Tesla Owners Online Forum banner

Voetgangerswaarschuwingssysteem (BoomBox) Retrofit voor Model 3 van vóór juli 19'

83K views 212 replies 48 participants last post by  helloitsjared  
#1 · (Edited)
Oké, voor iedereen met een Model 3 van vóór juli 19' die Boombox wil, dit is hoe ik de mijne heb geïnstalleerd en geactiveerd.

Ik ben niet verantwoordelijk voor schade die u kunt veroorzaken bij het installeren hiervan of voor vervallen garantie. Zorg ervoor dat uw auto volledig is uitgeschakeld voordat u dit installeert (via 12v en hoogspanningsverbinding)

Er zijn ook een paar dingen waar u op moet letten in uw auto, zoals of u de draden onder het dashboard hebt om op aan te sluiten en of uw auto het luidsprekerrooster onder de rechter voorkant van de onderste spatbeschermer heeft. Als u deze 2 dingen heeft, heeft u een Tesla-servicemonteur nodig om de configuratiewijziging te schakelen. Ik ontdekte dat de monteur van de mobiele service dit gelukkig graag voor mij deed, maar uw resultaten kunnen variëren.

De onderdelen die nodig zijn om dit te installeren zijn:

Tesla Voetgangerswaarschuwingsluidspreker: # 1299965-00-A (ik betaalde $ 55,00 van Tesla)

Schroeven om de luidspreker te bevestigen: # 1128091-00-B (x3)

Connector voor voetgangersluidspreker: # PT3703 Pigtail (GM-onderdeelnummer)

Voldoende draad om van RF Kick Panel naar het voorbumpergebied te lopen

IMG_0087.jpeg

Eerst moet je de draden van de MCU vinden die de luidspreker zouden moeten voeden en ze gemakkelijk vinden onder het kickpaneel aan de passagierskant in een twisted pair die naar een connector hoger onder het dashboard gaat

IMG_0088.jpeg

zoals je kunt zien, is mijn harnas gebouwd in februari 2019, waardoor het ver onder de afsnijding ligt voor native Boombox/luidsprekerinstallatie per Tesla.

IMG_0084.jpeg

Ik heb Taps geïnstalleerd om de benodigde draden te splitsen, je kunt elke gewenste methode gebruiken, zorg er gewoon voor dat ze van elkaar geïsoleerd zijn en geen kortsluiting kunnen veroorzaken

IMG_0085.jpeg

De twisted grijze en witte draden zijn de draden voor PWS, mijn harnas had deze helemaal tot een connector en stopte daar.

Opmerking: de witte draad is positief en grijs is negatief

IMG_0086.jpeg

De zwarte connector waar de draden stoppen.

IMG_0098.jpeg
IMG_0099.jpeg
IMG_0095.jpeg

Zodra ik de draden had getapt, leidde ik ze voorzichtig door de rubberen grommet en in een draadboom aan de passagierskant met de rest van het harnas en volgde gewoon het harnas langs de carrosserie en liet het vallen naar de bestemming (PWS-luidspreker)

IMG_0094.jpeg

Zodra u de connector hebt aangesloten, moet de positieve draad zich aan de linkerkant van de connector bevinden, met het label van de luidspreker naar boven gericht en kijkend naar de achterkant (draadkant) van de connector met de clip naar boven gericht.

Op dit punt heb je nog steeds geen werkende luidspreker of Boombox, maar je kunt een soft reboot uitvoeren (houd de scrollwielen ingedrukt) en de luidspreker functioneert voor voorwaartse en achterwaartse geluiden nadat de auto is opgestart (hierdoor weet je dat je installatie succesvol was)

Maar de auto keert terug naar niet-werkend nadat de auto in een diepe slaap gaat. Op dit punt moet u een servicemonteur vragen om de wijziging voor u aan te brengen, ik had al een afspraak voor mobiele service voor andere dingen, dus ik vroeg de monteur gewoon toen hij kwam om het voor mij in te schakelen.

Nadat ik de servicemonteur had laten zien (hij keek gewoon naar de luidspreker om te controleren of deze er was en was aangesloten), veranderde hij mijn configuratie om de luidspreker in te schakelen.

IMG_0093.jpeg

aaaaaand....... Het werkt. Megaphone werkt ook in de Tesla-app.

Even ter info: ik was oorspronkelijk bang dat het na een software-update terug zou keren, maar ik heb vorige week een update geïnstalleerd en het is nog steeds geactiveerd en werkt geweldig.

#3 ·
Netjes; nu moet ik uitzoeken of ik de bedrading onder het dashboard in mijn 2018 Tesla 3 heb. Ik denk dat ik het niet heb.
Voor zover ik weet, is dit zeer beperkt tot een paar voertuigen die zijn geproduceerd van april-juli 2019 (tussenfase waarin ze begonnen met het configureren van voertuigen om de PWS te ondersteunen).

owns 2023 Tesla Model Y Performance
  • Like
Reactions: Ed Woodrick
#5 ·

Relevant part:
"De PWS kan worden toegevoegd aan voertuigen gebouwd tussen juli 2019 en september 2020, aangezien er een kabelboom en luidsprekergrille onder de voorbumper zouden moeten zitten, alleen de luidspreker niet. Dus als je de PWS niet hebt, maar je auto is tussen deze maanden gemaakt, controleer dan deze retrofits om te zien of je PWS-mogelijkheden hebt. Na installatie zou je je auto in de drive-stand moeten kunnen zetten en hij begint te zoemen! Je hebt GEEN boombox-mogelijkheden totdat je contact opneemt met je servicecenter en vraagt of ze de update voor je willen pushen."

Volgens de bovenstaande link begon de bedrading in juli 2019.

owns 2023 Tesla Model Y Performance
#6 ·

Relevant deel:
"De PWS kan worden toegevoegd aan voertuigen gebouwd tussen juli 2019 en september 2020, aangezien er een kabelboom en luidsprekerrooster onder de voorbumper zouden moeten zitten, alleen de luidspreker niet. Dus als je de PWS niet hebt, maar je auto tussen deze maanden is gemaakt, controleer dan deze retrofits om te zien of je PWS-mogelijkheden hebt. Na installatie zou je je auto in de drive moeten kunnen zetten en het begint te zoemen! Je hebt GEEN boombox-mogelijkheid totdat je contact opneemt met je servicecenter en vraagt of ze de update voor je willen pushen."

Volgens de bovenstaande link begon de bedrading in juli 2019.
We hebben het hier niet over de kabelboom onder de frunk, we hebben het over een kabelboom onder het dashboard (connector X908). We verzamelen informatie over de vraag of zelfs 18' of begin 19' auto's de connector onder het dashboard zullen hebben. Mijn auto is gebouwd in april 19' en volgens Tesla heeft mijn auto niet de vereiste kabelboom en zal mijn auto geen geluid maken of Boombox draaien, maar dat doet het wel, zoals ik hier heb aangegeven. Nogmaals, ik betwist niet het feit dat er een officiële deadline voor is via Tesla, maar dat is hier niet het hele verhaal. Ik heb in het begin gezegd dat de auto het luidsprekerrooster nodig heeft, dus dat was vanaf het begin duidelijk.

#10 ·
Op basis van het aantal keren dat ik mensen ben genaderd, ben ik zeker geïnteresseerd in het inschakelen van PWS. Omdat mijn Model 3 van juni 2019 is, is het waarschijnlijk dat de bedrading die ik heb dit zou kunnen ondersteunen. Dat gezegd hebbende, het lijkt erop dat de draden die je hebt afgetapt ergens eindigen (zwarte connector getoond in de fotoserie). Zou het schoner zijn om te proberen die stekker aan te sluiten in plaats van de draden af te tappen? Was het mogelijk om te bepalen of die draden ergens toegankelijk naartoe gingen?

#11 ·
Gebaseerd op het aantal keren dat ik mensen ben genaderd, ben ik zeker geïnteresseerd in het inschakelen van PWS. Omdat mijn Model 3 een build uit juni 2019 is, is het waarschijnlijk dat de bedrading die ik heb dit zou kunnen ondersteunen. Dat gezegd hebbende, lijken de draden die je hebt afgetapt ergens te eindigen (zwarte connector getoond in de fotoserie). Zou het schoner zijn om te proberen die stekker aan te sluiten in plaats van de draden af ​​te tappen? Was het mogelijk om te bepalen of die draden ergens toegankelijk naartoe gingen?
De 2 draden eindigen bij de zwarte connector die je daar op onze voertuigen ziet. Op latere voertuigen gaan de draden naar die connector en gaan dan verder naar de voorkant van het voertuig waar de luidspreker zich bevindt. Het zou mogelijk zijn om de pinnen voor de zwarte connector te kopen en de pinnen in het vrouwelijke uiteinde van die connector te plaatsen en de draden van daaruit te laten lopen (zoals af fabriek). Ik vond het niet zo belangrijk omdat die draden geen significante stroom voeren, alleen audiosignaal, dus de aftakkingen die ik heb gebruikt, werken prima voor deze toepassing, het hangt er gewoon van af of je wilt dat het er 100% OE uitziet.

#14 ·
Ik denk dat hij verwijst naar twee stukken draad die van die zwarte connector naar de voorkant van de auto lopen, waar de luidspreker zou zitten. Tenzij die draden in de kabelboom aan de voorkant zitten bij deze tussentijdse uitvoeringen. Ik vermoed dat dat niet zo is en dat de zwarte connector alleen de twee pinnen heeft en de bedrading later is toegevoegd.

#15 ·
Ik denk dat hij verwijst naar twee lengtes draad om van die zwarte connector naar de voorkant van de auto te laten lopen, waar de luidspreker zou zitten. Tenzij die draden in de kabelboom aan de voorkant zitten bij deze tussentijdse uitvoeringen. Ik vermoed dat dat niet zo is en dat de zwarte connector alleen de twee pinnen heeft en dat de bedrading later is toegevoegd.
Oké. Ja, er zijn geen draden voor PWS na de zwarte connector. Er zouden 2 aansluitingen aan de andere kant van de zwarte connector moeten worden toegevoegd en naar de PWS-locatie moeten worden geleid, ongeveer 3,5 - 4 ft draad. In plaats van met de aansluitingen te werken, heb ik gewoon de kabelboom voor de connector afgetapt om naar de luidspreker te lopen. Dit kan eenvoudig worden teruggedraaid door de draadtaps te verwijderen, ze prikken alleen door de isolatie van de draad.

#26 ·
Ja, de draden zitten in mijn 12/18 Model 3. Hier is een screenshot van een video die ik heb gemaakt. Dit was alleen om te testen of het werkte. Dus mijn uiteindelijke installatie is een stuk schoner.
Kun je de videolink delen? Ik vraag me af of mijn juli 2018 de bedrading heeft; maakt me niet druk om de boombox, maar ik schrik voor altijd onoplettende mensen op parkeerplaatsen.
dank

#29 ·
Ik heb een serviceverzoek aangemaakt in de Tesla-app onder de sectie "Software Update" om te zien of Tesla Boombox aan mijn auto zou toevoegen. In eerste instantie probeerden ze me af te wimpelen door te zeggen dat mijn auto de functie niet ondersteunde, maar ik liet ze weten dat ik de bedrading en de luidspreker zelf had geïnstalleerd en dat de voetgangerswaarschuwingsgeluiden werden afgespeeld tijdens het rijden en achteruitrijden. Dus boden ze aan om Boombox op afstand toe te voegen voor de reguliere installatiekosten minus de kosten van de onderdelen. Ik stemde ermee in (kostte me $161,30 en ik betaalde via de app). Daarna liet ik ze weten dat Boombox geweldig werkte na het opnieuw opstarten van mijn auto en ze bedankten me voor mijn feedback en dat ik de eerste klant was bij wie mijn servicecenter dit op afstand heeft gedaan. Ik heb al foto's gedeeld van mijn draad aftappen en marine luidspreker die ik hier heb gebruikt https://teslaownersonline.com/threa...trian-warning-system-boombox-retrofit-for-pre-july-19-model-3.20199/post-330990

Hier zijn de berichten en de factuur

Hier is een gemarkeerde weergave van waar en hoe ik mijn luidsprekerdraden heb afgetapt

Hier is hoe ik mijn MPP aluminium onderschild heb aangepast om de luidspreker direct onder de voorste motor te monteren

Hier is hoe het er geïnstalleerd uitziet. Ik wilde de luidspreker omhoog brengen om water uit het gat te laten lopen. Mijn enige zorg is of er water op de achterkant van de luidspreker spat en zich daar verzamelt, het kan er uiteindelijk voor zorgen dat modder en vuil zich daar ophopen en de conus bevriezen (waardoor er weinig of geen geluid is). Maar ik heb een identieke reserve luidspreker die ik kan vervangen als dat gebeurt. Als die uiteindelijk faalt, bestel ik de OEM Tesla-luidspreker en monteer ik deze op dezelfde plek.

#30 ·
Ik heb een serviceverzoek aangemaakt in de Tesla-app onder de sectie "Software Update" om te zien of Tesla Boombox aan mijn auto zou toevoegen. Eerst probeerden ze me af te wimpelen door te zeggen dat mijn auto de functie niet ondersteunde, maar ik liet ze weten dat ik de bedrading en de luidspreker zelf had geïnstalleerd en dat de voetgangerswaarschuwingsgeluiden werden afgespeeld tijdens het rijden en achteruitrijden. Dus boden ze aan om Boombox op afstand toe te voegen voor de reguliere installatiekosten minus de kosten van de onderdelen. Ik stemde ermee in (kostte me $161,30 en ik betaalde via de app). Daarna liet ik ze weten dat Boombox geweldig werkte na het opnieuw opstarten van mijn auto en ze bedankten me voor het geven van feedback en omdat ik de eerste klant was bij wie mijn servicecenter dit op afstand heeft gedaan. Ik heb al foto's gedeeld van mijn draadverbinding en de marineluidspreker die ik hier heb gebruikt https://teslaownersonline.com/threa...trian-warning-system-boombox-retrofit-for-pre-july-19-model-3.20199/post-330990

Hier zijn de berichten en de factuur
View attachment 41206

View attachment 41207

Hier is een gemarkeerde weergave van waar en hoe ik mijn luidsprekerdraden heb aangesloten
View attachment 41210

Hier is hoe ik mijn MPP aluminium onderschild heb aangepast om de luidspreker direct onder de voorkant van de motor te monteren
View attachment 41209

View attachment 41211

View attachment 41212

Hier is hoe het er geïnstalleerd uitziet. Ik wilde de luidspreker omhoog brengen om water uit het gat te laten lopen. Mijn enige zorg is of er water op de achterkant van de luidspreker spat en zich daar ophoopt, waardoor er uiteindelijk modder en vuil op kan komen en de conus op zijn plaats kan bevriezen (waardoor er weinig volume of geen geluid is). Maar ik heb een identieke reserve luidspreker die ik kan vervangen als dat gebeurt. Als die uiteindelijk faalt, bestel ik de OEM Tesla-luidspreker en monteer ik deze op dezelfde plek.
Gast, dit is ongelooflijk goede info.!!!! Bedankt voor het harde werk!!! Blij dat meer mensen dit werkend kunnen krijgen met mijn gids.

#32 ·
Tesla activeerde vandaag op afstand gratis de boombox op mijn 2018 Model 3 Performance! Had een coole servicemedewerker die zei dat het maar een paar klikken kost. Ik volgde het advies van @android04 om een software serviceverzoek te doen. Bedankt voor alle hulp in deze thread.

Attachments

#33 ·
Tesla activeerde vandaag op afstand gratis de boombox op mijn 2018 Model 3 Performance! Had een coole servicemedewerker die zei dat het maar een paar klikken kost. Ik volgde het advies van @android04 om een software serviceverzoek te doen. Bedankt voor alle hulp in deze thread.
Fijn dat je het gratis hebt gekregen. Het is waarschijnlijk een van die dingen die in een grijs gebied vallen, dus het kan afhangen van de servicemedewerker en hoe ze het in het systeem coderen.

#37 · (Edited)
Ik heb besloten om aftermarket te gaan met stereo 150 Amp real Boombox, aangezien Tesla het niet kan uitzoeken voor mijn 18. Ik kan ook een vriendelijke claxon toevoegen, wat moeilijk lijkt voor de AI om mee om te gaan, misschien als ze de stengel verwijderden. Elon wil een gigabox

#39 ·
ik heb maandenlang geprobeerd om Tesla het te laten activeren en ze willen het gewoon niet doen. Misschien komt het omdat ik in SOCAL ben en ze allemaal zo streng zijn. Dus ik heb het project opgegeven en de luidspreker eruit gehaald
De "terugroepactie" die de meeste leuke dingen uitschakelde, deed de belangrijkste reden verdwijnen waarom ik mijn PWS achteraf heb ingebouwd. Ik zou niet de moeite en de kosten (het kostte me $140 om het te activeren) hebben gedaan als ik had geweten dat ik niet het ijsjeswagen-geluid of Toss A Coin To Your Witcher of welk nummer dan ook kon afspelen tijdens het rijden of het oproepen van de auto.

#43 ·
[ЦИТАТА="android04, сообщение: 347166, участник: 9555"]
Ik weet niet zeker of je op zoek bent naar de juiste kabelboom, maar ja, je kunt de PWS in je auto upgraden als deze bedoeld is voor de Amerikaanse markt.
[/ЦИТИРОВАТЬ]
Bedankt.
De auto is voor de Amerikaanse markt. Naar welke kabelboom moet ik zoeken?
Oké, je auto komt uit Noord-Amerika. Welk jaar is het? Als hij ouder is en nog niet de draden heeft voor de luidspreker voor de rechter voorband, moet je je eigen twee draden trekken vanaf achter het kickpaneel van de passagier. Je grootste probleem is dat Tesla de functie niet voor je activeert, maar als je toegang hebt tot Toolbox, kun je het waarschijnlijk zelf doen.

Ik zat er ook naast toen ik zei dat je misschien niet naar de juiste kabelboom keek. Je zit in het juiste gebied, zoek gewoon de witte en grijze draden om in te tappen.

#47 ·
Vier keer scheepsrecht? Ik heb de luidspreker teruggeplaatst in mijn Model 3 uit 2018, een mobiele service gepland en gezegd dat ik hem net had geïnstalleerd en activering nodig had. Ze hebben het goedgekeurd en op de factuur staat software-update goodwill. Of het nu doorgaat als ze aankomen? Wie weet, maar het is dichterbij dan ik ooit ben geweest, wat een regelrechte NEE was.

#48 ·
4e keer scheepsrecht? Ik heb de luidspreker teruggeplaatst in mijn model 3 uit 2018, een mobiele service gepland en gezegd dat ik hem net had geïnstalleerd en activering nodig had. Ze hebben het goedgekeurd en op de factuur staat software-update goodwill. Of het nu lukt als ze komen? Wie weet, maar het is dichterbij dan ik ooit ben geweest, wat een regelrechte NEE was
Ze zouden het op afstand moeten kunnen activeren. Laat ze weten wanneer de auto een tijdje geparkeerd staat, zodat ze op afstand kunnen inloggen en de configuratie kunnen wijzigen.

#50 ·
Ik ben bezorgd dat, zelfs als het lukt om het te activeren, de volgende update het zal verbreken. En het is waanzin dat Tesla je dit aandoet terwijl je probeert je auto en voetgangers veiliger te maken. Een andere reden om een eigen service en DC-laden te hebben, wordt in de toekomst een enorm probleem voor Tesla-bezitters.

#51 ·
Ik ben bezorgd, zelfs als het lukt om het te activeren, zal de volgende update het kapot maken. En het is waanzin dat Tesla je dit aandoet terwijl je probeert je auto en voetgangers veiliger te maken. Een andere reden dat het hebben van een eigen service en DC-laden een enorm probleem gaat worden voor Tesla-bezitters in de toekomst
Als Tesla Boombox voor hen activeert, zal het niet kapot gaan bij de volgende update, omdat het permanent zal zijn. Als ze het zelf doen via Toolbox, kan het wel gebeuren.

#56 ·
Is er iemand in de omgeving van Fort Worth of Dallas die me kan helpen of de PWS-bedrading en luidsprekerinstallatie voor me kan uitvoeren? Ik weet dat er een aantal technisch onderlegde mensen in DFW zijn die dit misschien al hebben gedaan en ik ben bereid te betalen voor hun arbeid/tijd. Ik ben aan de SW-kant van Fort Worth / Benbrook. 12/18 Model 3 MR

#57 ·
Volgende week koop ik een Model 3 Performance uit 2018. Begrijp ik het goed dat ik gewoon die draden kan aftappen die zich aan de onderkant van de passagierskant bevinden, twee generieke draden helemaal naar beneden kan laten lopen naar waar de luidspreker zou zitten en gewoon een Tesla-luidspreker kan kopen, en dat deze dan als PWS functioneert? Het grootste probleem zou zijn om het servicecentrum de auto opnieuw te laten configureren voor een PWS-hardware met boombox.

#58 ·
Volgende week een 2018 model 3 performance kopen.
Begrijp ik het goed dat ik gewoon die draden kan aftappen die zich aan de onderkant van de passagierskant bevinden, twee generieke draden helemaal naar beneden kan laten lopen naar waar de luidspreker zou zitten en gewoon een Tesla-luidspreker kan kopen, en dat deze dan als PWS functioneert?
Het grootste probleem zou zijn om het servicecentrum de auto opnieuw te laten configureren voor een PWS-hardware met boombox?
U heeft gelijk. U hoeft niet eens de Tesla PWS-luidspreker te kopen (het frontpaneel van uw auto heeft geen luidsprekerrooster of montagegaten ervoor) en kunt in plaats daarvan elke marine-luidspreker gebruiken. Als u de Tesla PWS-luidspreker wel koopt (of ervoor kiest om een marine-luidspreker te gebruiken), zult u moeten uitzoeken hoe u deze in de frunk-ruimte kunt monteren, zodat het geluid naar beneden of in de richting van de wielkasten wordt afgespeeld. Het moeilijke deel kan het trekken van de twee draden van de voetenruimte van de passagier naar de frunk-ruimte zijn, maar er zit een gigantische rubberen grommet in de voetenruimte waar u ze doorheen kunt laten lopen. Dan moet u in de app een serviceafspraak maken om Tesla Boombox op afstand te laten inschakelen. Als u geluk heeft, doen ze het gratis. Zo niet, dan brengen ze u er kosten voor in rekening. Ik heb de retrofit in 2018 gedaan toen we meer leuke functionaliteit hadden, maar nu Tesla gedwongen werd de leuke dingen te verwijderen, zou ik de retrofit niet doen.

#63 ·
Oké, voor iedereen die een Model 3 van vóór juli 2019 heeft en Boombox wil, dit is hoe ik de mijne heb geïnstalleerd en geactiveerd. Ik ben niet verantwoordelijk voor schade die u kunt veroorzaken bij het installeren hiervan of voor het ongeldig maken van de garantie. Zorg ervoor dat uw auto volledig is uitgeschakeld voordat u met deze installatie begint (via 12v en hoogspanningsontkoppeling) Er zijn ook een paar dingen waar u op moet letten in uw auto, zoals of u de draden onder het dashboard hebt om op aan te sluiten en of uw auto het luidsprekerrooster onder de rechter voorkant van de onderste spatbeschermer heeft. Als u deze 2 dingen heeft, heeft u een Tesla-servicetechnicus nodig om de configuratiewijziging te activeren. Ik ontdekte dat de mobiele servicetechnicus dit gelukkig graag voor mij wilde doen, maar uw resultaten kunnen variëren. De onderdelen die nodig zijn om dit te installeren zijn: Tesla Voetgangerswaarschuwingsluidspreker: # 1299965-00-A (ik betaalde $ 55,00 van Tesla) Schroeven om de luidspreker te bevestigen: # 1128091-00-B (x3) Connector voor voetgangersluidspreker: # PT3703 Pigtail (GM-onderdeelnummer) Voldoende draad om van RF Kick Panel naar Front Bumper Area te lopen View attachment 41033 Eerst moet u de draden van de MCU vinden die de luidspreker zouden moeten voeden en ze gemakkelijk vinden onder het kickpaneel aan de passagierskant in een gedraaid paar dat naar een connector hoger onder het dashboard gaat View attachment 41034 zoals u kunt zien, is mijn harnas gebouwd in februari 2019, waardoor het ver onder de afsnijding voor de native Boombox/luidsprekerinstallatie per Tesla valt. View attachment 41030 Ik heb Taps geïnstalleerd om de benodigde draden te splitsen, u kunt elke gewenste methode gebruiken, zorg er gewoon voor dat ze van elkaar geïsoleerd zijn en geen kortsluiting kunnen veroorzaken View attachment 41031 De gedraaide grijze en witte draden zijn de draden voor PWS, mijn harnas had deze helemaal tot aan een connector en stopte daar. Opmerking: de witte draad is positief en grijs is negatief View attachment 41032 De zwarte connector waar de draden stoppen. View attachment 41038 View attachment 41039 View attachment 41037 Nadat ik de draden had afgetapt, leidde ik ze voorzichtig door de rubberen doorvoertule en in een kabelboom aan de passagierskant met de rest van de kabelboom en volgde ik gewoon de kabelboom langs de carrosserie en liet ik hem vallen naar zijn bestemming (PWS-luidspreker) View attachment 41036 Zodra u de connector hebt aangesloten, moet de positieve draad zich aan de linkerkant van de connector bevinden, met het label van de luidspreker naar boven gericht en kijkend naar de achterkant (draadkant) van de connector met de clip naar boven gericht. Op dit punt heeft u nog steeds geen werkende luidspreker of Boombox, maar u kunt een soft reboot uitvoeren (houd de scrollwielen ingedrukt) en de luidspreker werkt voor voorwaartse en achterwaartse geluiden nadat de auto is opgestart (hierdoor weet u dat uw installatie succesvol was), maar de auto keert terug naar het niet werken nadat de auto in een diepe slaap gaat. Op dit punt moet u een servicetechnicus vragen om de wijziging voor u aan te brengen. Ik had al een afspraak voor mobiele service voor andere dingen, dus ik vroeg de technicus gewoon toen hij kwam om het voor mij in te schakelen. Nadat ik de servicetechnicus had laten zien (hij keek gewoon naar de luidspreker om te controleren of deze aanwezig en aangesloten was), veranderde hij mijn configuratie om de luidspreker in te schakelen. View attachment 41035 aaaaand....... Het werkt. Megaphone werkt ook in de Tesla-app. Even ter info: ik was oorspronkelijk bang dat het na een software-update terug zou keren, maar ik heb vorige week een update geïnstalleerd en het is nog steeds geactiveerd en werkt geweldig.
Is er een factuur die u kunt verstrekken om te laten zien, zodat Tesla me zal geloven dat het een softwareconfiguratie is. Ik word geweigerd, maar de luidspreker werkt en is aanwezig!

#64 ·
Oké, voor iedereen die een Model 3 van vóór juli 19 heeft en Boombox wil, zo heb ik de mijne geïnstalleerd en geactiveerd.

Ik ben niet verantwoordelijk voor schade die u kunt veroorzaken bij het installeren hiervan of voor het ongeldig worden van de garantie. Zorg ervoor dat uw auto volledig is uitgeschakeld voordat u met deze installatie begint (via 12v en hoogspanningsontkoppeling)

Er zijn ook een paar dingen waar u op moet letten in uw auto, zoals of u de draden onder het dashboard hebt om op aan te sluiten en of uw auto het luidsprekerrooster onder de rechter voorkant van de onderste spatbeschermer heeft. Als u deze 2 dingen heeft, heeft u een Tesla-servicetechnicus nodig om de configuratie te wijzigen. Ik ontdekte dat de mobiele servicetechnicus dit gelukkig graag voor mij deed, maar uw resultaten kunnen variëren.

De onderdelen die nodig zijn om dit te installeren zijn:

Tesla Voetgangerswaarschuwingsluidspreker: # 1299965-00-A (Ik heb $ 55,00 betaald van Tesla)

Schroeven om de luidspreker te bevestigen: # 1128091-00-B (x3)

Connector voor voetgangersluidspreker: # PT3703 Pigtail (GM-onderdeelnummer)

Voldoende draad om van RF Kick Panel naar het voorste bumpergebied te lopen

View attachment 41033
Eerst moet u de draden van de MCU vinden die de luidspreker zouden moeten voeden en ze gemakkelijk vinden onder het kickpaneel aan de passagierskant in een twisted pair die naar een connector hoger onder het dashboard gaat

View attachment 41034
zoals u kunt zien, is mijn harnas gebouwd in februari 2019, waardoor het ruim onder de afsnijding valt voor native Boombox/luidsprekerinstallatie per Tesla.

View attachment 41030
Ik heb Taps geïnstalleerd om de benodigde draden te splitsen, u kunt elke gewenste methode gebruiken, zorg er alleen voor dat ze van elkaar geïsoleerd zijn en geen kortsluiting kunnen veroorzaken

View attachment 41031
De twisted grijze en witte draden zijn de draden voor PWS, mijn harnas had deze helemaal tot aan een connector en stopte daar.

Opmerking: de witte draad is positief en grijs is negatief

View attachment 41032
De zwarte connector waar de draden stoppen.

View attachment 41038 View attachment 41039 View attachment 41037
Toen ik de draden eenmaal had afgetapt, leidde ik ze voorzichtig door de rubberen doorvoertule en in een draadboom aan de passagierskant met de rest van de draadboom en volgde gewoon de draadboom langs de carrosserie en liet hem vallen naar zijn bestemming (PWS-luidspreker)

View attachment 41036
Zodra u de connector hebt aangesloten, moet de positieve draad zich aan de linkerkant van de connector bevinden, met het label van de luidspreker naar boven gericht en kijkend naar de achterkant (draadkant) van de connector met de clip naar boven gericht.

Op dit punt heeft u nog steeds geen werkende luidspreker of Boombox, maar u kunt een soft reboot uitvoeren (houd de scrollwielen ingedrukt) en de luidspreker functioneert voor voorwaartse en achterwaartse geluiden nadat de auto is opgestart (hierdoor weet u dat uw installatie succesvol was)

Maar de auto keert terug naar het niet werken nadat de auto in een diepe slaap gaat. Op dit punt moet u een servicetechnicus vragen om de wijziging voor u aan te brengen. Ik had al een mobiele serviceafspraak voor andere dingen, dus ik vroeg de technicus gewoon toen hij kwam om het voor mij in te schakelen.

Nadat ik de servicetechnicus had laten zien (hij keek alleen naar de luidspreker om te controleren of deze aanwezig en aangesloten was), veranderde hij mijn configuratie om de luidspreker in te schakelen.

View attachment 41035

aaaaand....... Het werkt. Megaphone werkt ook in de Tesla-app.

Even ter info: ik was oorspronkelijk bang dat het na een software-update terug zou keren, maar ik heb vorige week een update geïnstalleerd en het is nog steeds geactiveerd en werkt geweldig.

kunt u mij een factuur van Tesla bezorgen voor de Boombox-configuratie met vermelding van waar en wanneer ze dit hebben gedaan? Ik krijg steeds een weigering. Toch is de luidspreker er, aangesloten en werkend! Ik heb zelfs gezegd dat ik zal betalen en dat is alsof ik geld naar ze toe gooi en ze willen het niet. LOL

#66 ·
Kun je me een factuur van Tesla bezorgen voor de boombox-configuratie, met daarop waar en wanneer ze het hebben gedaan? Ik word steeds geweigerd. Toch is de luidspreker er, aangesloten en werkend! Ik heb zelfs gezegd dat ik zal betalen en dat is alsof ik ze geld toewerp en ze willen het niet. LOL
Het wordt moeilijk, want ik heb het de eerste 3 keer geprobeerd en ze zeiden nee tegen geld etc. maar ik had geluk met eentje die gewoon ja zei, dus ik zou voorstellen om het te blijven proberen tot iemand oké zegt en meestal is het de mobiele service. Breng ze wat eten of zo als ze besluiten het gratis voor je te doen