Tesla Owners Online Forum banner

Model 3 met kinderen

1 reading
153K views 189 replies 70 participants last post by  gleb  
#1 · (Edited)
Oorspronkelijk had ik gehoopt mijn Model 3 in Fremont op te halen met mijn gezin en terug te rijden naar Florida voor een roadtrip met het gezin. Ik wist dat het krap zou worden, aangezien het een kleinere auto was dan onze Model S, maar ik had het gevoel dat we het konden laten werken als we minimaal zouden inpakken. Als de bagageruimte onvoldoende was, konden we altijd wat bagage op de vloer van de achterbank opbergen, omdat geen van de voeten van de kinderen de vloer nog aanraakt.

Mijn vrouw was sceptisch dat we het konden laten werken, aangezien we smalle autostoeltjes in de Model S moeten gebruiken en ze de passagiersstoel in een enigszins oncomfortabele positie moest hebben met de naar achteren gerichte autostoel van de baby. Om het probleem met de naar achteren gerichte autostoel op te lossen, heb ik onderzoek gedaan en ontdekt dat de fabrikant van de autostoel een hoekversteller maakte: https://us.diono.com/product/radian-angle-adjuster/ Dat probleem was dus opgelost in de Model S.

Ik vergeleek alle passagiersafmetingen van de Model S met de Model 3 en ze zijn vrijwel identiek (er kan hier een onjuiste buitenafmeting zijn, ik weet niet meer of ik die heb aangepast, maar dat is niet relevant voor deze analyse):

Image

Er is 1" minder schouderruimte, maar ik zag dat niet als een dealbreaker verdeeld over 3 stoelen. Dus ik overtuigde mijn vrouw dat het zou werken met onze smalle autostoeltjes en de hoekversteller op de naar achteren gerichte stoel.

Zoals de meesten van jullie weten, is de gezinsreis niet gelukt. Maar op basis van mijn ervaring met het zitten op alle stoelen zelf, voelde het voor mij alsof alle afmetingen van de Model S vrijwel behouden bleven in de Model 3.

Tot vandaag heb ik geprobeerd de kinderen uit de auto te houden, omdat ze alles willen aanraken en schoppen, en snot en kwijl overal op willen wrijven. Vanavond heb ik me echter gecommitteerd om de Model 3 naar een lokaal evenement te brengen, zodat lokale Tesla-eigenaren de Model 3 konden bekijken.

Ik werd vanmorgen vroeg wakker om de autostoeltjes te installeren en kwam een paar problemen tegen waar ik iedereen met kinderen van op de hoogte wil stellen.

Ten eerste zijn er slechts twee Latch-aansluitingen. Geen groot probleem, maar ik denk dat iedereen zich ervan bewust moet zijn dat er geen Latch-punten zijn voor de middelste stoel.

Ten tweede zal zelfs met de hoekversteller een naar achteren gericht autostoeltje de voorstoel voor de meesten in een oncomfortabele positie brengen. Vergelijk mijn stoel, opgesteld voor mij (1,70 m), met de passagiersstoel. Ik heb ongeveer 1/2" ruimte tussen de achterkant van de autostoel en de voorstoel gelaten om flexibiliteit mogelijk te maken wanneer deze wordt belast.

Image

Dit is beheersbaar als de passagier klein is, of als je gewoon een paar boodschappen in de buurt doet, maar niet voor lange roadtrips.

Ten derde is de breedte van de achterbank niet groot genoeg voor drie smalle autostoeltjes. Nogmaals, dit zijn stoelen die werken in de Model S. Ik heb zelfs geprobeerd stoelen te verplaatsen en verschillende stoelen te gebruiken die in de MS werken, maar geen enkele configuratie werkte om 3 autostoeltjes mogelijk te maken.

Image

Image

(excuseer de vieze stoel)

Eerlijk gezegd, tenzij je kind 6+ is en super mager, denk ik niet dat ze tussen twee autostoeltjes zouden passen zonder een booster:

Image

Hoewel Tesla zegt dat de auto geschikt is voor 5 volwassenen, en ik weet zeker dat het voor korte afstanden kan, weet ik niet of ik 3 kinderen veel verder dan 30 minuten tot een uur op de achterbank zou meenemen. Zelfs als geen van hen in autostoeltjes zat.

Ik wil niet dat iemand dit opvat als een Model 3- of Tesla-haterpost, dat is niet wat ik doe. Bekijk mijn eerdere berichten en je zult zien dat ik hier alleen ben om te helpen en te proberen mensen te informeren. Aangezien er geen Model 3's in showrooms te zien zijn, wil ik dat kopers met kinderen weten waar ze aan toe zijn. Ik denk dat de Model 3 prima zou werken voor een gezin van 4, maar een gezin van 5 zou moeilijk te laten werken zijn als je primaire voertuig. Als secundair voertuig zou het meestal prima zijn, zolang je niet tegelijkertijd drie autostoeltjes in de auto nodig hebt.

*Mods: Ik weet dat er een Model 3 Review-thread is, maar ik vond dit belangrijk genoeg om een ​​aparte thread te vereisen. Als je het daar niet mee eens bent, kun je gerust naar de Review-thread gaan.

#2 ·
Ten tweede, zelfs met de hoekversteller zal een naar achteren gericht autostoeltje de voorstoel in een oncomfortabele positie brengen voor de meesten.
Ik neem aan dat u met 'oncomfortabel' bedoelt dat de stoel rechterop moet staan in vergelijking met achterover leunen? Zo ja, dan wilde ik alleen maar toevoegen dat sommigen (oké, ik in ieder geval) autostoeltjes rechtop prettig vinden en het oncomfortabel vinden om achterover te leunen. En ja, de maattabel die u hebt opgenomen, was de vroege die met fouten werd vrijgegeven. Moet 82,2 zijn met spiegels en 76,1 opgevouwen.

#3 ·
Ik neem aan dat je met 'ongemakkelijk' bedoelt dat de stoel rechterop moet staan in vergelijking met achterover leunen? Zo ja, dan wilde ik alleen maar toevoegen dat sommigen (oké, ik in ieder geval) autostoelen rechtop prettig vinden en het ongemakkelijk vinden om achterover te leunen.
En ja, de maattabel die je hebt opgenomen was de vroege die met fouten is vrijgegeven. Moet 82,2 zijn met spiegels en 76,1 opgevouwen.
LOL, ik heb de disclaimer over de buitenafmetingen erin gezet omdat ik wist dat je me weer zou corrigeren!

De passagiersstoel moet behoorlijk ver naar voren worden geduwd en moet behoorlijk rechtop staan om de achterwaarts gerichte stoel met hoekversteller vrij te maken. Ik denk dat je hem volledig verticaal of zelfs een paar graden achterover kunt zetten, maar dan moet je de stoel ver naar voren zetten. Tenzij je kleiner bent dan 1,50 m (schatting), zullen ofwel je benen ongemakkelijk zijn, ofwel je rug, de keuze is aan jou.

#4 ·
Oké, klopt het beenruimtecijfer achterin dan niet op de grafiek? Het toont slechts een verschil van ¼" tussen de S en 3, dus ik zie niet in hoe dat kleine beetje zo'n groot verschil zou maken voor uw voorpassagiersruimte met het autostoeltje tussen de twee voertuigen geïnstalleerd. Lijkt een verwaarloosbaar verschil als het autostoeltje comfortabel in de S werkt, het zou hetzelfde moeten zijn, maar met de voorstoel ¼" verder naar voren in de 3. @RiggerJon plaatste eerder foto's van een typisch naar achteren gericht autostoeltje achter de 6'+ bestuurdersstoel met centimeters over, dus ik ben gewoon benieuwd naar de disconnect. Niet bekend met het autostoeltje dat u gebruikt en of het aanzienlijk meer ruimte van voor naar achter inneemt dan die @RiggerJon liet zien, dus dat zou het probleem kunnen zijn, maar ik wilde er alleen maar op wijzen dat alleen omdat uw specifieke apparatuur mogelijk niet werkt, niet betekent dat anderen dat niet zouden doen.

#5 ·
Ok, dus klopt het beenruimtegetal achterin dan niet op de kaart? Het toont slechts een ¼" verschil tussen de S en 3, dus ik zie niet hoe dat kleine verschil zo'n groot verschil zou maken voor je voorpassagiersruimte met het autostoeltje tussen de twee voertuigen geïnstalleerd. Lijkt een verwaarloosbaar verschil als het autostoeltje comfortabel in de S werkt, het zou hetzelfde moeten zijn, maar met de voorstoel ¼" verder naar voren in de 3. @RiggerJon plaatste eerder foto's van een typisch naar achteren gericht autostoeltje achter de 6'+ bestuurdersstoel met centimeters speling, dus ik ben gewoon benieuwd naar de discrepantie. Niet bekend met het autostoeltje dat je gebruikt en of het aanzienlijk meer ruimte van voor naar achter inneemt dan die van @RiggerJon, dus dat zou het probleem kunnen zijn, maar ik wilde er alleen maar op wijzen dat alleen omdat je specifieke apparatuur mogelijk niet werkt, niet betekent dat anderen dat niet zouden doen.
Ik weet niet zeker welk nummer niet klopt. Ik ben het ermee eens, het zou hetzelfde moeten zijn als je alleen de MS/M3-nummers in een vacuüm vergelijkt, maar om welke reden dan ook werkt het in werkelijkheid niet. Je kunt op de foto de positie van de bestuurdersstoel vergelijken met de passagiersstoel, hij staat aanzienlijk verder naar voren, in inches. Ik kan op een gegeven moment een meetlint op beide auto's leggen en proberen het uit te zoeken.

Kun je me alsjeblieft de foto @RiggerJon sturen zodat ik kan vergelijken? Het enige dat ik over mijn stoel weet, is dat ik diepgaand heb onderzocht wat de beste autostoel was die in de Model S paste, en zo kwam ik bij de Diono Radian R100. Het is een dure stoel van hoge kwaliteit en hij is aanzienlijk kleiner dan de meeste naar achteren gerichte stoelen. Ik neem aan dat er naar achteren gerichte stoelen zijn die dichter bij verticaal staan dan deze, maar aangezien ik al een hoekversteller heb toegevoegd om deze stoel dichter bij verticaal te krijgen, weet ik niet hoeveel verticaler je zou kunnen gaan en het veilig zou zijn.

Ik ben geen autostoel-expert, maar hier staat dat naar achteren gerichte autostoeltjes 30-45 graden moeten zijn, dus ik betwijfel of je veel verticaler dan 30 graden zou moeten gaan met het autostoeltje.

Naar achteren gerichte autostoeltjes moeten worden achterovergeleund tot tussen 30 en 45 graden afhankelijk van de instructies van de fabrikant van het autostoeltje...
http://www.carseatsite.com/reclineangle.htm

#10 ·
Ik denk dat het hier deel van uitmaakte, maar kan de foto's met de achterwaarts gerichte stoel op de basis niet vinden
Dat is een basis voor een babyautostoeltje, geen achterwaarts gerichte stoel. Die zijn veel kleiner en zijn alleen goed tot +/- 20 lbs, of wanneer je fysiek niet in staat bent om een baby in een draagzak te krullen. Wanneer ze +/- 20 lbs bereiken, moet je overschakelen naar een achterwaarts gerichte autostoel totdat ze eruit groeien en ouder zijn dan 2 jaar. Er is dus een minimum van 1,5 jaar na de autostoel die je nodig hebt voor een achterwaarts gerichte stoel.

Ik ben het ook niet eens met de bewering dat een volwassene tussen twee autostoeltjes zou passen. Ik kan bijna garanderen dat mijn autostoelbases smaller zijn dan die in Bonnie's Tweet. Dit zijn enkele van de slankste bases, zo niet de slankste bases die er zijn. Kijk naar de ruimte tussen deze twee smalle autostoelbases. Er is nauwelijks meer dan de breedte van de neerklapbare armsteun beschikbaar, die slechts breed genoeg is voor één bekerhouder. Maar je zou tenminste opzij kunnen leunen, als je één achterwaarts gerichte stoel had. Als je er twee naar voren gericht had, zou je voorover moeten leunen (ervan uitgaande dat je überhaupt je kont tussen de twee stoelen zou kunnen passen).

Image

#11 ·
Dit is een van de belangrijkste redenen voor de populariteit van Minivans en SUV's in de VS. De vooruitgang van de wetgeving inzake kinderbescherming (bijv. vereisten voor autostoeltjes) maakt het erg moeilijk. Zeker mijn moeder zou de logistieke prestaties van verbazing (bijv. 4 van ons in een VW Kever (jaren 70)) niet hebben kunnen managen als ze zich aan de moderne wetten had moeten houden. Misschien is de Y veel beter voor dit type activiteit als men geen X of S kan of wil krijgen. Toch zou ik denken dat een klein gezin prima zou zijn, zo niet een beetje krapjes in een 3.

#13 ·
Er is bijna niets dat ik meer haat dan naar achteren gerichte autostoeltjes! :mad: Ze zuigen en passen niet goed in een sedan, zelfs niet in full-size sedans. Gelukkig heb ik grote jongens en de 2e zal over een paar maanden uit deze positie groeien (en ik laat mijn vrouw ze meestal in haar SUV meenemen ;)), ruim voordat ik mijn Model 3 krijg.

#14 ·
Ik heb herinneringen aan mijn ouders die mij en mijn zus (4 en 3 jaar oud) in de laadbak van de pick-up truck gooiden voor een reis van Pittsburgh naar Philadelphia.

"Veiligheid" was dat mijn vader ons vertelde om tegen de cabine van de truck te gaan zitten. ;)

#17 ·
Bedankt voor het plaatsen, hoewel dit vervelend nieuws is. We hebben 2 kinderen (3,5 jaar en 1,5 jaar), maar hebben deze auto nodig om mogelijk een derde autostoeltje te kunnen plaatsen tijdens zijn levensduur. Uit de meetgegevens en de gelegenheid die ik kreeg om in You You's auto te zitten toen hij tijdens zijn roadtrip in Denver was, had ik de indruk dat het kon. Hmmm.

Wat betreft de ruimte van voor naar achter, als de achterbank van de Model 3 vlakker is, zou dit ervoor zorgen dat een naar achteren gericht zitje meer achterover leunt, waardoor er minder ruimte overblijft. Dat is logisch. Ik zie echter niet in waarom je hem niet meer zou kunnen kantelen om de stoel verticaler te laten staan. Ik begrijp uw verwijzing naar veiligheidsaanbevelingen tussen 30-45 graden, maar als de Model S toestaat dat de stoel verticaler staat vanwege de schuine achterbank en dat als "veilig" wordt beschouwd, weet ik niet zeker waarom je dat niet in de 3 zou kunnen nabootsen en het ook als veilig zou kunnen beschouwen. Zijn uw andere autostoeltjes ook naar achteren gericht? Zou het helpen als u de naar achteren gerichte stoel in het midden en de naar voren gerichte stoelen of stoelverhogers aan de buitenkant installeert om het probleem met de ruimte van voor naar achter op te lossen? Dit zou ook de ruimte van links naar rechts helpen.

Ik zal dit draadje nauwlettend volgen, want dit is grotendeels het scharnierpunt om de Model 3 wel of niet te krijgen.

#22 ·
Bedankt voor het plaatsen, hoewel dit vervelend nieuws is. We hebben 2 kinderen (3,5 jaar en 1,5 jaar), maar hebben deze auto nodig om mogelijk een derde autostoeltje te kunnen plaatsen tijdens zijn levensduur. Uit de meetgegevens en de gelegenheid die ik kreeg om in de auto van You You te zitten toen hij in Denver was tijdens zijn roadtrip, had ik de indruk dat het kon. Hmmm.

Wat betreft de ruimte van voor naar achter, als de achterbank van de Model 3 vlakker is, zou dit ervoor zorgen dat een naar achteren gericht stoeltje meer achterover leunt, waardoor er minder ruimte overblijft. Dat is logisch. Ik zie echter niet in waarom je het niet meer zou kunnen kantelen om de stoel verticaler te laten staan. Ik begrijp je verwijzing naar veiligheidsaanbevelingen tussen 30-45, maar als de Model S toestaat dat de stoel verticaler staat vanwege de schuine achterbank en dat als "veilig" wordt beschouwd, weet ik niet zeker waarom je dat niet in de 3 zou kunnen nabootsen en het ook als veilig zou kunnen beschouwen. Zijn je andere autostoeltjes ook naar achteren gericht? Zou het helpen als je het naar achteren gerichte stoeltje in het midden en de naar voren gerichte stoeltjes of boosters aan de buitenkant installeert om het probleem met de ruimte van voor naar achter op te lossen? Dit zou ook de ruimte van links naar rechts verbeteren.

Ik zal dit draadje nauwlettend volgen, aangezien dit grotendeels het scharnierpunt is om de Model 3 wel of niet te nemen.
Ik weet niet zeker of de vlakke stoel het probleem is, dat is maar een gok van mij. Ik denk dat ik er nog een paar graden uit zou kunnen persen, maar wat moet ik doen, een paar ongeteste kussens eronder proppen? Andere stoelen zijn niet naar achteren gericht. Ze zitten in boosters. Naar achteren gericht in het midden verergert het probleem voor de bestuurder, wat voor mij onacceptabel is. Je kunt misschien meer ruimte voor de passagier creëren, maar ten koste van de bestuurder.

• Like
Reactions: PaulJB
#19 ·
Of er al dan niet 3 autostoeltjes op de achterbank passen, bevestigde hij dat er maar bevestigingen voor twee zijn. Zijn er manieren om een ​​derde kinderzitje veilig vast te zetten zonder de benodigde LATCH-bevestigingspunten?

(Ik heb nog nooit een kinderzitje geïnstalleerd, dus vergeef me mijn onwetendheid)
Ja, je kunt de veiligheidsgordel gebruiken, wat de methode was voor meerdere jaren vóór LATCH-aansluitingen. LATCH is handig, maar ik weet niet zeker of het veiliger is.

#20 ·
Image
Een kind van 5 11/12 jaar past tussen de twee stoelen. Als ze 6 is, hoeft ze in Florida geen stoelverhoger te hebben.

#21 ·
View attachment 4950 Een kind van 5 11/12 jaar past tussen de twee stoelen. Als ze 6 is, hoeft ze in Florida geen stoelverhoger te hebben.
Het kan op andere manieren minder nuttig zijn, maar zou je je font-to-back spacing kunnen oplossen met de naar achteren gerichte stoel door hem in het midden te plaatsen en de stoelverhogers aan de buitenkant te hebben?

#27 ·
Ik weet het niet. Mijn vrouw rijdt in een '16 GMC Acadia (full size SUV die iets groter is dan het huidige model) en ik moest de stoel naar voren/rechtop zetten dan ik anders zou doen (meer rechtop dan wat ik op de foto kan zien).

Goed nieuws is dat achterwaartse stoelen een kortetermijnprobleem zijn.

Bedankt voor het plaatsen trouwens - je hebt gelijk over het gebrek aan informatie en ik hoop dat je meer van je observaties plaatst.

#29 ·
Je kunt wel zien dat het een beetje smaller is op de achterbank van de Model 3 in deze vergelijkingsvideo. De man legt uit dat de schouderruimte in de S wordt bekneld doordat de ramen schuin staan, terwijl ze in de 3 verticaler zijn. De S is breder dan de 3, maar de schouderruimte wordt in de S bekneld. De 3 heeft slechts 1 inch minder schouderruimte dan de S vanwege de hoek van de ramen van de S. Als ze dezelfde hoek hadden, zou de 3 veel minder schouderruimte hebben. Het verschil in schouderruimte zou meer dan 1 inch lager zijn in de auto onder het raam. Ik vermoed dus dat de Model 3 1,5 tot 2 inch minder heupruimte moet hebben dan de Model S. Dat is waarschijnlijk de hoofdoorzaak van het probleem met de 3 autostoeltjes.

• Like
Reactions: Kizzy and garsh
#30 ·
Je kunt wel zien dat het een beetje smaller is op de achterbank van de Model 3 in deze vergelijkingsvideo. De man legt uit dat de schouderruimte in de S wordt bekneld door de schuine ramen, terwijl ze in de 3 verticaler zijn. De S is breder dan de 3, maar de schouderruimte wordt in de S bekneld. De 3 heeft slechts 1 inch minder schouderruimte dan de S vanwege de hoek van de ramen van de S. Als ze dezelfde hoek hadden, zou de 3 veel minder schouderruimte hebben. Het verschil in schouderruimte zou groter zijn dan 1 inch lager in de auto onder het raam. Dus ik vermoed dat de Model 3 1,5 tot 2 inch minder heupruimte moet hebben dan de Model S. Dat is waarschijnlijk de hoofdoorzaak van het probleem met de 3 autostoeltjes.

https://insideevs.com/tesla-model-3-versus-model-s-rear-seat-comparison-video/
Volgens Teslarati is het verschil in heupruimte in feite 2,3 inch, dus uw interpretatie lijkt correct.

*Edit: Link toegevoegd: https://www.teslarati.com/tesla-model-3-interior-space-vs-model-s-x/

#36 ·
Na een heel weekend met de twee oudere kinderen rondgereden te hebben, denk ik dat de Model 3 prima werkt als tweede auto voor een gezin met 3 kinderen, zolang ze allemaal naar voren gericht zijn en er minstens één oud genoeg is om in een stoelverhoger of gewoon op de stoel te zitten. Degene in de stoelverhoger of stoel zou hoogstwaarschijnlijk op de middelste stoel zitten, omdat ik niet denk dat twee naar voren gerichte autostoeltjes op de markt naast elkaar passen. Dus het oudere kind in het midden, kon niet te breed zijn.

Ik hoopte de Model 3 als onze primaire auto te gebruiken, zoals ik mijn Model S gebruik, maar met de beperkingen van de achterbank en de bagageruimte, denk ik dat we het grootste deel van de tijd in de minivan zouden zitten, wat ik niet kan uitstaan. Als de Model 3 onze tweede auto wordt, is er eigenlijk geen reden om $9.000 te betalen voor de batterij met lange afstand, omdat ik de auto niet zou gebruiken voor gezinsuitstapjes. Als ik 200+ mijl voor mijn werk zou moeten rijden, zou ik ofwel de korte afstand laten werken en een extra stop maken om op te laden, een huurauto nemen en geen kilometers op mijn auto zetten, of de primaire auto nemen en mijn vrouw de tweede auto voor de dag laten gebruiken.

Ervan uitgaande dat de Model Y de komende jaren beschikbaar zal zijn en de breedte van de achterbank op de een of andere manier wordt aangepakt, zou ons perfecte scenario een Short Range Model 3 voor mij zijn als tweede auto en een Long Range Model Y voor mijn vrouw als onze primaire auto. Ik realiseer me dat de Model X qua formaat waarschijnlijk logischer is, maar dat kunnen we ons gewoon niet veroorloven.

#43 · (Edited)
Ik heb eindelijk de autostoeltjes terug uit de Model Three gehaald en in de Model S gezet. De kinderen zijn meestal niet verkleed als piraten, maar we zijn op weg naar de Gasparilla-parade. En voor Lucca krijgt hij de roze stoelverhoger van zijn zus, zo gaat dat als je het tweede kind bent… :D

#56 ·
Diono is 33,5 inch van voor naar achter in een Model S met de hoekversteller, maar de hoofdsteun is niet verstelbaar, dus dat is de maximale diepte. De stoelen zijn vlakker in de Model 3, dus dat kan je nog een paar graden extra geven. Misschien 34-35 inch.

#57 ·
Ik denk dat het belangrijk is om te onthouden dat er verschillende andere smalle autostoelopties zijn naast Diono Radians. De Radians zijn geweldige smalle autostoelen die door veel mensen worden gebruikt die proberen er 3 naast elkaar te plaatsen, maar ze hebben nadelen, waarvan één de afstand van voor naar achter is. Als iemand die probeert 3 autostoelen achterin een Model 3 te plaatsen, pauzeerde ik zeker toen @danzgator zijn problemen beschreef bij het plaatsen van meerdere autostoelen. Dit is echter slechts één reeks pogingen met een beperkt aantal autostoelvarianten.

Op basis van mijn beoordeling van autostoelinformatie online, de tijd die ik heb besteed aan het persoonlijk bekijken van de Model 3 en ervaring in onze Toyota Prius uit 2012, ben ik nog steeds voorzichtig optimistisch dat er een oplossing zal zijn voor 3 autostoelen naast elkaar achterin de Model 3, en ik denk dat er absoluut geen probleem zou moeten zijn om een goede oplossing te vinden voor 2 naast elkaar achterin. Het kost gewoon iemand om een Model 3 te huren/lenen/meenemen om naar Babys R Us te gaan en de juiste pasvorm te vinden om het te laten werken. Als niemand anders het doet tegen de tijd dat ik moet bevestigen, zal ik een manier vinden om het te doen. Als het me niet lukt, moeten we onze bestelling waarschijnlijk annuleren. Ik ben een reserveringshouder van dag 1, dus ik zal het waarschijnlijk moeten uitzoeken voordat sommigen van jullie je bestelling moeten bevestigen.

Ter achtergrond: we hebben kinderen van 3,5 en 1,5 jaar die we in onze Toyota Prius plaatsen. Ze rijden zelfs al naast elkaar, achterwaarts gericht van 1,5 jaar achter de bestuurder (ik ben 1,80 m en het is geen probleem) en voorwaarts gericht van 3,5 jaar in het midden. Ik heb er geen zorgen over dat we een derde achter de passagier in de Prius zouden kunnen plaatsen als we zouden moeten.

#59 · (Edited)
Ik denk dat het belangrijk is om te onthouden dat er verschillende andere smalle autostoelopties zijn naast Diono Radians. De Radians zijn geweldige smalle autostoelen die door veel mensen worden gebruikt die proberen er 3 naast elkaar in te passen, maar ze hebben nadelen, waarvan één de afstand van voor naar achter is. Als iemand die probeert 3 autostoelen naast elkaar op de achterbank van een Model 3 te plaatsen, pauzeerde ik zeker toen @danzgator zijn problemen beschreef om meerdere autostoelen naast elkaar te krijgen. Dit is echter slechts een reeks pogingen met een beperkt aantal autostoelvarianten.

Op basis van mijn beoordeling van autostoelinformatie online, de tijd die ik heb besteed aan het persoonlijk bekijken van de Model 3 en ervaring in onze Toyota Prius uit 2012, ben ik nog steeds voorzichtig optimistisch dat er een oplossing zal zijn voor 3 autostoelen naast elkaar op de achterbank van de Model 3, en denk ik dat er absoluut geen probleem zou moeten zijn om een goede oplossing te vinden voor 2 naast elkaar op de achterbank. Het kost gewoon iemand om een Model 3 te huren/lenen/meenemen om naar een Babys R Us te gaan en de juiste pasvorm te vinden om het te laten werken. Als niemand anders het doet tegen de tijd dat ik moet bevestigen, zal ik een manier vinden om het te doen. Als het me niet lukt, moeten we onze bestelling waarschijnlijk annuleren. Ik ben een reserveringshouder van dag 1, dus ik zal het waarschijnlijk moeten uitzoeken voordat sommigen van jullie je bestelling moeten bevestigen.

Ter achtergrond: we hebben kinderen van 3,5 en 1,5 jaar die we in onze Toyota Prius plaatsen. Sterker nog, ze rijden al naast elkaar, achterwaarts gericht 1,5 jaar oud achter de bestuurder (ik ben 6' en het is geen probleem) en voorwaarts gericht 3,5 jaar oud in het midden. Ik heb er geen zorgen over dat we geen derde achter de passagier in de Prius zouden kunnen plaatsen als we zouden moeten.
Ik heb herhaaldelijk gezegd dat de auto prima is voor twee kinderen en dat drie haalbaar is, als er tenminste één in een booster zit.

Ik ben er vrij zeker van dat de Diono de slankste is, met een basis van 13" breed. Zoals ik in mijn oorspronkelijke bericht zei, heb ik meerdere combinaties geprobeerd met verschillende stoelen en boosters die in de Model S werken en geen enkele werkte. De Bubble Bum booster werkt in het midden, maar als je geen kind hebt dat oud genoeg is om in een rugloze booster te zitten, is dat geen optie.

Drie Diono Radians kunnen werken, maar ik denk persoonlijk van niet. Ik had er geen drie om het te proberen, maar als ik kijk naar de ruimte die naast de Diono overblijft, denk ik dat het 1"+ te kort zou zijn. De Bubble Bum is 13" breed op het breedste punt en paste redelijk strak in het midden. De Diono is 17" op het breedste punt, dus een derde zou waarschijnlijk niet in het midden passen. Je zou waarschijnlijk fysiek drie breed kunnen krijgen en de deuren kunnen sluiten, maar ik denk niet dat ze goed/veilig zouden zitten.

Hopelijk bewijst iemand me ongelijk, maar ik denk gewoon niet dat drie autostoelen haalbaar zijn.

Bewerken: in uw Teslarati-artikel staat 52,4" heupruimte. Als dat klopt, is de Diono 17" breed op het breedste punt. 17" x 3 is 51", dus de deuren zouden sluiten, maar de buitenste stoelen zouden waarschijnlijk aan de rand van het kussen zitten of er een beetje afhangen. Hoogstwaarschijnlijk zouden ze niet kunnen vastklikken. Om drie stoelen te plaatsen en de buitenste twee vast te zetten, denk ik dat je 3 stoelen nodig hebt die 14" of mogelijk zelfs 15" breed zijn op het breedste punt. De Diono en de Clek zijn waarschijnlijk te breed. De Cocorro kan werken met een maximale breedte van 15", maar is slechts goed tot 40 lbs. Mijn 3 11/12-jarige weegt 52 lbs en mijn 5 11/12-jarige weegt 48 lbs. Wat doe je na 40 lbs?

Ik denk dat het antwoord is om iemand de afstand tussen alle vergrendelingspunten te laten meten. Dan denk ik dat je de maximale breedte per stoel kunt extrapoleren en kunt zien of er een stoel bestaat met die maximale breedte.

• Like
Reactions: Cowby
#58 ·
Als voorbeeld van andere opties hebben we dit Combi Coccoro converteerbare autostoeltje dat onze beide kinderen op een gegeven moment hebben gebruikt. Het is echt maar 15,5 inch breed en 28 inch diep achterwaarts gericht. We hebben het achterwaarts gericht gebruikt voor ons eerste kind gedurende 2 jaar voordat we het overbrachten naar ons jongere kind.

https://www.combiusa.com/Coccoro-p/8220.htm

Van de Combi website:

"De Coccoro is geschikt voor kinderen van 19 tot 40 inch, achterwaarts gericht van 3 tot 33 pond en voorwaarts gericht vanaf 1 jaar en 20 pond tot 40 pond."
Afmetingen achterwaarts gericht: 17,5" H x 15,5" B x 28" D
Afmetingen voorwaarts gericht: 23" H x 15,5" B x 22" D