Tesla Owners Online Forum banner
101 - 120 of 213 Posts
Welnu, deze serviceadviseur weigert me een herconfiguratie via OTA te geven, tenzij ik een factuur voor de luidspreker had. Toen ik er een probeerde te bestellen, zeiden ze nee. Het begon goed tot ik om een factuur voor het onderdeel vroeg.
Ze hebben de afspraak in het servicecentrum nog niet geannuleerd. Ik hoop in de SC langs te gaan en te kijken of ze het kunnen doen.
Complete bull**** dat anderen het voor elkaar krijgen en soms zelfs gratis. Waarom is Tesla zo'n klootzak tegen een klant die een veiligheidsvoorziening installeert die ze zelf in hun voertuigen achteraf inbouwen?
Kent iemand iemand die dit zou kunnen doen?

Attachments

Hallo,
Ik kom uit Canada en ik heb geen succes gehad om hen de Voetgangerswaarschuwing/Boombox te laten inschakelen. Ze zeggen dat ze het niet kunnen, anders worden ze gemarkeerd, ook al is het geïnstalleerd.
De Tesla Service-ervaring is niet de beste geweest in vergelijking met andere "luxe" merken.

Recentelijk, met de daling van de vraag naar nieuwe Tesla's, lijkt het erop dat Tesla is begonnen met het sluiten van upgrade-paden die mensen zouden kunnen vertragen of verhinderen om de behoefte te voelen om de auto in te ruilen.

Tot nu toe activeren ze PWS niet langer voor auto's die er niet mee werden geleverd; De "CCS-upgrade" bestaat niet meer (het is verwijderd uit de app) voor oudere Model 3's; En er was een gemelde dramatische prijsstijging en een strengere lijst met vereisten voor het goedkeuren van gesloopte Tesla's voor supercharging om het minder de moeite waard te maken om die te kopen.

En ik wed dat de volgende en laatste stap zal zijn wanneer HW 4 begint uit te komen naar alle nieuwe modellen, de HW 3-upgrade voor oudere Tesla's niet langer beschikbaar zal zijn, en daarmee zal FSD helemaal niet meer beschikbaar zijn in HW 2.5-voertuigen, waardoor inruil de enige weg zal zijn voor die mensen die nog steeds HW 2.5 hebben.

Ik denk dat het onvermijdelijk is, echt waar. De meeste andere autofabrikanten hebben dit altijd al gedaan, en Tesla is het slachtoffer geworden van zijn eigen iteratieve ontwerp, waardoor mensen met auto's van 5+ jaar oud met 160.000+ kilometer alle nieuwste functies kunnen hebben en zich toch kunnen voelen alsof ze in een nieuwe auto rijden, en geen reden zien om te upgraden. Dit is een manier om hen naar upgrades te duwen zonder een dure grote herontwerp van de auto's te hoeven doen om mensen te lokken.

Even ter update: ik heb Tesla eindelijk zover gekregen dat ze mijn PWS-luidspreker voor mijn 2018 m3p hebben geactiveerd.
Ik heb een serviceverzoek ingediend om mijn repeatercamera's te vervangen, omdat het bloeden van de knipperlichten behoorlijk erg werd. Toen de monteur van de mobiele service kwam, verving hij de camera's en toen vroeg ik naar de PWS.
Ik zei tegen hem: "Hé, het is een 2018, ik heb de kabelboom en alles zelf geïnstalleerd", hij zei: "Ja maat, geen probleem", hij ging zijn laptop halen, het duurde letterlijk minder dan 3 minuten om in te loggen, de optie onder zijn software te vinden en te activeren. We hebben het getest en bam, scheten geactiveerd, lol.
Werkt net zoals op een gloednieuwe Tesla met PWS af fabriek...
De serviceadviseur bij wie ik oorspronkelijk een ticket had ingediend via de mobiele app, wilde er niets mee te maken hebben en annuleerde de afspraak.
Dus heb ik er nog een gemaakt voor de spatbordcamera's, met de monteur van de mobiele service gesproken en het was geen probleem voor hem om het te activeren, het duurde letterlijk minder dan 3 minuten.
De monteur van de mobiele service heeft zelfs de firmware opnieuw op mijn auto gezet om er zeker van te zijn dat het bleef zitten en zie, het zit er voorgoed in.

Attachments

lol... klinkt alsof je een mobiele technicus hebt die zich niet echt veel aantrok van de regels!
Ja, ik weet niet zeker of hij zich iets aantrok van de regels van Tesla. Ik weet dat hij al vijf jaar bij Tesla werkt, wat een lange tijd is om bij dat bedrijf te werken en zijn werk zeer serieus neemt.
Maar ongeacht de regels, het kan absoluut gedaan worden. Dus als een serviceadviseur je herhaaldelijk vertelt dat ze het niet kunnen, zelfs als ze willen, is dat een leugen, want het kan gedaan worden en binnen 3 minuten. Ik weet ook dat het OTA kan worden gedaan zonder dat er iemand actief bij de auto aanwezig is. Het is gewoon gek dat zoveel serviceadviseurs weigeren een veiligheidsfunctie te activeren.

Ja, ik weet niet zeker of hij zich iets aantrok van de regels van Tesla. Ik weet dat hij al vijf jaar bij Tesla werkt, wat een lange tijd is om bij dat bedrijf te werken en zijn werk zeer serieus neemt.
Maar ongeacht de regels, het kan absoluut gedaan worden. Dus als een serviceadviseur je herhaaldelijk vertelt dat ze het niet kunnen, zelfs als ze het zouden willen, is dat een leugen, want het kan binnen 3 minuten. Ik weet ook dat het OTA kan worden gedaan zonder dat er iemand actief bij de auto aanwezig is. Het is gewoon gek dat zoveel serviceadviseurs weigeren een veiligheidsvoorziening te activeren.
Ik heb de indruk dat het net zo werkt als het activeren van FSD of Autopilot of EAP voor een auto die het niet heeft, en aangezien het hen verboden is om deze te activeren op straffe van de dood, willen ze gewoon niet het risico lopen iets te activeren.

Ik heb de mijne nu al maanden geïnstalleerd en heb het zo goed als opgegeven dat ze het proberen te configureren. De druppel was toen ik iemand vroeg om te komen voor een bandenwissel en ze me vertelden dat mijn account is gemarkeerd, dus in principe worden ze elke keer dat ik een afspraak maak van tevoren gewaarschuwd dat ik ze misschien naar de PWS-luidspreker zal vragen. Ik ben in Pittsburgh, als dat voor iemand van belang is, dus als je in de omgeving van SW PA bent, kom je nergens met deze retrofit.

Excuses voor het omhooghalen van een oud draadje, maar deze trok echt mijn aandacht.
Ik probeer al sinds mijn auto van de band rolde de PWS-retrofit te krijgen. Ik heb een 2018 LR RWD Model 3. Dus ik kreeg te horen dat het niet mogelijk was en accepteerde het gewoon. Ik heb 2 serviceverzoeken ingediend voor de retrofit, alleen om te horen dat het niet kon. Ik was verrast om dit forum tegen te komen en besloot het te proberen. Ik verwijderde het kickpaneel, tapte de draden aan en sloot een speaker van een derde partij aan. Geen geluid, zelfs niet na de harde reset van de auto. Toen draaide ik de draden om en deed ik nog een reset en het werkte! Geluid vooruit en achteruit. Nu het moeilijke deel.

Ik belde Tesla en kreeg te horen dat het niet mogelijk was op mijn auto (standaard antwoord). Ik legde uit dat het WEL mogelijk is en dat mijn speaker volledig functioneel is in vooruit en achteruit. Noem niets over dat het niet werkt als de auto in slaap valt en je dan een reset moet doen. (Geef ze geen reden om te zeggen "zie je wel, het hoort niet te werken met jouw auto") Ik vertelde de vertegenwoordiger ook dat meerdere mensen met facturen dit al hebben laten doen op hun auto's van hetzelfde jaar en dezelfde configuratie als de mijne. De vertegenwoordiger zette me in de wacht en beweerde dat ze een technicus nodig zouden hebben om de bedrading te controleren.

Ik had een veiligheidsterugroepactie waarbij een technicus iets aan de auto moest vervangen. Op het verzoek noteerde ik ook dat ik de boombox wilde inschakelen. De servicemedewerker in de app zei dat het niet mogelijk was. (Dat zullen ze blijven zeggen) De technicus kwam en zei dat het niet mogelijk was. Ik legde uit dat het wel mogelijk is en dat meerdere mensen het al hebben gedaan. Hij zei dat hij het zou proberen. Hij liet me zien dat hij het probeerde in te schakelen, maar de auto weigerde de push. (Ik denk dat hij het oprecht probeerde, maar ik denk dat hij de verkeerde instelling probeerde, maar ik ben geen Tesla-technicus). Ik liet hem in de notities zetten dat mijn PWS-speaker wel degelijk werkte en dat mijn installatie succesvol was. (Dit documenteerde het voor toekomstige verzoeken in de app/service center)

Ik had ongeveer 30 minuten om naar een service center te gaan voordat ze sloten. Daar aangekomen was de "lead tech" weg, dus de vertegenwoordiger plaatste een andere service call voor me, maar een "over the air" afspraak. Hij zei dat zodra de persoon die de OTA-diensten doet op maandag op kantoor is, ze de aanvraag zullen bekijken en contact met me zullen opnemen.

Ik ging later die avond naar mijn auto om naar mijn werk te gaan. PWS werkte niet omdat de auto in mijn oprit in slaap was gevallen. Ik besloot de Toybox te controleren. Zeker genoeg "Boombox"!!! Ik deed een harde reset van de auto, dus nu werkte de PWS-speaker en testte de Boombox-functie en het werkt! 2018 LR RWD Model 3

Ik ben sceptisch en was van plan om iedereen die het aan de praat heeft gekregen te vragen hoe dit wordt beïnvloed door software-updates en/of de auto die in slaap valt. Is een harde reset iets wat ik de hele tijd zal moeten doen? Ik zal het de komende dagen uitzoeken en verslag uitbrengen, maar ik dacht dat ik het ook aan jullie zou vragen.
Bedankt aan OP voor de hulp, je hebt me echt geholpen!

Terzijde, ik gebruikte een speaker van een derde partij, tapte de draden bij het kickpaneel, liep door de rubberen grommet en zette het vast waar de PWS-speaker normaal gesproken zit met machineschroeven. Ook heeft het service center me niets in rekening gebracht :)

Excuses voor het omhooghalen van een oude thread, maar deze trok echt mijn aandacht.
Ik heb geprobeerd de PWS-retrofit op mijn auto te krijgen sinds hij van de band rolde. Ik heb een 2018 LR RWD model 3. Dus ik kreeg te horen dat het niet mogelijk was en accepteerde het gewoon. Ik heb 2 serviceverzoeken ingediend voor de retrofit, alleen om te horen dat het niet kon. Ik was verrast om dit forum tegen te komen en besloot het te proberen. Ik verwijderde het kickpaneel, tapte de draden aan en sloot een speaker van een derde partij aan. Geen geluid, zelfs niet na de harde reset van de auto. Toen draaide ik de draden om en deed ik nog een reset en het werkte! Geluid vooruit en achteruit. Nu het moeilijke gedeelte.

Ik belde Tesla en kreeg te horen dat het niet mogelijk was op mijn auto (standaard antwoord). Ik legde uit dat het WEL mogelijk is en dat mijn speaker volledig functioneel is in vooruit en achteruit. Noem niets over het feit dat het niet werkt als de auto in slaap valt en dan een reset moet doen. (Geef ze geen reden om te zeggen "zie je wel, het hoort niet te werken met je auto") Ik vertelde de vertegenwoordiger ook dat meerdere mensen met facturen dit al hebben laten doen op hun auto's van hetzelfde jaar en dezelfde configuratie als de mijne. De vertegenwoordiger zette me in de wacht en beweerde dat ze een technicus nodig zouden hebben om de bedrading te controleren.

Ik had een veiligheidsterugroepactie waarbij een technicus iets aan de auto moest vervangen. Op het verzoek noteerde ik ook dat ik boombox wilde inschakelen. De servicemedewerker in de app zei dat het niet mogelijk was. (Dat zullen ze blijven zeggen) De technicus kwam en zei dat het niet mogelijk was. Ik legde uit dat het wel mogelijk is en dat meerdere mensen het al hebben gedaan. Hij zei dat hij het zou proberen. Hij liet me zien dat hij het probeerde in te schakelen, maar de auto weigerde de push. (Ik denk dat hij het echt probeerde, maar ik denk dat hij de verkeerde instelling probeerde, maar ik ben geen Tesla-technicus). Ik liet hem in de notities zetten dat mijn PWS-speaker wel degelijk werkte en dat mijn installatie succesvol was. (Dit documenteerde het voor toekomstige verzoeken in de app/service center)

Ik had ongeveer 30 minuten om naar een service center te gaan voordat ze sloten. Daar aangekomen was de "hoofdtechnicus" weg, dus de vertegenwoordiger plaatste een andere service call voor me, maar een "over the air" afspraak. Hij zei dat zodra de persoon die de OTA-diensten doet op maandag op kantoor is, ze de aanvraag zullen bekijken en contact met me zullen opnemen.

Ik ging later die avond naar mijn auto om naar mijn werk te gaan. PWS werkte niet omdat de auto in mijn oprit in slaap was gevallen. Ik besloot de Toybox te controleren. En jawel "Boombox"!!! Ik deed een harde reset van de auto, dus nu werkte de PWS-speaker en testte de Boombox-functie en het werkt! 2018 LR RWD Model 3

Ik ben sceptisch en was van plan om iedereen die het aan de praat heeft gekregen te vragen hoe dit wordt beïnvloed door software-updates en/of de auto die in slaap valt. Is een harde reset iets dat ik de hele tijd zal moeten doen? Ik zal het de komende dagen uitzoeken en rapporteren, maar ik dacht dat ik het jullie ook zou vragen.
Bedankt aan OP voor de hulp, je hebt me echt geholpen!

Terzijde, ik gebruikte een speaker van een derde partij, tapte de draden aan bij het kickpaneel, liep door de rubberen grommet en zette hem vast waar de PWS-speaker normaal gesproken zit met machineschroeven. Ook heeft het service center me niets in rekening gebracht :)
Als je eenmaal Boombox hebt, wordt het onderdeel van de configuratie van je auto en zul je het nooit meer verliezen. Het moeilijke lijkt tegenwoordig te zijn om het op je auto te activeren.

Ja, ik heb het PWS-systeem sinds januari of zo op mijn auto geactiveerd.
En alle functies werken correct, zelfs na te zijn bijgewerkt naar de nieuwste FSD-bèta. Op een 2018 model 3 performance.
Virtueel servicecentrum op de app weigerde me talloze keren een serviceverzoek in te dienen voor knipperlichtbloeding op mijn spatbordcamera's. De monteur van de mobiele service kwam langs en ik vroeg hem ernaar, hij keek niet eens onder de auto of zo, hij ging gewoon door zijn laptop, letterlijk 2 minuten om een configuratie voor de PWS te wijzigen.
Ik weet niet waarom Tesla-medewerkers zulke klootzakken zijn voor een veiligheidsvoorziening die gemakkelijk kan worden achteraf ingebouwd en niets anders op de autosystemen beïnvloedt.

Ik heb het nog steeds niet kunnen activeren. Alle lokale SC's in mijn buurt hebben me op de zwarte lijst gezet, dus elke keer als ik een serviceverzoek doe, krijgen ze een melding dat ik waarschijnlijk naar de PWS zal vragen
Dat is ontmoedigend om te horen. Persoonlijk zou mijn advies zijn om niet eens met de app te rommelen. Ik zou naar de SC gaan. Veel moeilijker voor iemand om je te weigeren terwijl hij je in de ogen kijkt. Wees gewoon vriendelijk en leg uit dat veel anderen het hebben gedaan en dat PWS prima werkt, je hoeft alleen maar boombox in te schakelen.

Dat is ontmoedigend om te horen. Persoonlijk zou mijn advies zijn om niet eens met de app te rommelen. Ik zou naar de SC gaan. Veel moeilijker voor iemand om je te weigeren terwijl hij je in de ogen kijkt. Wees gewoon vriendelijk en leg uit dat veel anderen het hebben gedaan en dat PWS prima werkt, je hoeft alleen maar boombox in te schakelen.
Helaas heb ik dat ook geprobeerd, ze kennen mijn gezicht daar, dus mijn enige hoop is om een andere SC buiten de staat te proberen

Wat heb je in hemelsnaam gedaan?? Ik heb me hier bij de SC belachelijk gemaakt over de chromen strips, maar ze haten me niet zo erg.
Ze zeiden dat ik "te veel verzoeken had gedaan", dus werd mijn account gemarkeerd. Een van de vertegenwoordigers probeerde me te vertellen dat ik permanent mijn mogelijkheid om verzoeken te doen zou verliezen als ik ermee doorging

Unfortunately I’ve tried that also, they know my face there so my only hope is trying a different SC out of state
Niet te zeggen dat je het was, maar als je op enigerlei wijze respectloos of veeleisend was, zou je waarschijnlijk op de s***-lijst komen. Een aanbeveling die ik als laatste redmiddel zou hebben, is om een ​​mobiele technicus te laten komen (voor iets dat geen verband houdt met PWS) en terwijl ze er zijn, hen te vragen het voor u in te schakelen. De mijne was bereid, maar kon het niet uitzoeken. De mobiele technici zijn meestal supervriendelijk en bereid om te helpen. Zoals ik al zei, laat ze ook noteren dat de PWS daadwerkelijk werkt. Ik heb de mijne getest voor de technicus en hem gevraagd om het in zijn slotfactuur te noteren dat het werkte, dus toen ik ergens anders een verzoek indiende, had het wat meer "bite" met het verzoek.

Ze zeiden dat ik "te veel verzoeken had gedaan", dus werd mijn account gemarkeerd. Een van de vertegenwoordigers probeerde me te vertellen dat ik permanent mijn mogelijkheid om verzoeken te doen zou verliezen als ik ermee doorging
Ze geven je een rekening. Ze kunnen je alles vertellen en je zou het geloven. Het is niet waar. Dat kunnen ze niet doen. Weet je waarom? Ik heb met de servicemanager gesproken om het gebrek aan oordeel en kennis van hun vertegenwoordigers te bevestigen. Het ergste wat ze daadwerkelijk kunnen doen, is je $20 in rekening brengen voor persistentie. Dat is wat ze bij mij hebben gedaan.

101 - 120 of 213 Posts