FSD dat door rood licht rijdt:

Dit is de tweede van drie van dergelijke gebeurtenissen. De eerste ging verloren toen het afbeeldingsbestand verouderd was.

Bob Wilson

Hier zien we FSD voortijdig veranderen in een vroege richtingstrook en vervolgens verder rijden over doorgetrokken gele lijnen:

Bob Wilson

Hier had FSD de richtingaanwijzer links aangezet en was gestopt. Maar de richtingaanwijzer links bleef aan. Toen het licht op groen sprong, probeerde het voor het tegemoetkomende verkeer over te steken:

Bob Wilson

In dit geval had FSD de auto op een kruispunt in de juiste rijstrook. Vervolgens veranderde het tijdens het links afslaan naar de verkeerde rijstrook, om pas terug te veranderen zodra het de kruising verliet. De bestemming vereiste een rechtsaf in de laatste rijstrook.

Hier had FSD de linker richtingaanwijzer aangezet en was gestopt. Maar de richtingaanwijzer, links, bleef aan. Toen het licht op groen sprong, probeerde het voor het tegemoetkomende verkeer over te steken.
Dat is een vreemde kruising. Maar ik kan uit deze clip niet echt opmaken wat je zegt dat er verkeerd is gegaan. Het lijkt erop dat het groen licht had en op de juiste manier rechtdoor ging terwijl het groen licht had. Zeg je dat de richtingaanwijzer aan stond en/of dat het had moeten afslaan?

41 - 60 of 153 Posts