Mijn Tesla 3 SR is pas 4 maanden oud met 4000 mijl. De actieradius is gedaald van 273 mijl naar 267 mijl bij 100% lading, dat is 2% in 4 maanden tijd. Is dit normaal? Heeft iemand dezelfde ervaring?
Je hebt tot nu toe uitstekende niet-degradatie. En ik verwacht niet dat je toekomstige resultaten lineair zullen zijn... ze zullen beter zijn dan dat. Maar... Je zou geen YouTube-klikken kunnen krijgen met je resultaten.In mijn wereld ben ik begonnen met 272 en ben nu gedaald naar 262 na 35.000 mijl. Het is ongeveer 3,5% verlies. Als het met deze snelheid blijft verliezen, zou ik bij 100K ongeveer 249 mijl moeten verliezen.
Dat is niet zo slecht. Duimen dat dit een lineair verlies is.
Ik denk erover om voor de lol een kanaal over Tesla te beginnen. Iemand op het werk bekijkt een gebruikte Tesla en ik heb hem ongeveer 30 minuten lang de oren van zijn hoofd gezeurd. Ik hou echt van het bedrijf dat deze auto heeft gemaakt. Ik heb de laagste van de laagste en het voelt beter aan dan alle andere ICE-auto's die ik heb gehad.Je hebt tot nu toe uitstekende niet-degradatie. En ik verwacht niet dat je toekomstige resultaten lineair zullen zijn... ze zullen beter zijn dan dat. Maar... Je zou geen YouTube-klikken kunnen krijgen met je resultaten.
Mijn tesla 3, 2024, twee maanden oud, 1600 km heeft zijn maximale bereik van 437 km zien dalen tot 422. 3% verlies. Ik ben bezorgd. Vreemd: Opladen op niveau 2, laad volle snelheid totdat het zijn huidige theoretische maximum bereikt, en dan uitschakelen.Mijn Tesla 3 SR is pas 4 maanden oud met 4000 mijl. De actieradius is gedaald van 273 mijl naar 267 mijl bij 100% lading, dat is 2% in 4 maanden tijd. Is dit normaal? Heeft iemand dezelfde ervaring?
Is het nu koud? Impact op het bereik. Mijn 2023 LFP heeft meer dan 30.000 mijl verloren, 4% en toen het vorige week hier in Chicago warmer was, steeg het aantal zelfs. (De eerste keer dat het omhoog ging) Ik weet niet zeker of het voor jou zal stabiliseren, maar voor mij is het wel gestabiliseerd.Mijn tesla 3, 2024, twee maanden oud, 1600 km, heeft zijn maximale bereik van 437 km tot 422 km. 3% verlies. Ik ben bezorgd. Vreemd: Opladen op niveau 2, opladen met volle snelheid totdat het zijn huidige theoretische maximum bereikte, en dan uitschakelen.
De temperatuur is hier in BC ongeveer 50F. Ik heb een tweede gedachte. Het lagere maximale bereik verscheen net na de software-update die vorige week werd verzonden. Ik geloof dat het er iets mee te maken heeft.Is het nu koud? Impacten variëren. Mijn 2023 LFP heeft meer dan 30.000 mijl verloren 4% en toen het vorige week hier in Chicago warmer was, ging het aantal eigenlijk omhoog. (Voor het eerst ging het omhoog) Ik weet niet zeker of het voor jou zal stabiliseren, maar voor mij wel.
Tesla betrok de LFP-blade-batterij alleen van CATL, toch?Is het verlies afhankelijk van de batterijfabrikant? Een manier om het te vertellen?
Ik denk dat ze ze nu ook van BYD krijgen. Ik geloof niet dat ze momenteel in Amerikaanse auto's voorkomen.Tesla betrok de LFP-blade-batterij alleen van CATL, toch?
In 23 toen ik mijn auto kreeg, weet ik niet zeker waar ze vandaan kwamen. Kan CATL zijn of misschien BYD.Tesla betrok de LFP-blade-batterij alleen van CATL, toch?